Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne. |
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
? slickseillä ajamisesta...
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin, että miten noilla slickseillä ajaminen oikeasti tapahtuu? Onko burnis kuinka tärkeä, esim katurenkaat toimivat paremmin ilman burnista, kunhan turhan lian vaan pyöräyttää veks. Entäs lähteminen, jengat sopivaan kierros lukuun ja kytkin ylös kun vihreä syttyy, vai onko jotain jippoja? Entäs sitten, kun 400m alkaa lähestyä loppuaan ja vauhtia on 200Km/h, mitä tapahtuu kun alkaa hölläämään? Renkaan seinämäthän on todella pehmeät? Voiko alkaa heittelehtiä sikana tästä johtuen? Veto päällä auto0 varmaan menee vielä suht suoraan, mutta vähän mietityttää noilla renkailla toi loppu osuus, eli auto jarruttaminen siitä oletetusta 200:sta (I wish! )
Onko teillä kokemuksia kokemuksia slickseillä työskentelystä, vai meneekö ne jo liikaa välineurheilun puolelle? |
#2
|
||||
|
||||
Tuo 200km/t loppunopeis kuulostaa aika hurjalta...
Pitäisi olla joku oma Corvette kiihdytyspäivä, niin ei tarvitsisi odotella vetojen välissä puolta tuntia. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Eks noi 10 sec autot vedä 400m kohdalla jo yli paria sataa kevyesti? Paikka vaan jostain, laitteisto järjestyy! :yes: |
#4
|
||||
|
||||
Eks noi 10 sec autot vedä 400m kohdalla jo yli paria sataa kevyesti?
Paikka vaan jostain, laitteisto järjestyy! :yes: [/quote] Ja tänään on sitten palattu takaisin maanpinnalle.. |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ja tänään on sitten palattu takaisin maanpinnalle.. [/quote] :yes: :hahano: Niin on, ei vaan aika lähelle tavoitetta päästiin katupyörillä. Slicksit pitää kokeilla sitten jossain muussa kohtaa |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
:yes: :hahano: Niin on, ei vaan aika lähelle tavoitetta päästiin katupyörillä. Slicksit pitää kokeilla sitten jossain muussa kohtaa [/quote] Sääli, ettet saanut slicksejä alle, lopputulos olisi varmasti ollut toisenlainen. Ens kerralla sitten sekunti pois ajasta.. |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Sääli, ettet saanut slicksejä alle, lopputulos olisi varmasti ollut toisenlainen. Ens kerralla sitten sekunti pois ajasta.. [/quote] Tai sekunti lisää! Ikinä ei näköjään tiedä miten käy. No seuraavalla kerralla säkin jo saa oman autos mukaan rientoihin, ettei tarvii vaan sivusta seurata eace: |
#8
|
||||
|
||||
No seuraavalla kerralla säkin jo saa oman autos mukaan rientoihin, ettei tarvii vaan sivusta seurata eace:
Kun sais uudet renkaat alle, niin olisi mahdollisuus taas yrittää parantaa omaa aikaa. Aina tahtoo tulla vain muita menoja auton kanssa.. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Joo menoja tulee aina vaan jostain lisää ja lisää kun näiden kanssa pelaa, mut vois ne asiat huonommminkin mennä! |
#10
|
||||
|
||||
Re: ? slickseillä ajamisesta...
Quote:
Morjens! Voin kertoa jotain omista kokemuksistani... Kun menet burnikseen niin aja noin 20-30cm lätäkön yli ja odota muutama sekunti että vesi valuu kontaktipintaan (ei ole tarkoitus kastella koko pyöräkoteloa joka stagessa sitten valuu takaisin renkaisiin). Sen jälkeen 3-4 sec burnis...sen verran että savua tulee renkaasta...enempi on vähän turhaa, tai riippuu radan kunnosta ja siitä kuinka kauan aiot tehdä steitsiä. Jarrutus tuosta 200km/h (!!??) nopeudesta ei ole vaikea... Paljon enemmän huojuntaa tulee kiihdytyksessä...yleensä (tai ainakin itsellä) vasta 3-4 vaihteella ja yli 150km/h nopeudessa...silloin voi tuntua siltä ettei meinaa pysyä omalla kaistalla ja kennojen väliin osuminen on enemmän onnea kuin ymmärrystä. Tilannetta pahentavat (tai aiheuttavat) matalaprofiiliset eturenkaat...en kuitenkaan halua itse asentaa alle niiden tilalle mitään drag-kärrynpyöriä. Vinkkinä voisin neuvoa ylipaineen laittoa etugummeihin (+3bar) jolloin kumin "kantikkuus" vähenee ja reakointi perän muljuilulle vähenee. Korkea rengaspaine vähentää myös vierintävastusta joten hyötyä tulee ajallisestikkin. Jussi
__________________
Counting all the assholes in the room...I'm definitely not alone. |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|