|
|
||||
|
||||
|
Millasia kulutuksia C-vitosilla?
Itsellä pk-seudulla surratessa näyttää tietokone 10,5 L/100 km automaatti c5:sessa (eikä edes ihan vakio jossei mikään raaserikaan, lähinnä intake-puolta/nokkaa/rosteriputket/tietokonesäätelemistä yms pientä ja laillista..) ja ajo tapahtuu lähinnä kehäteillä(jonkin verran myös kaupungissa),tosin noissa on ruuhkissa seisomiset mukana jotka vaikuttaa aika paljon. Musta toi on tosi hyvä arvo kun miettii että nyt puhutaan kuitenkin 5,7 litrasesta täyskoneesta. Homman nimihän on se,että ei näillä tarvitse missään vaiheessa lähennellä edes 2000 kierrosta normaalisti ajettaessa,siinä kai se salaisuus kaikessa yksinkertaisuudessaan piilee.
Millasia kulutuksia teillä näyttää tietokoneet? Ainiin,jatkokysymys,että onko jollekin selvinnyt mitä se average-speed (mulla muistaakseni jotain +51 km/h) mittaa? Niinkun mieltä ajalta ja matkalta se on keskinopeus. |
|
|
||||
|
||||
|
Vastataan nyt tähänkin vaikka mun vastauksilla ole mitään merkitystä mihinkään
![]() Keskikulutus sekalaisessa ajossa huitelee reilussa 20:ssä ja maantiellä muistaakseni karvan auki 15:sta. Niin joo, autossa on mutkat pakopuolella. Turbiinin stalli 3000 rpm.
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
|
|
||||
|
||||
|
Tuli tuossa alkukesästä ajeltua 1500 kilometrin reissu vetellä ja päivällä kun ajelin rajoitusten mukaan niin laskettu kulutus oli 8,8 litraa sataselle.Yöllä sitten tuli laitettua hanaa pikkuisen lisää niin nosti kokomatkan keskikulutuksen 9,3 litraan...Kaupungissa menee n.12-13 litraa. Ei tuo ole paha syömään.
|
|
|
||||
|
||||
|
Mulla menee motarilla n. 7 litraa satasella. Keskikulutus ollut mulla vähän reilu 8 litraa, mutta mun ajo onkin pääosin just motaria. Radalla sit juttu onkin ihan toinen
|
||||
|
||||
|
58000km mittarissa kesäkuun-06 nyt75000km.maantieajossa 140km/h 9,7-10.7Litraa riipuen ohitettavien määrästä ,tosin silloin tällöin vähän kovempaakin(tietysti ulkomailla testattu).Ei taida kertakaan olla mennyt keskikulutus yli13,5 litraa/100km
|
|
|
||||
|
||||
|
Joskus oon mitannut radalla keskikulutuksen, niin on näyttänyt tunnin session jälkeen 45 litraa satasella
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Eli seefemma on periaatteessa "järki" auto jos ei tarvitse isoa kuljetuskapasiteettia ja yli kahta henkilöpaikkaa
. Huoltohinnatkaan eivät pahemmin poikkea vastaavan ikaisistä henkilöautoista, uskoisin näin. Kuinka moni ajaa läpivuoden näillä vehkeillä ?? Yhden avon olen pongannut ympärivuoden Lahdessa, ei kait tuo nyt mahdoton ajettava ole kunnon rengastuksella??
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Joo, eihän tuo 45L/100km paha olekaan, kun ei vauhtiakaan
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mä tein vuosia sitten C5:lla matkoja pohjanmaalle (reilu 300km suuntaansa) ja mukana oli 2 ihmisen tavarat ja takana kaksi 30kg painavaa koiraa
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|