|
|
||||
|
||||
|
Isolohko-ukoille kysymys bensiininkulutuksesta
Onko kukaan kehdannut mitata paljonko möhköpata imee kakkua per 100 kilsaa?
Itse huomasin Hyvinkään reissulla että menee aika paljon enemmän kuin pikkulohkolla. En kyllä tarkemmin mitannut, enkä taida mitata. Pitänee jakajan vacuumisäädin kääntää löysemmälle jos vaikka vähän vaikuttaisi asiaan |
|
|
||||
|
||||
|
Pensankulutus
Kulutuksesta on turha ottaa ressiä kaikki menee kumminkin.
Mulla menee pensaa n. 17-18l satasella. Homma riippuu niin välityksestä, kaasujalasta ja monesta muusta. Alipainekellolla ei ole juuri vaikutusta kulutukseen tai jos niin tarkasti laskee niin kannattaa harrastaa leijan lennätystä, se on halpaa. Alle 20l satasella tiheällä välityksellä on varmaa kotuullista. |
|
|
||||
|
||||
|
"Alle 20l satasella tiheällä välityksellä on varmaa kotuullista."
Näin on. Tuntui vaan että meni ainakin 30 litraa mutta voi olla että tankki olikin vajaa lähtiessä. Lähinnä tuli mieleen että ei kannata ajaa liian rikkaalla seoksella, turha sitä konettakaan on karstoittaa. |
|
|
||||
|
||||
|
Re: Isolohko-ukoille kysymys bensiininkulutuksesta
Quote:
Kun ajelin autoa sisään, tosi iisiä cruisailua, suurin osa kuitenkin kaupungissa kulutus oli jotain 14-16L luokkaa. Välitys mulla on toi 2.73, joten olen tosi tyytyväinen siihen. Lauantaina meni sitten jo "vähän" enemmän! |
|
|
||||
|
||||
|
joo kaikki menee mitä sinne kaataa - en ole mitannut mutta alle 20 lienee vaikea saavuttaa - luulis sen alipainelisäennakon auttavan
|
|
|
||||
|
||||
|
Alipainesäätimen löysääminen auttaa mitä auttaa.
Mä otin yhden tulpan irti maantieajon jälkeen ja katsoin värin. Se oli musta, mutta ei karstainen. taitaa olla hieman rikkaalla seokset. Eikös nykyisin lyijyttömällä bensalla tulppa ole vaalean harmaa normaalisti? Pata tuntuu kyllä pelaavan loistavasti. Holley on siitä paska kaasari ettei siihen voi tehdä muuta säätöä kuin tyhjäkäynnin seossäädöt, vaihtamatta suuttimia. Sytytysennakot on kohdallaan |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulla oli viimeksi kun tulpat vaihdoin niin sellaiset perinteisen ruskeat - ajan 98lla ilman mitään lisälitkuja |
|
|
||||
|
||||
|
Riippuu paljon kaasarivarustuksesta. Nyt mulla on 454:ssa 4tasareikäinen iso Holley ja kakkua menee aina vähintään 20 l/100km. Olen päässyt 427 Impalalla 15 l/100km , kun on ollut Rochesterin alipainetoisioläppäkirnu. Samoin 3power-systeemillä pääsee kevyesti alle 16-17 l/100km , kun malttaa olla polkematta kuin tulpatonta mopoa.
Terv. Jukka |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|