FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27.05.2004, 15:33
Sway-bar's Avatar
Sway-bar Sway-bar is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 214
Sway-bar on oikealla tiellä
Pakosarjoista

Olen miettimässä pakosarjan valintaa autooni. Vaivattomimmat vaihtoehdot lienevät 1990:seen Hedmanin, Hookerin ja TPIS:in headersit. Olen mietiskellyt tuollaista päällystettyä Hookerin Super Competition headersia, johon saisin vielä etu-y-sarjan korvaavan putken Hookersilta, ymmärtääkseni. Olen lukenut eri pakosarjoista eri palstoilta ja sivustoilta, mutta kaikilla pakosarjoilla oli kannattajansa ja epäkohtansa. Sain sellaisen vaikutelman, että Hookerin Super Competition on suhteellisen edullinen, helppo asentaa ja usean suosittelema. Pakosarjan valintaan vaikuttanevat myös tulevat suunnitelmat moottorin viritysasteesta. Ajattelin, että jollakin Teillä voisi olla kokemusta tai tietoa asiasta. Minua kiinnostaa erityisesti pakosarjan aiheuttama muutos moottorin käyntiääneen ja sen voimakkuuteen. Hookersin etuputki korvaa samalla kai etu-katit, jolloin se liitetään pääkattiin. Hommaan samalla vapaasti virtaavamman pääkatin. En poista katin sisuksia, koska olen puolittain eräänlainen virkamies itsekin .
Reply With Quote
  #2  
Old 27.05.2004, 17:49
jtammel's Avatar
jtammel jtammel is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2004
Location: Oulunsalo
Posts: 683
jtammel on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Pakosarjat kiinnostaa minuakin juuri soundien ja mahdollisen tehonlisäyksen takia. Olen puntaroinut Hookersien ja TPIS välillä. Hookersilta olisi vaihtoehtona nämä:

HOK-2149 http://store.summitracing.com/defaul...;x=21&y=13

HOK-16720 http://store.summitracing.com/defaul...p;x=9&y=11

Tai sitten TPIS headerit Corvette Centralista (tai suoraan TPIS:ltä)

86-91 Exhaust Header Kit TPIS (ND) 324485 870.45 Kit (Y-putki tulee mukana) http://www.parts123.com/PartFrame.as...rvette_Central


Molemmista on hyviä käyttäjä kommentteja. Molemmat on kuulemma helppo asentaa, antavat suunnilleen saman tehonlisäyksen jne jne...
Loppujen lopuksi ei varmaan voi mennä pahasti pieleen kummallakaan. Näistä kahdesta ainakin itse valitsen jahka pakosarjojen vaihdon aika tulee
Reply With Quote
  #3  
Old 27.05.2004, 18:18
ZR1's Avatar
ZR1 ZR1 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,088
ZR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Sitten vielä keraaminen päällyste tai termotech nauhaa pintaan, saa alennettua hieman konehuoneen lämpöjä.
Reply With Quote
  #4  
Old 27.05.2004, 18:21
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Corvetteforumista opittua: Hookersin 2149:jä suositaan paljon mutta niiden halvan hinnan takia, jos olisivat saman hintaisia niin yleensä olisi pistetty TPIS:t tai LPE:t (LPE:n longtubeja ei taida enää saada C4:lle?).

Eli eroa laadussa löytyy mutta se, onko ero mitenkään merkittävä on eri juttu.

Hookersien pelkääjän puolen takimmainen pultti on kuulemma painajaismainen kiristää ja vaatii varsin mojovan jatkovarsinivel-härdellin

Sitten minulla on joku muistikuva siitä, että Hookersien kanssa oli vaikeuksia ilmastoinnin tai ilmapumpun (?) kiinnittämisen kanssa mutta en muista varmasti mikä oli ongelma.

ja vielä: kaikki long tubet eivät sovi heittämällä automaattilaatikolla varustettuihin autoihin. Tarkistakaa ennen hankintaa.

Näillä on myös erilaisia longtubeja (1 5/8" ja 1 7/8" vaihtoehdot) L98 autoihin mutta ei tietoa kenen tekemiä, tuotteet c1170, c1175 ja c1181: http://www.exoticmuscle.com/webpage....T SEL=EXHAUST

PS. vinkki niille jotka eivät harkitse long tubeja mutta asia muuten kiinnostaa: L98 Vetteen ei kannata laittaa shorty headereita, vakiopakosarjat ovat rosteriputkea. Saavutettu etu on mitätön. LT1:ssä ruvettiin taas käyttämään valusarjoja.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #5  
Old 28.05.2004, 11:21
Rokka's Avatar
Rokka Rokka is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Hyvinkää
Posts: 544
Rokka on oikealla tiellä
Itse päädyin Hookersin 2149 ja siihen sopivaan ety y-putkeen.
Kohtapuolin pitäis laittaa kiinni ja voin sitten sanoa lisää kommentteja.

PS voit huoletta poistaa katin sisukset jopa lain puitteissa jos rekisteriotteessasi lukee pelkästään katalysaattori. Mutta jos siellä lukee, kuten minulla, vähäpäästöinen, niin sen pitää silloin myös toimiakin jotta menee läpi päästönormeista.
__________________
Laiskuus vei tukan ja lihat. Turha muuta syyttää.
Reply With Quote
  #6  
Old 14.11.2004, 19:05
Anonymous's Avatar
Anonymous
 
Posts: n/a
Just viikonloppuna sain kaikki paikalleen ja eilen pistin käyntiin. Siis laitoin Hooker Super Compit ja Toni H:lle voin sanoa että asennuksessa ei ollut mitään erikoista eikä mitään jatkovarsihärdellejä tarvittu. Sarjat ovat keraamisella pinnalla ja äänet muuttui rautasarjoihin verrattuna vain sen verran että juuri huomaa, mutta painoa lähti pois 8 kg! Kanavien koko on kyllä niin reilu että virittämisen varaa kyllä löytyy. Mielestäni ihan laadukas tuote. Timo J.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:32.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.