|
|
||||
|
||||
|
Juhan, C3:n ja C5:n tarina
Kun muutkin on kertoillut autoistaan, niin laitampa mäkin nyt vähän tarinaa.
Ehkä ensin muutama sana ittestäni, kun suurin osa ei mua tunne. Mä oon Juha 28v. (sekä finnsharkissa että oikeessa elämässä) ja mä oon alkoho... eiku siis vetteholisti. Oon aina ollut autoista kiinnostunut, ja ala-asteelta asti on tullut luettua Tekniikan Maailmaa ym. suomalaisia autolehtiä. Mun faija on kanssa ollut kiinnostunut urheiluautoista, ja olinkin tyytyväinen kun meille hankittiin oiskos se nyt ollut vuonna -89 oikea urheiluauto, Nissan 200SX, ei se tosin enää niin hohdokkaalta autolta tunnu. Mutta se oli silloin tosi hieno. Autolehtiä lukiessa olin aina tykännyt veteistä, C4:sta sitä tuli luettua juttuja paljon. Vuonna -90 faijan kanssa amerikan matkalla sitä tulikin nähtyä monta vetteä. Tais olla sama vuosi kun luin juttua ZR1:stä, ja mä olin myyty. Vette oli isona pakko saada, tosin silloin se tuntui ihan mahdottoman kaukaiselta haaveelta. Koitti vuosi -96 aj sian ajokortin, ja ostin ekan oman auton, Nissan Micran vuosimallia 1988. Auto pelasi hyvin, laitoin vaan bensaa tankkiin ja ajoin. Silloin sitä tuli katteltua autojen myynti-ilmoituksia ja havaitsin, että ei vanhat vetet kovin kalliita ollut, tai oli siis silloin vielä kalliita mulle, mutta ei ihan mahdottomuuksien päässä. Siitä alkoi säästäminen. Säästin joka lantin mitä kesätöistä tienasin (paitsi taisin ostaa välissä jonkun kitarankin). Armeijan kävin 97-98 ja päivärahatkin laitoin säästöön, ei tullut munkkia pahemmin syötyä. Tammikuussa -98 oli jo kova kuume, armeija lopuillaan ja rahat kutakuinkin jo kasassa. Laitoin KP:iin ilmoituksen, että ostetaan vette vuosimallia 80 tai 81. Niissä oli se takaikkuna mun mieleen, ja samaten koko perä. Kävin kattomassa muutamaa autoa, mutta ne vaikutti aika huonokuntoisilta, kunnes sitten Jämsästä soitettiin, että olis punainen -81 tarjolla. Sinnehän sit lähdettiin ja tultiin takaisin kotiin miettimään. Pian kotiin tultua soitin, että mä otan sen. Tais mennä viikko, ja auto haettiin kotiin Vantaalle, tais olla huhtikuun puoliväli -98. ![]() Kerhoon tuli liittyttyä samantien ja käytyä vuosi-miitingissä ja jokusen kerran myös vinoparkissa. Autoa huollatin pääkaupunkiseudun jenkkipajoilla ja Finnvetessä, itte en silloin osannut tehdä sille oikein mitään. Bensaa tankkiin vaan ja baanalle. Samalla tavalla meni vuosi ja seuraavakin ja vähän päälle, kunnes alkutalvella 2000 alkoi kyllästyttämään vanha vette, halusin uudemman. Talous oli siihen mennessä jos parantunut armeija-ajoista, joten aloin kattelee uudempaa vetteä. Tammikuussa 2001 oli 3 vaihtoehtoa, myynnissä oli kaksi ZR1:stä ja yksi C5. Pitkään mietin, ja päätin ottaa C5:n, uudempi ja modernimman näköinen kun oli, ja sattui vielä olemaan manuaali. Tässä vaiheessa en vielä tiennyt, että miten kauhee tuuri olikaan käynyt, että tuolloin sattui osumaan käsiin C5 manuaali (tais olla ainoa Suomessa