|
|
||||
|
||||
|
Sport-penkkien ilmapussit: Assistance needed...
Joulunpyhien operaationa oli selvittää, miksei ilmaa mene selkänojan pussukoihin. Kysymyksessä on vm 85 penkit. Ilmiselvä vika molemmissa oli se, että pumpun päässä oli yksi letkulähtö murtunut. Ilmeisesti penkki voi vanhemmiten (ja kuskin kiloista riippuen?) pohjata pumppuun ja murtaa ylimmän liitoksen. Tähän löytyy pumpun korjaussarja. Se kiinni ja toisella puolella kokeilin liimausta. Edelleenkään ei ilmaa mene pusseihin saakka. Sen sijaan pussielementin letkuliitokselle saakka ilmaa menee. Eli ilmeisesti se penkin sivussa oleva venttiilisysteemi toimii, mutta itse ilmapussielementit ovat seulana tai letku vuotaa selkänojan sisällä. Ja ennenkuin rikon jotain tai menee hermot, KYSYMYS: Kuinka ilmaelementteihin pääsee selkänojassa käsiksi? Eli miten verhoilu puretaan selkänojan alaosasta. Shop-manualin eväät ovat aika kevyet tässä kohtaa... Kiitokset asiantuntijoille etukäteen!
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Ilmapussit
Quote:
Oletko katsonut että pumpuissa on kalvot ehjät...? Ei oo viel ikinä tullut vastaan semmosta vikaa et olis joku letkuista rikki/murtunut tai et olis joku ilmapusseista rikki. Sit täytyy jo aika tavalla kenkiä penkkejä tai jotain neulasta tehtyjä vaatteita käyttää tai hiekalla vuorata penkki et saa pussit rikki. Nois kaikissa C4 penkeissä mis on noi ns. paremmat penkit missä on noi ilmasäädöt niistä menee ihan järjestäin kalvot pumpusta rikki ja sen takia ei ilma kulje. Omasta on kummastakin penkistä kalvot paskana ja kaverilla kans oli mut korjas ongelman et otti Saab 99 kaasarin kalvon korjaussarjan. Sit leikkas siit hiukan ylimääräistä pois ja A vot taas toimii. Kokeilin omassa pelissä paria erinlaista juttua kalvona mut olivat liian paksua tavaraa ettei pumppu jaksanut pumpata. Mut kaasarin kalvo on tarpeeksi ohutta/vahvaa mitä on hyvä käyttää siinä. |
|
|
||||
|
||||
|
Jollakin foorumilla, en muista oliko täällä vai jenkkilässä, väsäsivät pumppuun uudet kalvot kumihanskasta. Täytynee purkaa omakin kuskin penkki, ei tapahdu mitään vaikka kuinka pumppaa.
|
|
|
||||
|
||||
|
Joo mä luin myös ton hanskafiksauksen. Kalvot on kondiksessa. Kuskin puolella jopa pumpun korjaussarja asennettuna. JA ilmaa tulee letkuista, mutta pää punaisena puhaltaminenkaan viimeisestä liitoksesta ei ilmapusseja täyttänyt.
En kuitenkaan luottanut verhoilijan kykyihini, ja penkit ovat nyt eräässä tunnetussa kantahämäläisessä alan liikeessä laitettavana Näin ovat muutkin väittäneet, että aina on pumpun kalvo vikana, mutta nyt on jotain muuta. Ihme kyllä penkit ovat muuten asiallisessa kunnossa. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Tuota, Viime kesänä omaani ilmeni seuraava: Pumppu pumppaa paineen pusseihin, mutta jostakin sitten pikkuhiljaa vuotaa painetta pois. Mistä kannattaisi lähteä aluksi etsimään vikaa, ettei tarvitsisi heti purkaa koko penkkiä?
|
||||
|
||||
|
Ota pelkkä istuinosa irti. Sehän lähtee etureunan alta lukitus vapauttamalla. Letkuliitokset tulevat näkyviin ja voit ohittaa sen venttiiliyksikön (tyhjennysnapit) liittämällä pumpun letkut suoraan ilmapussien letkuihin. Näin selviää, onko venttiileissä sanomista.
|
|
|
||||
|
||||
|
Yhteen kuskin penkin ilmapusseista ei ole mennyt ilmaa. Syyksi selvisi oheisen linkin esittämästä kirkkaasta liitospalasta irti katkennut letku. Tosin minulla se liitospala on musta. Onko ko liitospalassa jotain taikaa, esim venttiili tms? Ajattelin vain yhdistää liitoskappaleen molemmin puolin olevat letkut toisiinsa, ilman liitoskappaletta.
http://www.ecklers.com/product.asp?p...1&dept_id=1702 Olinkohan kyllin epäselvä...
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ei siinä liitospalassa näyttäisi mitään venttiiliä olevan. Ainakin vähän aikaa ilma pysyy pusseissa vaikka ilma ei liitoskappaleen kautta kuljekaan! Pimeänä ollut bollster -säätökin tuli korjattua, vika oli hapettuneessa katkaisijassa. Kannattaa olla varovainen penkin sähköliittimien kanssa! Ainakin mun penkeissä liittimet olivat aika haperoita. Piuhat irtoilivat liittimistä aika huomaamatta, kun johtoja siirteli. Varmaan aika moni jo tietääkin, mutta oikea ja vasen penkki ovat keskenään vaihtokelpoisia. Kiskot saa pariin eri asentoon penkkeihin kiinni, muutoin eivät mahdu toistensa paikoille. Nyt on ajamattomampi penkki kuskilla ja jo hieman takamusta saanut penkki repsikalla. Penkkien kanssa pari tuntia puljattua ja viat korjattua jätin sormet kuskin oven väliin! Aika tiukkaan syleilyyn painava ja pitkä ovi sormet otti. Ei tarvitse heti huomenna mennä autoa ruuvaamaan!!
|
||||
|
||||
|
Quote:
Auts, itsekin kerran jätin sormet oven väliin kun olin tankkaamaan menossa (en vetteä), pari ärräpäätä siinä heitin ja jatkoinkin matkaa ilman tankkausta, pari kynttähän siinä tummeni verestä. Se sattuu ihan s****nasti.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|