FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10.06.2004, 21:38
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
1963-1979 taka-akselisto Vs. 1980-1982

Kun vuonna 1980 Corvetten taka-akselistoon tehtiin muutoksia, niin patarauta poikittais palkki ja perä murikka vaihtui valettuun alumiiniseen versioon, jossa toi poikittainen palkki oli osa perämurikkaa. Vetarit lyhenivät myös vajaat 2cm. Miten muutokset vaikuttivat auton käyttäytymiseen? Onko jollain jotain testi vertailuita näistä? Toiminta periaate pysyi kyllä samana, joten mistään radikaalista muutoksesta ei ole kyse. Olen myös kuullut ettei tuo uudempi alumiini versio olisi oikeastaan yhtään tota patarauta versiota kevyempi, paksun valun takia, onko jutussa totuutta?

Mietin vaan, että minkä takia perää mentiin muokkaamaan, jos hyöty oli todella minimaalinen, tai olematon?

Reply With Quote
  #2  
Old 11.06.2004, 06:49
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Mieleen tuli että näinköhän GM on testannut alumiini kestävyyttä ja toimivuutta seuraavan sukupolven autoja varten! Eli ennenkuin C4 Corvette (ja muutkin tulevat) on päästetty tuotantoon on sentään jonkinlaista kokemusta alumiinin käyttäytymisestä. Mikäs sen parempi testipaikka olisikaan kuin jo olemassa oleva konstruktio. Jos kaikki olisikin mennyt vikaan niin osat olisi voitu kohtuu vaivoilla korvata vanhoilla jutuilla...

Tämä on siis täysin mun omaa pähkäilyä, ei mistään luettua tai muutakaan todellista faktaa...
Reply With Quote
  #3  
Old 11.06.2004, 07:22
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Pohjois-Pohjanmaa
Posts: 2,277
KTM on oikealla tiellä
Minusta idea oli sama, eli haettiin testikokemusta miten alumiinisydeemit kestää asiakkailla. Ei tullut liikaa uusia asioita 1984 ratkottavaksi.
__________________
  • Midyear keisari (2008->)
  • Oulun oraakkeli (2023->)
Reply With Quote
  #4  
Old 12.06.2004, 12:48
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Kiitos kundit vastauksista, itsellä kävi myös sama mielessä. Onko muuten kellään tietoa 79 Vs. 80 painojakaumasta? Vaikuttiko toi perä siihen mitenkään? 80:ssähän tais olla muutenkin jo enemmän alumiiniä, esim takapuskuri. Kevyemmät ovet/lasit...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:13.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.