tuohon aikaan). Tässä muutama vanha kuva, otettu alkeellisella digikameralla. ![]() ![]() Nyt tuli vaan ajettua kavereiden kanssa, en ollut klubin toiminnassa enää oikein mukana. Laitatin uudet cat-back röörit ja K&N ilmanputsarin vuonna 2002 keväällä, muuta en sitten autoa laitellutkaan. Kunnes koitti loppuvuosi 2005 ja alkoi C5 kyllästyttää. Vaihtoehtoina vaihtaa auto, tai sitten tehdä siitä mielekkäämpi. Pitkän pohdiskelun jälkeen päätin pitää C5:n, ettei käy kuten oli käynyt C3:n myytyä, että harmittaa ja tekis mielis saada vanha auto takaisin. Eksyin taas talvella tänne palstalle ja tuli käytyä RP:ssä tapaamisessa tammikuussa 2006, ja loput sit on onkin tullut jo kerrottua täällä aika pitkälle. Autoa rakenneltu vähitellen ja ensi talvi tuo aika paljon uutta. Itte opettelen rakentamaan, ja osat tietysti RP:stä Nyt on tullut radalla ajettua jonkun verran, ja kivaa on. Tää vuosi on tuonut mulle paljon uusia kavereita täältä Finnsharkista, ja paljon apua auton laittamiseen, ja paljon apua rata-ajoon. Kiitos siitä vaan teille, tiedätte itte varmaan keitä tarkoitan. ![]() Tässä kuva vanteesta ratasession jälkeen, vanne oli puhdas radalle tultaessa, mutta jarruja on vissiin vähän käytetty. Ehkä liikaakin, kun kattoo kierrosaikoja ![]() En vuosiin tiennyt mitä mun vanhalle C3:lle oli käynyt, mutta tiesin, että se oli jossain Tampereella päin. Viime keväänä nän auton Ahvenistolla, mutta en sitten uskaltanut mennä juttelemaan auton omistajalle. Eilen sitten kun luin corvette63:n tarinaketjua omista autoistaan ja red-red-red:n kirjoittamaa omaa tarinaa, tajusin, että red-red-red:llähän on mun vanha c3!! Eilen tuli sitten vaihdeltua red-red-red:n kanssa enemmänkin viestiä, ja ens vuonna varmasti tapaan lähemminkin mun vanhan C3:n! Sitä odotellessa sit rakennellaan omaa pulkkaa ratakelpoisemmaksi. Tässä vielä muutama kuva: ![]() ![]() ![]() ![]()
C5 -99 (manuaali) Last edited by Juha : 16.10.2006 at 22:14. |
|
|
||||
|
||||
|
LOISTAVA TARIAN!...siis tarina, tässähän menee senat sakaisin
|
||||
|
||||
|
Aah! Kyllä näitä kokemuksia on vaan sitten kiva lueskella. Kiitos Juhalle
|
||||
|
||||
|
Quote:
Sama juttu, mä oon kans luullut että tuo C5 on Juhan eka vette
|
||||
|
||||
|
Mukava vettetarina
Oli mukava löytää tarinasta paikallisuuttakin
|
||||
|
||||
|
Hieno tarina. Kumma juttu kun myy vanhan auton niin sitä alkaa jossain vaiheessa katumaan. Mulle kävi aikanaan näin kun myin 65 fb mussen. Alku syksystä kävi mielessä myydä nykyinen -77 pulkka mut onneksi menin puihin ennen myyntiin laittoa.
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
|
Quote:
No niin just, tuo on hyvä linja ja sillä voidaan hyvin jatkaa
|
||||
|
||||
|
Kiva stoori kans. Mukava lukea noita.
|
||||
|
||||
|
Erittäin jeez, noi rallimallinpenkit ja etusäleiköt antavat kivan racefiiliksen! Muakin harmittaa, että tuli yks hukattua ilman mitään järkevää syytä... |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|