FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20.06.2004, 23:16
jtammel's Avatar
jtammel jtammel is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2004
Location: Oulunsalo
Posts: 683
jtammel on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Viikonloppu projektia

Tuli sitten viikonloppuna hieman duunailtua auton kimpussa. Irroitin syylärin ja puhdistin sen. Samalla kävin yksitellen kaikki "siivekkeet" läpi ja suoristelin ne jotka olivat läjässä. Kävi ilmi että joku aikaisemmista omistajista oli paikkaillut syyläriä kolmesta kohtaa.

Puhdistukseen käytin normaalia moottorinpesu liuotinta ja painepesuria. Todella hyvin pystyi painepesurilla pesemään vaikka käytin täyttä painetta. Kunhan ruutaa suoraan ylhäältä niin ei mene siivekkeet hajalle.
Siivekkeiden suoristamiseen kävi parhaiten ruuvimeisseli.

Kasauksen aikana asensin samalla uuden ilmastoinnin kennon kun sitä minulla ei aikaisemmin ollutkaan. hieman ihmetystä aiheutti öljyletku, joka kiinnittyi syyläriin mutta optioita muistellen , muistui mieleen että autossani oli "Engine oil cooler". Syylärikin pitäis olla "heavy duty radiator" mutta en tiedä miten tuon näkis päällepäin..?

Kun kaikki oli kasassa niin huuhtelin jäähdytin järjestelmän vielä erityisellä puhdistusaineella ja vedellä. Samassa kävi ilmi että jossain oli vuotoa sillä tiputti nestettä. Tyhjensin koko paskan vielä kertaalleen ja täytin 50% vedellä ja 50% jäähdytinnesteellä. Lopuksi moottorin käydessä lisäsin purkillisen "paikkausmönjää". Yllätys yllätys tuntui tepsivän, sillä enää ei vuotoa esiinny

Testiajon jälkeen oli ilo todeta että lämmöt pysyivät ajossa 80-84 alueella, joskin lämpenemisestä ei ole minulla ongelmaa ollutkaan. Kumma kyllä bensankulutus tuntui jotenkin laskeneen vai voikohan kyseessä olla optinen harha...

Kyllä nyt on taas tyytyväinen olo kun tuli duunattua auton kimpussa
Reply With Quote
  #2  
Old 20.06.2004, 23:23
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Viikonloppu projektia

Quote:
Originally Posted by jtammel
Tuli sitten viikonloppuna hieman duunailtua auton kimpussa. Irroitin syylärin ja puhdistin sen. Samalla kävin yksitellen kaikki "siivekkeet" läpi ja suoristelin ne jotka olivat läjässä. Kävi ilmi että joku aikaisemmista omistajista oli paikkaillut syyläriä kolmesta kohtaa.

Puhdistukseen käytin normaalia moottorinpesu liuotinta ja painepesuria. Todella hyvin pystyi painepesurilla pesemään vaikka käytin täyttä painetta. Kunhan ruutaa suoraan ylhäältä niin ei mene siivekkeet hajalle.
Siivekkeiden suoristamiseen kävi parhaiten ruuvimeisseli.

Kasauksen aikana asensin samalla uuden ilmastoinnin kennon kun sitä minulla ei aikaisemmin ollutkaan. hieman ihmetystä aiheutti öljyletku, joka kiinnittyi syyläriin mutta optioita muistellen , muistui mieleen että autossani oli "Engine oil cooler". Syylärikin pitäis olla "heavy duty radiator" mutta en tiedä miten tuon näkis päällepäin..?

Kun kaikki oli kasassa niin huuhtelin jäähdytin järjestelmän vielä erityisellä puhdistusaineella ja vedellä. Samassa kävi ilmi että jossain oli vuotoa sillä tiputti nestettä. Tyhjensin koko paskan vielä kertaalleen ja täytin 50% vedellä ja 50% jäähdytinnesteellä. Lopuksi moottorin käydessä lisäsin purkillisen "paikkausmönjää". Yllätys yllätys tuntui tepsivän, sillä enää ei vuotoa esiinny

Testiajon jälkeen oli ilo todeta että lämmöt pysyivät ajossa 80-84 alueella, joskin lämpenemisestä ei ole minulla ongelmaa ollutkaan. Kumma kyllä bensankulutus tuntui jotenkin laskeneen vai voikohan kyseessä olla optinen harha...

Kyllä nyt on taas tyytyväinen olo kun tuli duunattua auton kimpussa

Hyvä viikonloppu projekti! Itse kans siistin tosta 75:sta ton syylarin ja tarkoitus oli laittaa koko kone huone pakettiin tänään, mutta uusi ala vesi ei ollutkaan oikea, joten uuden hakuun huomenna taas. Itse kans käytin 1/2 tuntia syylaria suoristellessa ruuvarilla. Hyvä tuli, joten voi olla ihan tyytyväinen.
Reply With Quote
  #3  
Old 21.06.2004, 08:02
juzzi's Avatar
juzzi juzzi is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turku
Posts: 1,337
juzzi on oikealla tiellä
Re: Viikonloppu projektia

Quote:
Originally Posted by jtammel
Kasauksen aikana asensin samalla uuden ilmastoinnin kennon kun sitä minulla ei aikaisemmin ollutkaan. hieman ihmetystä aiheutti öljyletku, joka kiinnittyi syyläriin mutta optioita muistellen , muistui mieleen että autossani oli "Engine oil cooler". Syylärikin pitäis olla "heavy duty radiator" mutta en tiedä miten tuon näkis päällepäin..?


Jäähdyttimelle menevä öljylinja on automaattivaihteiston öljynjäähdytin.
Engine oil cooler on siinä ö-suodattimen yläpuolella oleva tönikkä johon menee kaksi jäähdytysvesi linjaa.

Heavy duty option näkee helpoimmin "ylimääräisestä" flektistä jäähdyttimen edessä.

Jussi
__________________
Counting all the assholes in the room...I'm definitely not alone.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:26.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.