#1
|
||||
|
||||
1963-1979 taka-akselisto Vs. 1980-1982
Kun vuonna 1980 Corvetten taka-akselistoon tehtiin muutoksia, niin patarauta poikittais palkki ja perä murikka vaihtui valettuun alumiiniseen versioon, jossa toi poikittainen palkki oli osa perämurikkaa. Vetarit lyhenivät myös vajaat 2cm. Miten muutokset vaikuttivat auton käyttäytymiseen? Onko jollain jotain testi vertailuita näistä? Toiminta periaate pysyi kyllä samana, joten mistään radikaalista muutoksesta ei ole kyse. Olen myös kuullut ettei tuo uudempi alumiini versio olisi oikeastaan yhtään tota patarauta versiota kevyempi, paksun valun takia, onko jutussa totuutta?
Mietin vaan, että minkä takia perää mentiin muokkaamaan, jos hyöty oli todella minimaalinen, tai olematon? |
#2
|
||||
|
||||
Mieleen tuli että näinköhän GM on testannut alumiini kestävyyttä ja toimivuutta seuraavan sukupolven autoja varten! Eli ennenkuin C4 Corvette (ja muutkin tulevat) on päästetty tuotantoon on sentään jonkinlaista kokemusta alumiinin käyttäytymisestä. Mikäs sen parempi testipaikka olisikaan kuin jo olemassa oleva konstruktio. Jos kaikki olisikin mennyt vikaan niin osat olisi voitu kohtuu vaivoilla korvata vanhoilla jutuilla...
Tämä on siis täysin mun omaa pähkäilyä, ei mistään luettua tai muutakaan todellista faktaa... |
#3
|
||||
|
||||
Minusta idea oli sama, eli haettiin testikokemusta miten alumiinisydeemit kestää asiakkailla. Ei tullut liikaa uusia asioita 1984 ratkottavaksi.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Kiitos kundit vastauksista, itsellä kävi myös sama mielessä. Onko muuten kellään tietoa 79 Vs. 80 painojakaumasta? Vaikuttiko toi perä siihen mitenkään? 80:ssähän tais olla muutenkin jo enemmän alumiiniä, esim takapuskuri. Kevyemmät ovet/lasit...
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|