FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22.10.2006, 07:51
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Venttiileistä

Vakiossa (LS1 kansissa) venttiilikoot on 2.00 ja 1.55, virikansissa taas 2.02 ja 1.60 (usemmiten). Onko noissa venttiileissä jotain muita koko lukemia, mitä pitäis tietää jos ja kun virikansiin ostaa venttiilit? LS6:ssa on vissiin vähän kevyemmät venttiilit, mitäs niistä ollaan mieltä, että kannattaako ostaa vastaavanlaiset (olikos jo ne jotain titaania tms.)? Niistä kait saadaan hyöty suuremmilla kierroksilla, vai? Compcamssilla ainakin on venttiilejä ja vissiin ihan hyviä, mutta mitäs muita hyviä/tunnettuja venttiilivalmistajia on?
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #2  
Old 22.10.2006, 09:27
MrT's Avatar
MrT MrT is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2006
Location: Cross stone hill 04300
Posts: 6,029
MrT tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Juha
Vakiossa (LS1 kansissa) venttiilikoot on 2.00 ja 1.55, virikansissa taas 2.02 ja 1.60 (usemmiten). Onko noissa venttiileissä jotain muita koko lukemia, mitä pitäis tietää jos ja kun virikansiin ostaa venttiilit?
pituus ja varren paksuus, taitaa LS kansissa ollla viriversioinakin saman mittaset venat kuin vakioissa

Quote:
Originally Posted by Juha
LS6:ssa on vissiin vähän kevyemmät venttiilit, mitäs niistä ollaan mieltä, että kannattaako ostaa vastaavanlaiset (olikos jo ne jotain titaania tms.)? Niistä kait saadaan hyöty suuremmilla kierroksilla, vai? Compcamssilla ainakin on venttiilejä ja vissiin ihan hyviä,
http://www.compcams.com/technical/Ca...106-07/315.pdf
tossahan toi Compin lista, ei sitä nyt oikein venttiili syndikaatiksi voi laskea
tottakai titaanista hyötyä, hinta vaan pompsahtaa melkosiesti

Quote:
Originally Posted by Juha
mutta mitäs muita hyviä/tunnettuja venttiilivalmistajia on?
http://www.manleyperformance.com/
http://www.ferrea.com/
ja sitten
http://www.delwestusa.com/
__________________
Nobody is perfect, except Colaholist
Reply With Quote
  #3  
Old 22.10.2006, 10:06
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by MrT
tottakai titaanista hyötyä, hinta vaan pompsahtaa melkosiesti

Mites paljon kalliimpia ne suunnilleen on? Ja onko niistä käytännössä mitään hyötyä esim. kestävyyden suhteen verrattuna stainless steel venttiileihin?
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #4  
Old 22.10.2006, 10:56
MrT's Avatar
MrT MrT is offline
Colaholist
 
Join Date: Jun 2006
Location: Cross stone hill 04300
Posts: 6,029
MrT tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Juha
Mites paljon kalliimpia ne suunnilleen on? Ja onko niistä käytännössä mitään hyötyä esim. kestävyyden suhteen verrattuna stainless steel venttiileihin?
enpä nyt ulkoa muista, veikkaan 50¤/kpl
täytynee ens viikolla ottaa selvää, ilmottelen sitten jos ei kukaa muu osaa siihen mennessä antaa mitään tyhjentävää vastausta
__________________
Nobody is perfect, except Colaholist
Reply With Quote
  #5  
Old 22.10.2006, 14:18
heimo huima's Avatar
heimo huima heimo huima is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2004
Location: Lahti
Posts: 2,672
heimo huima on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Juha
Mites paljon kalliimpia ne suunnilleen on? Ja onko niistä käytännössä mitään hyötyä esim. kestävyyden suhteen verrattuna stainless steel venttiileihin?

Muistaakseni jostain luin, että titaanin kanssa joutuu
käyttään eri matskua olevia ohjureita/seettejä.
Tavallisilla leikkaa kiinni/kylmähitsautuu.
Kuullostaa aika kalliilta..
Reply With Quote
  #6  
Old 22.10.2006, 16:43
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by heimo huima
Muistaakseni jostain luin, että titaanin kanssa joutuu
käyttään eri matskua olevia ohjureita/seettejä.
Tavallisilla leikkaa kiinni/kylmähitsautuu.
Kuullostaa aika kalliilta..

Kallishan se varmaan onkin, mutta on ne venttiilitkin sit aika paljon kevyempiä. Eikös LS6:ssa ole titaaniventtiilit? Täytyypä ettiä niistä vähän infoa, ne oli kyllä huomattavasti kevyemmät. Mut onko niistä käytännössä mitään hyötyä?
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #7  
Old 22.10.2006, 17:02
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Tässä LS1:n ja LS6:n venttiileistä infoa:

LS6 valves are 0.6mm or 0.023622" longer, hollow stem intake, and hollow stem sodium filled exhaust valves.

LS6: intake = 73 grams, exhaust = 65 grams
LS1: intake = 101 grams, exhaust = 94 grams.

Aika suuri ero noiden painoissa.
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #8  
Old 22.10.2006, 17:13
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Ei noi LS6 venttiilit taidakaan olla titaanista, en ainakaan nopealla googletuksella löytänyt mitään siihen viittaavaa.
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
  #9  
Old 22.10.2006, 17:19
heimo huima's Avatar
heimo huima heimo huima is offline
Konkari
 
Join Date: Jun 2004
Location: Lahti
Posts: 2,672
heimo huima on oikealla tiellä
ls7:a on imu..6:ssa ontot normi venat. Tuskinpa normi käyttäjä
kadulla tarvii varsinkaan, jos on vakio alakerta
eli ei mitään 7500rpm jenkoja.

Last edited by heimo huima : 22.10.2006 at 17:25.
Reply With Quote
  #10  
Old 22.10.2006, 17:32
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2005
Location: Järvenpää
Posts: 2,303
Juha on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by heimo huima
ls7:a on imu..6:ssa ontot normi venat. Tuskinpa normi käyttäjä
kadulla tarvii varsinkaan, jos on vakio alakerta
eli ei mitään 7500rpm jenkoja.

Ajattelin vaan, että kun vakio LS6 kiertää 6500 asti, ja mä varmaan nostan oman pulkan rajoitinta just tuonne 6500 kierrokseen nokan vaihdon jälkeen (nyt 6200), niin oisko mun hyötyä kattoa myös vähän vakiota kevyemmät venttiilit (vaikka ei ehkä kuitenkaan ihan noita titaani venttiilejä)?
__________________
C5 -99 (manuaali)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:47.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.