|
|
||||
|
||||
|
Iskarit
moro
Pitäisi vaihtaa iskarit vm. -85 Vetteen. Tarjolla olisi Konin Specialit, onko kellään kokemuksia noista? Sportteja ei tuohon vuosimalliin saa, Bilsteinejä (nyt alla) virallisen maahantuohan mukaan ei saa myöskään. Onkos jotain muita hyviä ehdotuksia? t. Tuomo |
|
|
||||
|
||||
|
Terve,
Itsellä on juuri nuo Konin speciaalit alla ja vielä -85:ssa. Hyvät ovat ja vaimennukseltaan riittävät....ja onhan niissäkin säätövaraa mutta luonnollisesti sporteissa varaa riittää enemmän. Jussi
|
||||
|
||||
|
Mulla on kanssa Konit -87:ssa. Hyvältä tuntuu... ainakin ero on huomattava väsähtäneiden Bilsteinien jälkeen.
Bilsteiniäkin kyllä saa ainakin Jenkkilästä: CHEVROLET Model: Corvette Exc. Z51 Suspension Year: 84-87 Setting: HD Front: B36-0228 Rear: B46-1063 tai CHEVROLET Model: Corvette With Z51 Suspension Year: 84-87 Setting: SP Front: B36-0228 Rear: B46-0238 Josko Bilsteinin maahantuoja voi auttaa noilla osanumeroilla. Euroopan katalogissa ei ole. Ja täältä edullisesti: https://shop.madirect.com/cart?carti...6n3RnWsQ6c rB |
|
|
||||
|
||||
|
Taidan kumminkin päätyä Koneihin. Mulla on edessä
kohtuu tuoreet Bilsteinit, mutta en oikein ole tyytyväinen niihin. Vaikka ovat kohtuullisen jäykät, niin loivissa heitteissä ne eivät toimi hyvin. Kuinka jäykillä säädöillä olette ajelleet? Takapään iskareita ei taida saada säädettyä kuin irrallaan. t. Tuomo |
|
|
||||
|
||||
|
Mitä muuten maksavat nämä säädettävät 3FX .. (tai mikä se merkki olikaan) iskunvaimentajat ?
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ne on jo Konin tehtaalla säädetty ns. jokapäiväiseen käyttöön sopiviksi.. Ei kannata ensimmäisiksi säätää niitä jäykimmälle. Ajele ensin ja kokeile sitten säätämistä jos kyyti ei miellytä. Huom...ne pitää kaikki irroittaa säätämistä varten....jopa sportit kun se säätönipukka ei mahdu olemaan paikoillaan kun iskari on kiinni. ...Hmm...tuon loivan heiton estöminen on kyllä enemmänkin jousien tehtävä... T. Jussi
|
||||
|
||||
|
Mullakin oli Bilsteinin HD:t taannoin alla, etupää ei meinannut pysyä tiessä. Ulospäin vaimennus oli aivan liian mieto/olematon. Vaihdoin Konin Sport-iskareihin ja olen ollut tyytyväinen.
Mulla on semmonen muistikuva, että Koni Specialit eli punaiset säädetään aina irti autosta. Nuppisäätö on vain osassa Sporteista. Onneksi iskarin irrotus Vettestä on niin helppo, että sen itselleen sopivan säädön hakee aika nopeasti. Ite laitoin muistaakseni näin: eteen puoli kierrosta ja taakse kierros. Sittemmin kiristin etupäätä pikkusen lisää enkä ole senkoomin koskenut. Nämä siis '91 ja Sportit. Sporteissa säätövara 2.5 kierrosta, Specialeista en tiedä. Jokaisessa vuosimallissa vaihtui jousien jäykkyys ja kallistuksenvakaajien paksuus (ja ontto vai täyskamaa) joten säätöehdotukset ovat yhtä tyhjän kanssa. Kokeile siis, aloita vaikka 1 kiekalla, käy ajamassa ja löysää tai kiristä tarpeen mukaan. EDIT: Juzzi: mulla mahtuu säätämään etuiskarit paikallaan. Oisko iskaritorneissa jotain eroa vuosimallien välissä?
|
||||
|
||||
|
>Kuinka jäykillä säädöillä olette ajelleet?
Mulla on muistaakseni edessä ihan löysällä ja takana kiristetty 1 kierros. -85 jouset on kuitenkin jäykemmät kuin mulla. >Takapään iskareita ei taida saada säädettyä kuin irrallaan. ei saa ja edessä joutuu myös irrottamaan toisen pään. RPO FX3 (Bilstein) iskarit 199$ kpl. Aikoinaan erehdyin kysymään Metro-Autosta iskareita omaani, ja ihmettelivät miksi kauhistelin 2500mk kappalehintaa, kun olivat juuri myyneet ZR1:een iskarit 7500 mk/kpl. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Punaiset eli speciaalit säädetään painamalla iskunvaimentaja pohjaan ja käännetään. Sporteissa "pitäisi" olla kaikissa säätönuppi josta säädetään. Mahdutko Toni laittamaan sen nupin paikoilleen vaikka iskari on kiinni? Vai oletko asentanut sen nuppi paikoillaan?. On ne iskaritornit kai kaikki samanlaisia, mutta sen "sisälokkaripalan" muotoilussa voi olla eroja. ...no takana ainakin tarttee irroittaa. Säätövara speciaaleissa on samat 2,5 kierrosta eli 5 puolikierrosta. Ei ne konit ole tehtaalta tullessaan siinä löysimmässä asennossa joten turha niitä on sokkona käydä säätämään. Totta myöskin on että jos tykkää jäykästä alustasta niin voit hyvin joutua säätöä lisäämään. Ja huom vain reboundia (paluuvaimennusta) voi säätää näissä. Tuplasäädöillä varustetut onkin sitten eri hintaluokan kamaa... Jussi
|
||||
|
||||
|
Mahdun aivan hyvin laittamaan nupin paikalleen kun säädän iskaria, ei tee edes tiukkaa.
Takaiskarin joutuu irrottamaan säätöä varten koska yläpää (jossa on se säätö) menee runkopalkin sisään. Aktiiviset autox-kuskit (lue:säätäjät) jenkeissä ovat kuulemma poranneet ohjaamoon rei'än josta ylettyy säätämään itsetehdyllä avaimella > Tuplasäädöillä varustetut onkin sitten eri hintaluokan kamaa.. Kisakamaa, tonneja kpl? |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|