|
|
||||
|
||||
|
Rättikaton peseminen
Ylpeys käy jälkeen lankeemuksen edellä. Olen hokenut liian kaun, että coupe on minun juttuni. Nyt kun koetan sählätä tuon avoversion kanssa niin aina välillä tulee uutta ja kumallista eteen. Nyt pitäisi saada rättikatto puhtaaksi. Katto ei ole pinttyneen kakkanen ja onneksi väriltään musta, mutta:
-pesin katon runsaalla ensin huuhtelemalla ja sitten astianpesuaine/vesi seoksella. Kuivasin varovasti säämiuskällä ja takalasia en hinkannut vaan taputtelin puhtaaksi. -nyt takalasi on erittäin hyvä, mutta muu osa katosta on kuin lehmän nuolema Millä tavalla foorumin muut veijarit puikkoilee katon pesun, ettei katto oli aivan käsittämättömän raitainen?
|
||||
|
||||
|
Mä olen nähnyt veneiden pressuja pestävän mäntysuovalla, pehmeällä harjalla ja painepesurilla.
Näin ei aikakaan saa mitään vahinkoa aikaan. Laita auton sisustan suojaksi jotain peittoa/pyyhkeitä/muovia jos katto pahasti vuotaa raoista. |
|
|
||||
|
||||
|
Jos takalasi on samea niin on olemassa ainetta millä saa kiilloitettua.
Caravan Pride -merkkinen tahna on yksi mutta on muitakin. TOIMII! |
|
|
||||
|
||||
|
Pari kertaa olen rätin huuhdellut runsaalla vedellä, lisäaineita en oo käyttänyt ku ei ole tarvinnut. Joku laimea seos yleisiä pesuaineita mielestäni siihen käy ja taka"lasiin" on olemassa omat silikoni pohjaiset pesuaineet joka jättää kiiltävän ja suojaavan kalvon lasin pinnalle, saa esim. autovaraosa liikkeistä kautta maan. Kovin ei kyl lasia kestä ainaskaan kuiva hankailla, naarmuuntuu todella herkästi...
Olen nähnyt yhden rättipelin jolla oli ajettu läpi vuoden ni olihan se takalasi sit sen näköinenkin ku srapalla oli huurua ilmeisesti vedetty pois jossain vaiheessa talvea...Läpi ei juuri enää näkynyt.. |
|
|
||||
|
||||
|
Eli olen oikeilla jäljilä, mutta kuivaus tuotti nuo ns. kakkarannut kattoon. Ilmeisesti pitää olla vain erittäin puhdas säämiskä millä ottaa vedet pois katosta.
|
||||
|
||||
|
Painepesurilla ja laimealla Fairyseoksella. Mulla on valkonen nailon (tai vastaava) katto ja puhtaaks on tullut.
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|