#1
|
||||
|
||||
Pannu kuumana(autossa)
lämpö ongelma vaivaa,eikä johdu siitä et kone kiree. no kuitenkin 100 asteisena käy,ajossa nousee melk punaselle,mut laskee heti kun pysähtyy, ilmeisesti ilmavirtaus ei ohjaudu syylärille?? syynä et keulan alta puuttuu pohjalevy,toimii ilm.myös ilman ohjaimena?? kirjoissa tää lower valance panel tai extensionp. tällastakin näky olevan kun front air dams,jonkin näköinen ohjain myös. ehkä myös kierrossa jotain hämminkiä..termostatti 160 FH (72C)
|
#2
|
||||
|
||||
Mulla oli aikoinaan C3:ssa kuumanakäyntiongelmia. Pitkään etsittiin ja sitten löytyi. Se kaula johon ylävesiletu menee oli murtunut (kylmänä näkymätön hiusmurtuma) ja kuumana päästi kuplimaan ja ilmaa mukaan eli vesi ei kiertänyt kunnolla. Syylari vietiin syylarihuoltoon jossa putsattiin, huuhdeltiin, tinattiin ja maalattiin uusiksi. Auttoi.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#3
|
||||
|
||||
Yksi mahdollisuus on myös se, että vesipumpun imevältä puolelta jäähdyttimen letkun sisällä oleva rautalankakierukka on katkennut tai syöpynyt olemattomiin. Kun konetta käytetään kierroksillla esim. maantiellä, kova imu aiheuttaa letkun painumisen kasaan, jolloin jäähdytysveden kierto olennaisesti heikkenee. Kaupungissa ajeltaessa imu on pienempää ja vesi pääsee kiertämään normaalisti --> lämmöt laskevat.
Eli letkut vaihtoon, jos niillä on ikää hiukan enemmän. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Juuri näin, tämä on tapahtunut kaverilla eräässä vanerikyljessä, ei iso juttu mutta silti voipi koitua ongelmaksi. Yleensä homma menee vähän toisin päin ton lämpenemisen kanssa, paikallaan viisari nousee ja ajaessa laskee. Se orkkis etu spoileri on kyllä hyvä olla paikoillaan kanssa! |
#5
|
||||
|
||||
huomasin et kun laitoin ritilät ja parkit,mitkä vihdoin sain.. niin sitä myöten lämpö nousee enempi ajaessa, eli tarvii tosiaan jonkimoisen roipelin et ilma ohjautuu syylärille. eipä sitäkään oo, californiaan sekin jäänyt
|
#6
|
||||
|
||||
..syylärin putsaus vois olla myös aiheellinen, onko kokemuksia puhistus litkuista,joita huoltsikat ym.myy.
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
onko sulla se schroud siinä paikallaa? onko ajon aikana tai kun pysähdyt niin ylä ja alavesiletkut käsikoskettaessa tosi kuumat - jos niin ainakin joku määrä siellä kiertää? mulla on jonkunverran kiristetty pannu ja lämmöt ei nouse 210F yli edes räpätessä normaalijossa se on siinä 200 f tuntumassa. mulla on se alkoperäinen peltiropeli ja shroud paikallaa ja toki se etualaspoilerikin |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Vastaan speedyn puolesta, autossa ei ole shroudia, eikä viskolla varustettua flektiä, vaan työntävä sähköflekti keulan puolella syylaria. Lääke on varmaan saada mahdollisimman paljon ilmaa kulkemaan syylarin läpi, eli kaikki turhat aukot ja kolot täyteen vaahtomuovia ja etu spoileri paikoilleen. Toinen hyvä ratkaisu on laittaa alkuperäinen fan shroud paikoillen ja asentaa se flekti toiselle puolelle ja laittaa se imemään ilmaa. |
#9
|
||||
|
||||
Noin yleisesti , jos syylari on OK , niin auttaa kun poraa 5 mm reiän termostaatin laipan läpi. Tämä tietysti vain vanhemmissa malleissa joissa ns. 'vanhanaikainen' termari.
Terv. Jukka |
#10
|
||||
|
||||
Monesti lämpöily voi myös johtua huonosta veden kierrosta lohkossa... omassa oli monta kanavaa tukossa... ei ihme et lämpöili Nyt olen väsännyt tuulitunnelin kahdelle sähköflektille ja työnalla on spoikka joka kahmii ilman syylärille... on myös uus syyläri ja uskon nyt asioiden parantuvan!
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|