#1
|
||||
|
||||
C5 projekti part 2
Juu...eli lähes sama projekti kuin Juhalla edessä.
Koetan vähän pitää hommasta "päiväkirjaa" jos sattui olla jollekin apua. Niin ja suurin homma on se et tarvin itekin apua. Vaihdettavat pääosat: nokka + heepelit siihen, imusarja, öljypumppu, Blackwing putsari. 1.Aja autolla -28 pakkasessa kesäpalloilla sopivaan asennuspaikkaan varusteet: -lumikola -lapio -hietaa -lämmintä vaatetta Sit asiaan: Homman aloitin heivaamalla konepeiton pois. 1) Kaasuiskareiden yläpäästä lukitukset auki 2) Konepeiton valoliitin irti alapäästä 3) Kiinnikkeiden alapään merkkaukset (asennusta varten) 4) Kaveri apuun pitään konepeittoa auki ja kaasuiskarit veke 5) mutterit irti ja konepeitto sivuun (valmistele laskupaikka valmiiksi) Sitten putsarin/imupuolen irrotus: 1) Sähköliittimet irti 3 kpl 2) klemmari auki throttle bodyn päästä 3) Kangota ruuvarilla irti 2 kpl muovi/kumikiinnikettä jotka pitävät kiinni runkoa 4) Poista ilmaputsarin sisältä suodatin 5) Irrota putsarin sisältä 2 torx ruuvia 6) Nosta koko häkkyrä pois Sitten venakoppien muovisuojat pois (lähtee ihan nyppäämällä) Sitten pitäisi saada bensiinin tulolinja irti fuel railista ja siihen homam nyt pökkösikin, kun ei ollut pihtejä ko hommaan. Eli onko jollain tietoja onnistuuko tuon liittimen purkaminen käsikonstein, en viitsinyt väkivalloin kiskasta irti. Eli se on joku GM fuel line quick connect fitting (metal). Fotojakin yritän ottaa mut kamera jäi kotiin. PS. Kiitoksia Juhalle hyvistä neuvoista
__________________
-99 C5, Silver Metallic OO OO 420RWHP/593Nm * West Coast Corvettes Finland * |
#2
|
||||
|
||||
Hienoa, paitsi, että kuvat puuttuu
__________________
- |
#3
|
||||
|
||||
Älä yritä ottaa bensa linjoja väkisin ,menee rikki .siihen on oma työkalu . usaparts muistaakseni myy,hartolassa Kauno koskinen oy myy myös.googleta kd tools 3321 itse ostin Mac tools sarjan koska joudun omassa projektissa vaihtamaan bensapumpun (samat liittimet sielläkin)
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Vastasinkin sulle jo YV:llä, että ei noihin hommiin tarvii tota bensan tulolinjaa ottaa irti. Imusarjan vaihdossa se koko fuelrail systeemi lähti imusarjan päältä yhtenä kappaleena irti (suuttimet siinä kiinni) ja bensan tulolinjaa ei tarvinnut irroittaa vaan sitä letkua riitti senverran että sai sen pois tieltä.
__________________
C5 -99 (manuaali) |
#5
|
||||
|
||||
Niin vai oliko sulla sevy.8 joku muu syy miksi toi bensan tulolinja pitäis saada irti tosta fuel railista?
__________________
C5 -99 (manuaali) |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Kiitos neuvoista. Mielenkiintoisen liittimen ovat keksineet...
Mutta irrotan sen koko fuel rail kokonaisuuden kun siinä sitä piuhaa on sen verran. Mutta on se nyt hyvä tietää et ei ala tuota millään ruuvimeisselillä kangottaa Yritän tehä jonkinmoiset "step by step" ohjeet koko projektista. Tänään pitäis kiskoo syyläri irti
__________________
-99 C5, Silver Metallic OO OO 420RWHP/593Nm * West Coast Corvettes Finland * |
#8
|
||||
|
||||
www.ls1howto.com löytyy hyvät ohjeet ja kuvat lontoon kielellä, ihan vaan vinkiksi jos ei tuo linkki oo osunut aiemmin silmään.
__________________
C5 -99 (manuaali) |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Nobody is perfect, except Colaholist |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Juuri näin! Hienoa että satsataan kunnon "kaluihin" . Tästä aasin silta,löytyisköhän mac tai snap on miestä kenenkään tutuista joka jaksais diilaa vaikka jonkun kimppa tms tilauksen huokeesti ? |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|