#1
|
||||
|
||||
Viikonloppu projektia
Tuli sitten viikonloppuna hieman duunailtua auton kimpussa. Irroitin syylärin ja puhdistin sen. Samalla kävin yksitellen kaikki "siivekkeet" läpi ja suoristelin ne jotka olivat läjässä. Kävi ilmi että joku aikaisemmista omistajista oli paikkaillut syyläriä kolmesta kohtaa.
Puhdistukseen käytin normaalia moottorinpesu liuotinta ja painepesuria. Todella hyvin pystyi painepesurilla pesemään vaikka käytin täyttä painetta. Kunhan ruutaa suoraan ylhäältä niin ei mene siivekkeet hajalle. Siivekkeiden suoristamiseen kävi parhaiten ruuvimeisseli. Kasauksen aikana asensin samalla uuden ilmastoinnin kennon kun sitä minulla ei aikaisemmin ollutkaan. hieman ihmetystä aiheutti öljyletku, joka kiinnittyi syyläriin mutta optioita muistellen , muistui mieleen että autossani oli "Engine oil cooler". Syylärikin pitäis olla "heavy duty radiator" mutta en tiedä miten tuon näkis päällepäin..? Kun kaikki oli kasassa niin huuhtelin jäähdytin järjestelmän vielä erityisellä puhdistusaineella ja vedellä. Samassa kävi ilmi että jossain oli vuotoa sillä tiputti nestettä. Tyhjensin koko paskan vielä kertaalleen ja täytin 50% vedellä ja 50% jäähdytinnesteellä. Lopuksi moottorin käydessä lisäsin purkillisen "paikkausmönjää". Yllätys yllätys tuntui tepsivän, sillä enää ei vuotoa esiinny Testiajon jälkeen oli ilo todeta että lämmöt pysyivät ajossa 80-84 alueella, joskin lämpenemisestä ei ole minulla ongelmaa ollutkaan. Kumma kyllä bensankulutus tuntui jotenkin laskeneen vai voikohan kyseessä olla optinen harha... Kyllä nyt on taas tyytyväinen olo kun tuli duunattua auton kimpussa |
#2
|
||||
|
||||
Re: Viikonloppu projektia
Quote:
Hyvä viikonloppu projekti! Itse kans siistin tosta 75:sta ton syylarin ja tarkoitus oli laittaa koko kone huone pakettiin tänään, mutta uusi ala vesi ei ollutkaan oikea, joten uuden hakuun huomenna taas. Itse kans käytin 1/2 tuntia syylaria suoristellessa ruuvarilla. Hyvä tuli, joten voi olla ihan tyytyväinen. |
#3
|
||||
|
||||
Re: Viikonloppu projektia
Quote:
Jäähdyttimelle menevä öljylinja on automaattivaihteiston öljynjäähdytin. Engine oil cooler on siinä ö-suodattimen yläpuolella oleva tönikkä johon menee kaksi jäähdytysvesi linjaa. Heavy duty option näkee helpoimmin "ylimääräisestä" flektistä jäähdyttimen edessä. Jussi
__________________
Counting all the assholes in the room...I'm definitely not alone. |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|