|
|
||||
|
||||
|
Dampperin pultin momentti?
Löytyykö momentti arvoa,vai laitetaanko vaan hel__tin tiukalle? (c5)
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ohjeet riippuu siitä, että onko sulla GM:n pultti vai sitten esim. ARP:n pultti? Ja onko dampperi ollut irti? Vastaatko noihin niin annan sitten oikeat ohjeet. Tiesithän, että vanhaa GM:n pulttia ei voi käyttää, vaan pitää laittaa uusi pultti jos se GM:n pultti on ollut irti. ARP:n pulttia voi käyttää uudelleen.
|
||||
|
||||
|
uus pultti ,dampperiin ei ole koskettu/lukitus kiila porattu ohjeiden mukaan GM 12557840 10.9 () ohjeiden mukaan pitäis lämmittää ennen kiinni vetoa kuumailmapistoolilla.Kannan alapuolella on jotain punasta(ferreksiÄ,ehkä jotain liimaa
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Oliko uusi pultti GM:n vai ARP:n pultti?
|
||||
|
||||
|
heating the bolt expands it slightly and seems to help it´s retention.
|
|
|
||||
|
||||
|
Ei kun tossahan oli toi GM:n pultin osanumero. Eli kiristä se ensin 37lbft (olikos toi nyt 50Nm, tarkista vielä toi muunnos) ja sen jälkeen väännä vielä pulttia kiinni päin vielä 140 astetta. Muista että jos moottori kääntyy mukana välillä, niin niitä asteita ei lasketa mukaan.
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Jep mä huomasinkin. Tossa yllä ohjeet, kysy vaan jos on jotain epäselvää. Voi olla vaikea saada väännetyä sitä 140 astetta, vissiin joku reilu 100 astetta riittää jos ei enää millään käänny. Mä sain ton 140 astetta kyllä väännettyä.
|
||||
|
||||
|
Eiks mitään dampperin pulttia saa käyttää uudestaan vai koskeeks tuo vaan C5:sta?
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mä en tiedä muista, ainoastaan C5:sta. C5:ssa on monessa paikkaan tollasia pultteja joita ei väännetä tiettyyn momenttiin pelkästään, vaan ne väännetään ensin momenttiin ja sitten "venytetään" kääntämällä niitä vielä tietty astemäärä. Esim. vakio kannen pultit C5:ssa myös on tollasia, ja niitä ei voi käyttää uudelleen. Aftermarket pultit esim. ARP on uudelleen käytettäviä ja ne kiristetään suoraan tiettyyn momenttiin.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|