FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01.06.2004, 09:54
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Perävälitys harvemmaksi

Isolohkon tarjoaman reippaan väännön jälkeen tuli mieleen että alkuperäinen 3.60:1 välitys on maantieajossa turhan tiheä.

Jos haluaa harvemman välityksen, mikä olisi helpoin tapa.
Vaihtaa koko murikka, vai onko pikkujuttu vaihtaa pelkkä välitys?
Reply With Quote
  #2  
Old 01.06.2004, 11:15
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Perävälitys harvemmaksi

Quote:
Originally Posted by WBBC
Isolohkon tarjoaman reippaan väännön jälkeen tuli mieleen että alkuperäinen 3.60:1 välitys on maantieajossa turhan tiheä.

Jos haluaa harvemman välityksen, mikä olisi helpoin tapa.
Vaihtaa koko murikka, vai onko pikkujuttu vaihtaa pelkkä välitys?

Halvemmalla pääset kun vaihdat vain välityksen. Itse tilasin omani Ikerd's nimisestä putkasta oli muistaakseni joku 199taalaa. Toisaalta KiRulla tais olla yks koko murikka 3.08 välityksellä mikä on hemmetin ideaali isolohko manuaalille!
Reply With Quote
  #3  
Old 01.06.2004, 13:51
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 306
KiRu on oikealla tiellä
niin onkin, mutta käytetty perä on aina käytetty (ja kone ja laatikko jnejne sama juttu).. ainakin tuon jonka tuotin ameriikoista aijon silti ainakin tarkistuttaa tai ehkäpä vielä vaihdattaa lukon kitkalevyt+jäykemmät jouset -- vaikka se nyt näyttää hienolta ja tehtaan jäljiltä olevalta. Ompa asia sit varma ja kestää sitten piiskaamista paremmin? (kunhan on vaan asiansa osaava perän tekijä)

Itse sitä mieltä että tuossa yllä mainitussa tapauksessa vaihdattaisin vain välityksen (+ lukon kitkalevyt yms. jos tarpeellista), vaikkakin päädyin itse vaikeampaan ratkaisuun, mulla oli syynä alkuperäisen perän säästäminen, vaikka kuka niitä siellä auton alla katsoo

Helpoin vaihtoehto jota WBBC kysyy, vois olla "tehdaskorjattu" eckler's :iltä (ilman perälevyä ja joukkeja muistaakseni joku $900, rahdit ainakin mulla samanlaisella murkulalla n. $200 usa-usa satama-hki-tku)
Saa myös täydellisenä pakettina jos helppoutta hakee.

En ole vielä selvittänyt mitä asiansa osaava peränkorjaaja veloittaa, mielellään kuulisin kokemuksia/mielipiteitä, mulla kokemusta vain maasturin etuperästä..) mut voisin uskoa että vaikkapa 500 ekkulaa (kaikki uusiks) + välitys 200 + laakerit/muut hilppeet 300 --> 1000 ekee ja voi ajella loppuelämänsä sillä perällä

voisko olla pelkkä välityksen vaihto + kasaus vanhoilla osilla --> 200(osat)+300(työ)=500 ekee?

Mut anyway.. jos joku tarttee tuollaista käytettyä perää niin yv:tä
Reply With Quote
  #4  
Old 01.06.2004, 14:05
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Eipä ihan ilmaista puuhaa näytä olevan.
Kalliimpaa kuin aikoinaa Honda Monkeyn takarattaan vaihto 35 "piikkiseksi"

Jos vaikka ajelis nykyisellä perällä. Toisaalta ihan mukava kun voi periaatteessa kääntyä kadunkulmasta nelosella ilman nikottelua.

Eikä tarvi heittää kolmoselle ohitustilanteessa......
Reply With Quote
  #5  
Old 01.06.2004, 14:22
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 306
KiRu on oikealla tiellä
noi mun "hinnat" on kyllä aivan luulottelua.. odota että joku kertoo faktaa.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:27.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.