FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > Yleistä keskustelua
User Name
Password

Yleistä keskustelua Kaikki harrastukseen yleisesti liittyvät löpinät tänne.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18.06.2004, 16:39
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
? slickseillä ajamisesta...

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin, että miten noilla slickseillä ajaminen oikeasti tapahtuu? Onko burnis kuinka tärkeä, esim katurenkaat toimivat paremmin ilman burnista, kunhan turhan lian vaan pyöräyttää veks. Entäs lähteminen, jengat sopivaan kierros lukuun ja kytkin ylös kun vihreä syttyy, vai onko jotain jippoja? Entäs sitten, kun 400m alkaa lähestyä loppuaan ja vauhtia on 200Km/h, mitä tapahtuu kun alkaa hölläämään? Renkaan seinämäthän on todella pehmeät? Voiko alkaa heittelehtiä sikana tästä johtuen? Veto päällä auto0 varmaan menee vielä suht suoraan, mutta vähän mietityttää noilla renkailla toi loppu osuus, eli auto jarruttaminen siitä oletetusta 200:sta (I wish! )

Onko teillä kokemuksia kokemuksia slickseillä työskentelystä, vai meneekö ne jo liikaa välineurheilun puolelle?
Reply With Quote
  #2  
Old 18.06.2004, 17:04
ZR1's Avatar
ZR1 ZR1 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,088
ZR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Tuo 200km/t loppunopeis kuulostaa aika hurjalta...

Pitäisi olla joku oma Corvette kiihdytyspäivä, niin ei tarvitsisi odotella vetojen välissä puolta tuntia.
Reply With Quote
  #3  
Old 18.06.2004, 17:08
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by ZR1
Tuo 200km/t loppunopeis kuulostaa aika hurjalta...

Pitäisi olla joku oma Corvette kiihdytyspäivä, niin ei tarvitsisi odotella vetojen välissä puolta tuntia.

Eks noi 10 sec autot vedä 400m kohdalla jo yli paria sataa kevyesti?

Paikka vaan jostain, laitteisto järjestyy! :yes:
Reply With Quote
  #4  
Old 19.06.2004, 19:20
ZR1's Avatar
ZR1 ZR1 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,088
ZR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Eks noi 10 sec autot vedä 400m kohdalla jo yli paria sataa kevyesti?

Paikka vaan jostain, laitteisto järjestyy! :yes: [/quote]

Ja tänään on sitten palattu takaisin maanpinnalle..
Reply With Quote
  #5  
Old 19.06.2004, 20:26
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by ZR1
Eks noi 10 sec autot vedä 400m kohdalla jo yli paria sataa kevyesti?

Paikka vaan jostain, laitteisto järjestyy! :yes:

Ja tänään on sitten palattu takaisin maanpinnalle.. [/quote]

:yes: :hahano: Niin on, ei vaan aika lähelle tavoitetta päästiin katupyörillä. Slicksit pitää kokeilla sitten jossain muussa kohtaa
Reply With Quote
  #6  
Old 19.06.2004, 20:40
ZR1's Avatar
ZR1 ZR1 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,088
ZR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Quote:
Originally Posted by ZR1
Eks noi 10 sec autot vedä 400m kohdalla jo yli paria sataa kevyesti?

Paikka vaan jostain, laitteisto järjestyy! :yes:

Ja tänään on sitten palattu takaisin maanpinnalle..

:yes: :hahano: Niin on, ei vaan aika lähelle tavoitetta päästiin katupyörillä. Slicksit pitää kokeilla sitten jossain muussa kohtaa [/quote]

Sääli, ettet saanut slicksejä alle, lopputulos olisi varmasti ollut toisenlainen.

Ens kerralla sitten sekunti pois ajasta..
Reply With Quote
  #7  
Old 19.06.2004, 20:44
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by ZR1
Quote:
Originally Posted by groovyjay
Quote:
Originally Posted by ZR1
Eks noi 10 sec autot vedä 400m kohdalla jo yli paria sataa kevyesti?

Paikka vaan jostain, laitteisto järjestyy! :yes:

Ja tänään on sitten palattu takaisin maanpinnalle..

:yes: :hahano: Niin on, ei vaan aika lähelle tavoitetta päästiin katupyörillä. Slicksit pitää kokeilla sitten jossain muussa kohtaa

Sääli, ettet saanut slicksejä alle, lopputulos olisi varmasti ollut toisenlainen.

Ens kerralla sitten sekunti pois ajasta.. [/quote]

Tai sekunti lisää! Ikinä ei näköjään tiedä miten käy. No seuraavalla kerralla säkin jo saa oman autos mukaan rientoihin, ettei tarvii vaan sivusta seurata eace:
Reply With Quote
  #8  
Old 19.06.2004, 20:52
ZR1's Avatar
ZR1 ZR1 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,088
ZR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
No seuraavalla kerralla säkin jo saa oman autos mukaan rientoihin, ettei tarvii vaan sivusta seurata eace:

Kun sais uudet renkaat alle, niin olisi mahdollisuus taas yrittää parantaa omaa aikaa. Aina tahtoo tulla vain muita menoja auton kanssa..
Reply With Quote
  #9  
Old 20.06.2004, 11:46
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by ZR1
No seuraavalla kerralla säkin jo saa oman autos mukaan rientoihin, ettei tarvii vaan sivusta seurata eace:

Kun sais uudet renkaat alle, niin olisi mahdollisuus taas yrittää parantaa omaa aikaa. Aina tahtoo tulla vain muita menoja auton kanssa..

Joo menoja tulee aina vaan jostain lisää ja lisää kun näiden kanssa pelaa, mut vois ne asiat huonommminkin mennä!
Reply With Quote
  #10  
Old 21.06.2004, 08:35
juzzi's Avatar
juzzi juzzi is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turku
Posts: 1,337
juzzi on oikealla tiellä
Re: ? slickseillä ajamisesta...

Quote:
Originally Posted by groovyjay
Onko teillä kokemuksia kokemuksia slickseillä työskentelystä, vai meneekö ne jo liikaa välineurheilun puolelle?

Morjens!

Voin kertoa jotain omista kokemuksistani...

Kun menet burnikseen niin aja noin 20-30cm lätäkön yli ja odota muutama sekunti että vesi valuu kontaktipintaan (ei ole tarkoitus kastella koko pyöräkoteloa joka stagessa sitten valuu takaisin renkaisiin).
Sen jälkeen 3-4 sec burnis...sen verran että savua tulee renkaasta...enempi on vähän turhaa,
tai riippuu radan kunnosta ja siitä kuinka kauan aiot tehdä steitsiä.

Jarrutus tuosta 200km/h (!!??) nopeudesta ei ole vaikea...
Paljon enemmän huojuntaa tulee kiihdytyksessä...yleensä (tai ainakin itsellä) vasta 3-4 vaihteella ja yli 150km/h nopeudessa...silloin voi tuntua siltä ettei meinaa pysyä omalla kaistalla ja kennojen väliin osuminen on enemmän onnea kuin ymmärrystä.

Tilannetta pahentavat (tai aiheuttavat) matalaprofiiliset eturenkaat...en kuitenkaan halua itse asentaa alle niiden tilalle mitään drag-kärrynpyöriä.
Vinkkinä voisin neuvoa ylipaineen laittoa etugummeihin (+3bar) jolloin kumin "kantikkuus" vähenee ja reakointi perän muljuilulle vähenee.
Korkea rengaspaine vähentää myös vierintävastusta joten hyötyä tulee ajallisestikkin.

Jussi
__________________
Counting all the assholes in the room...I'm definitely not alone.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:52.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.