FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21.06.2004, 13:23
speedy's Avatar
speedy speedy is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Keski-Pohojammaa
Posts: 307
speedy on oikealla tiellä
Pannu kuumana(autossa)

lämpö ongelma vaivaa,eikä johdu siitä et kone kiree. no kuitenkin 100 asteisena käy,ajossa nousee melk punaselle,mut laskee heti kun pysähtyy, ilmeisesti ilmavirtaus ei ohjaudu syylärille?? syynä et keulan alta puuttuu pohjalevy,toimii ilm.myös ilman ohjaimena?? kirjoissa tää lower valance panel tai extensionp. tällastakin näky olevan kun front air dams,jonkin näköinen ohjain myös. ehkä myös kierrossa jotain hämminkiä..termostatti 160 FH (72C)
Reply With Quote
  #2  
Old 21.06.2004, 15:17
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,719
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla oli aikoinaan C3:ssa kuumanakäyntiongelmia. Pitkään etsittiin ja sitten löytyi. Se kaula johon ylävesiletu menee oli murtunut (kylmänä näkymätön hiusmurtuma) ja kuumana päästi kuplimaan ja ilmaa mukaan eli vesi ei kiertänyt kunnolla. Syylari vietiin syylarihuoltoon jossa putsattiin, huuhdeltiin, tinattiin ja maalattiin uusiksi. Auttoi.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #3  
Old 21.06.2004, 16:09
tapio's Avatar
tapio tapio is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Helsinki
Posts: 378
tapio on oikealla tiellä
Yksi mahdollisuus on myös se, että vesipumpun imevältä puolelta jäähdyttimen letkun sisällä oleva rautalankakierukka on katkennut tai syöpynyt olemattomiin. Kun konetta käytetään kierroksillla esim. maantiellä, kova imu aiheuttaa letkun painumisen kasaan, jolloin jäähdytysveden kierto olennaisesti heikkenee. Kaupungissa ajeltaessa imu on pienempää ja vesi pääsee kiertämään normaalisti --> lämmöt laskevat.

Eli letkut vaihtoon, jos niillä on ikää hiukan enemmän.
Reply With Quote
  #4  
Old 21.06.2004, 16:20
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by tapio
Yksi mahdollisuus on myös se, että vesipumpun imevältä puolelta jäähdyttimen letkun sisällä oleva rautalankakierukka on katkennut tai syöpynyt olemattomiin. Kun konetta käytetään kierroksillla esim. maantiellä, kova imu aiheuttaa letkun painumisen kasaan, jolloin jäähdytysveden kierto olennaisesti heikkenee. Kaupungissa ajeltaessa imu on pienempää ja vesi pääsee kiertää normaalisti --> lämmöt laskevat.

Eli letkut vaihtoon, jos niillä on ikää hiukan enemmän.

Juuri näin, tämä on tapahtunut kaverilla eräässä vanerikyljessä, ei iso juttu mutta silti voipi koitua ongelmaksi. Yleensä homma menee vähän toisin päin ton lämpenemisen kanssa, paikallaan viisari nousee ja ajaessa laskee. Se orkkis etu spoileri on kyllä hyvä olla paikoillaan kanssa!
Reply With Quote
  #5  
Old 22.06.2004, 12:43
speedy's Avatar
speedy speedy is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Keski-Pohojammaa
Posts: 307
speedy on oikealla tiellä
huomasin et kun laitoin ritilät ja parkit,mitkä vihdoin sain.. niin sitä myöten lämpö nousee enempi ajaessa, eli tarvii tosiaan jonkimoisen roipelin et ilma ohjautuu syylärille. eipä sitäkään oo, californiaan sekin jäänyt
Reply With Quote
  #6  
Old 22.06.2004, 12:50
speedy's Avatar
speedy speedy is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Keski-Pohojammaa
Posts: 307
speedy on oikealla tiellä
..syylärin putsaus vois olla myös aiheellinen, onko kokemuksia puhistus litkuista,joita huoltsikat ym.myy.
Reply With Quote
  #7  
Old 22.06.2004, 13:45
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,989
ZL1 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by speedy
..syylärin putsaus vois olla myös aiheellinen, onko kokemuksia puhistus litkuista,joita huoltsikat ym.myy.

onko sulla se schroud siinä paikallaa?
onko ajon aikana tai kun pysähdyt niin ylä ja alavesiletkut käsikoskettaessa tosi kuumat - jos niin ainakin joku määrä siellä kiertää?
mulla on jonkunverran kiristetty pannu ja lämmöt ei nouse 210F yli edes räpätessä normaalijossa se on siinä 200 f tuntumassa. mulla on se alkoperäinen peltiropeli ja shroud paikallaa ja toki se etualaspoilerikin
Reply With Quote
  #8  
Old 22.06.2004, 15:57
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Vesa
Quote:
Originally Posted by speedy
..syylärin putsaus vois olla myös aiheellinen, onko kokemuksia puhistus litkuista,joita huoltsikat ym.myy.

onko sulla se schroud siinä paikallaa?
onko ajon aikana tai kun pysähdyt niin ylä ja alavesiletkut käsikoskettaessa tosi kuumat - jos niin ainakin joku määrä siellä kiertää?
mulla on jonkunverran kiristetty pannu ja lämmöt ei nouse 210F yli edes räpätessä normaalijossa se on siinä 200 f tuntumassa. mulla on se alkoperäinen peltiropeli ja shroud paikallaa ja toki se etualaspoilerikin

Vastaan speedyn puolesta, autossa ei ole shroudia, eikä viskolla varustettua flektiä, vaan työntävä sähköflekti keulan puolella syylaria. Lääke on varmaan saada mahdollisimman paljon ilmaa kulkemaan syylarin läpi, eli kaikki turhat aukot ja kolot täyteen vaahtomuovia ja etu spoileri paikoilleen. Toinen hyvä ratkaisu on laittaa alkuperäinen fan shroud paikoillen ja asentaa se flekti toiselle puolelle ja laittaa se imemään ilmaa.
Reply With Quote
  #9  
Old 24.06.2004, 14:20
BBC-73's Avatar
BBC-73 BBC-73 is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: May 2004
Location: Nurmijärvi
Posts: 22
BBC-73 on oikealla tiellä
Noin yleisesti , jos syylari on OK , niin auttaa kun poraa 5 mm reiän termostaatin laipan läpi. Tämä tietysti vain vanhemmissa malleissa joissa ns. 'vanhanaikainen' termari.

Terv. Jukka
Reply With Quote
  #10  
Old 24.06.2004, 16:55
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Monesti lämpöily voi myös johtua huonosta veden kierrosta lohkossa... omassa oli monta kanavaa tukossa... ei ihme et lämpöili Nyt olen väsännyt tuulitunnelin kahdelle sähköflektille ja työnalla on spoikka joka kahmii ilman syylärille... on myös uus syyläri ja uskon nyt asioiden parantuvan!
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:26.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.