FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply

Thread Tools
Old 01.03.2007, 22:10
chevellecoupe64's Avatar
chevellecoupe64 chevellecoupe64 is offline
Vakiokävijä

chevellecoupe64 on oikealla tiellä
Kuuskasi vuodelta -67?

Kiinostas tietää monesko -68 avo mun auto on kun se on 1189 kaikista siihen saakka kasaan laminoiduista.Valmistunut kaiketikkii loka-marraskuussa-67 ja myllynä 327cid+man.
Mites ku 327 oli vielä herranvuonna 1967 ohutkaulaisella akselilla eli onko mun auton orkkis lohko ollut myös sellainen vai rajummasta tavarasta taottu?
Jos jollain tietoo,kiitos etukäteen!!!!
Old 01.03.2007, 22:27
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari

Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Eiköhän kaikki -68:t ole siitä samasta tavarasta taottu, vaikka edellisen mallivuoden puolella olisikin valmistettu. Eli mitä se on normaalisti mallivuonna 68 ollut, niin samanlaista se tavaran pitäisi olla sunkin autossa, ellei jälkikäteen ole mitään osia vanhemmasta ole trimmailtu kiinni.
Old 01.03.2007, 22:28
Mickey's Avatar
Mickey Mickey is offline
Karkotettu

Mickey on oikealla tiellä
Send a message via MSN to Mickey
Quote:
Originally Posted by chevellecoupe64
Kiinostas tietää monesko -68 avo mun auto on kun se on 1189 kaikista siihen saakka kasaan laminoiduista.Valmistunut kaiketikkii loka-marraskuussa-67 ja myllynä 327cid+man.
Mites ku 327 oli vielä herranvuonna 1967 ohutkaulaisella akselilla eli onko mun auton orkkis lohko ollut myös sellainen vai rajummasta tavarasta taottu?

Ohutkaulainen on teräsakseli....
Reply With Quote
Old 02.03.2007, 20:07
Steelnose's Avatar
Steelnose Steelnose is offline
Pyrkyri

Steelnose on oikealla tiellä
Quote:

Luulis olevan, koska mun -68:n valmistenro. on >12tuhatta ja siinä on ohutkaulainen akseli.
Sillähän ei ole mitään merkitystä, mikä akseli siellä on, jos et aio ottaa tehoja 500 enempää.
T:KJA
Reply With Quote
Old 02.03.2007, 20:49
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950

Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by corvette63
Eiköhän kaikki -68:t ole siitä samasta tavarasta taottu, vaikka edellisen mallivuoden puolella olisikin valmistettu. Eli mitä se on normaalisti mallivuonna 68 ollut, niin samanlaista se tavaran pitäisi olla sunkin autossa, ellei jälkikäteen ole mitään osia vanhemmasta ole trimmailtu kiinni.

Ei välttämättä.En tunne asiaa satavarmuudella mutta onhan 63akin erkkinä ja latena .

Reply With Quote
Old 02.03.2007, 21:25
Corvette63's Avatar
Corvette63 Corvette63 is offline
Konkari

Corvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääCorvette63 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Ei välttämättä.En tunne asiaa satavarmuudella mutta onhan 63akin erkkinä ja latena .

Niin on, mutta mun mielestä nekin on teknisesti samanlaisia. Tai ainakin niin oletan. Ulkonäössä on ainakin pieniä yksityiskohtia, joka/jotka eivät enään late-malleissa olleet
Old 02.03.2007, 23:07
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!

KTM tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:

1968 tehtaan vuosimallien tuotanto alkoi syyskuussa 1967 ja päättyi elokuussa 1968. Heinäkuussa 1968 ei tehty jostain syystä yhtään auto, mutta elokuussa tosiaa räpistelivät kasaan vielä 4500 Vetteä.

Syyskuun 1967 tuotanto päättyi alustanumeroon 4000905 ja lokakuun 1967 tuotanto päättyi alustanumeroon 403410, eli autosi on valmistunut lokakuussa 1967. Korimalleittain ei tietoa ole saatavissa, mutta 1968 vuosimallin Vettejä tehtiin 18630 avomallista ja 9936 coupea, eli prosenttuaalisesti voit arvioida montako avoa on tehty ennen sinun autoa näillä tiedoilla.
Reply With Quote
Old 03.03.2007, 11:32
chevellecoupe64's Avatar
Vakiokävijä

Numero leikki

Kiitos KTM asiallisesta vastauksesta!!!!Akseli kyssärin heitti miun kaveri (-55 letukka harrastaja)Asialla ei mun kohdalla oo merkitystä,kunhan vaan tuli mieleen.Chevellellä tuli ajettua vanhalla kolmekaksseiskalla ja mikkkikansilla parikesää,lohko oli porattu 0,6 ylikokoon ja ja kannet oli numeroista ja venttiilien halkaisiasta päätellen kotoisin jostain kuuskytluvun alun Vettestä jossa on ollut polttoaineen ruiskutus synsteemit.Ohut takoakseli,pieni reikäiset kannet,raju nokka+kova puristussuhde,oli soppa valmis,mylly oli todella kierroskone....Paras vääntö löytyi 4-6500 kohdalta,aika vaikee pata sotkee katuliikentees automaatin kans.
Vaihdoin sen nelisataseen joka sit onkin Megasquirtin kans sit ihan oma tarina....
Old 03.03.2007, 21:49
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!

KTM tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Kiitos KTM asiallisesta vastauksesta!!!!Akseli kyssärin heitti miun kaveri (-55 letukka harrastaja)Asialla ei mun kohdalla oo merkitystä,kunhan vaan tuli mieleen.Chevellellä tuli ajettua vanhalla kolmekaksseiskalla ja mikkkikansilla parikesää,lohko oli porattu 0,6 ylikokoon ja ja kannet oli numeroista ja venttiilien halkaisiasta päätellen kotoisin jostain kuuskytluvun alun Vettestä jossa on ollut polttoaineen ruiskutus synsteemit.Ohut takoakseli,pieni reikäiset kannet,raju nokka+kova puristussuhde,oli soppa valmis,mylly oli todella kierroskone....Paras vääntö löytyi 4-6500 kohdalta,aika vaikee pata sotkee katuliikentees automaatin kans.
Vaihdoin sen nelisataseen joka sit onkin Megasquirtin kans sit ihan oma tarina....

Oole hyvä, numerot ovat minun pieni fixaatio. Muuten mistä tuo Chevellen 327:n oli peräisin? Yksi 1965 Export Vette kaipailee yhä ja edelleen omaa sydäntä takaisin. Auto ei ole minulla enää, mutta epäilemättä nykyinen omistaja olisi enemän kuin ihastunut alkuperäisen koneen löytymisestä. Legendat ovat heitelleen moottoria milloin mekaanisesti ahdetun ´57 Chevyn keulille ja toisinaan johonkin mystiseen Chevelleen.
Reply With Quote
Old 05.03.2007, 20:44
chevellecoupe64's Avatar
Vakiokävijä

Kolmekaksseiska

Toi kyseinen mylly tuli miulle Liikan Amilta jolle se tuli taas -38 letukka rodin keulalla.
Rodiin se oli rojautettu varmaan jo ameriikanihmemaasa.
Lohko kuskaa tänäpäivänä -65 4dht Belairia ja kannet on kaverilla tallessa.

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules