#1
|
||||
|
||||
Radalle vinkkejä?
Noniin,eli pitäisi käydä nyt ensikertaa kokeilemassa rata-ajoa C5:lla. Oikein mitään kokemusta oikealla autolla nimenomaan radalla kurvailusta ei ole,mutta tarkoituksena mennä pitämään hauskaa lähinnä,eli laillisesti hieman kokeilemaan mihin auto pystyy siten että ei kokeilla kuitenkaan mihin se ei pystynytkään (ei mitään sekuntin tuhannesosien irroittelua siis). Rata on alastaro nyt ilmeisesti.
Mitäs vinkkejä olisi heittää ihan yleisesti? Maallikkona tuli ekana mieleen että pitäisikö esim rengaspaineet(alkuperäisen mukaiset alkup vanteilla) laittaa vähän yläkanttiin vai.? Entäs viittiikö vakioilla Delcon jarrupaloilla mitään LeMans-sessiota vetää vai sulavatko alle jo ekan kierroksen jälkeen Autona miedosti laitettu automaatti C5.
__________________
"The Legend lives" |
#2
|
||||
|
||||
http://tak.tky.hut.fi/Motorsport/Ahvenisto/ahvenist.htm
Noista saa aika hyvän kuvan miten mutkat otetaan ja kuinka radalla saa itsestään ja autostaan jotain irti. Toi nimim Mickeyn allekirjoitus on hyvä kun sen ajatuksella lukee, harjoitus tekee mestarin ei auto... Menestystä, itse en aja rataa..
__________________
Diligencia Vis Celeritas |
#3
|
||||
|
||||
Nii..jos et ennemmin ole ajanut niin huomioi seuraavaa:
jarrujen kuumentuminen->voi pidot kadota ikävästi renkaiden NOPEA kuluminen varsinkin spinnatessa (köhöm) ja lämpeneminen Yleisin virhe on ajaa kurviin liian lujaa ja jarruttaa viime tipassa kun se nopein vaihtoehto on lähestyä hitaammin ja poistua nopeammin. Tunnustele ihan rauhassa ja katso radalta hyvät jarrutus kohdat sit vaan hanaa sitä mukaa kun hermo kestää. Ekoilla kierroksilla ei kannata vielä sitä parasta aikaa yrittää Sitten suosittelen vielä jäähdyttelykierrosta et saat koneen lämmöt kuriin ennen sammutusta. Seuraa myös askin lämpöjä jos sinulla on tomaattivaihteisto
__________________
-99 C5, Silver Metallic OO OO 420RWHP/593Nm * West Coast Corvettes Finland * |
#4
|
||||
|
||||
Pidä kaasu pohjassa
__________________
-73 ZL1 matalaviritteinen museovanhus ET 11.14s / 201,23kmh http://www.youtube.com/watch?v=FUejD8TqEjw Stingray & Sea Ray |
#5
|
||||
|
||||
Aloita sellaisella parin kolmen kierroksen yrityksellä ensin. Tunnustele miltä jarrut rupee tuntumaan. Häviää meinaan yllättäen jos rupee sulamaan palat tai kiehumaan nesteet.
Ei muuta kun malttia ensimmäisiin kierroksiin niin hyvä tulee. Kannattaa myös koitella vähän rajoja eikä ajaa aina ihan niin varman päälle. Alastarossa on kuitenkin turvallista vaikka vähän päästää pitkäksi. Ei tosin niin pitkäksi kuin esim. eräs tällä foorumilla esiintyvä herrasmies.
__________________
Yes Corvette
Älä yritä väkisin . . .
hanki suurempi vasara
|
#6
|
||||
|
||||
Onk se nyt niin herrasmies , viinakin se juo
__________________
A 747 Cab |
#7
|
||||
|
||||
Kyl mulla ainakin viime syksyn ratapäivil varsinkin eturenkaat kului aika asenteella. Eli kiekkoja tuli 12kpl joista ei kaikki nopeita, mut muut ihan täysillä painoin menemään ja kyl jo ekan 3 kierroksen jälkeen jarrut oli aika pehmeet eli ei vakio jarruil mitään kestävyysajoa ala tekemään. itse ainakin hyvin rauhallisesti pehmenivät eli ei tarvinnut pelkää et ihan yks kaks katois kokonaan. Itse ajoin ihan vakiopaineilla ja nolla kulmilla.
__________________
-1990 Bright Red Coupe |
#8
|
||||
|
||||
Ok, hyviä vinkkejä,kiitos niistä.
Täytyy tosiaan ilmeisesti olla silmä tarkkana noiden lämpöjen kanssa ettei tule yllätyksiä,ja tasata niitä ennen kun vie parkkiin. Tuon tiesinkin että jarrut alkaa menettämään otetta jossain vaiheessa,varsinkin kun ei ole mitään keraamisia osia alla toistaiseksi Uusi rengas setti on jo tallissa valmiina,eli toi kuluminen ei haittaa sillä tavalla menoa.
__________________
"The Legend lives" |
#9
|
||||
|
||||
Yksi tärkeä neuvo...
Vette kun lasketaan raskaisiin autoihin niin muista että jarrut kiehuu suht helposti alta jos ET USKALLA seisoa niitten päällä vaan laahaat niitä. En tarkoita että jätä jarrutus viime tippaan vaan kun jarrutat ota Huolella vauhti pois jolloin jarrut ei ehdi lämmetä ja saat aikaa siihen että tähtäät oikein mutkaan ja ajat sieltä rauhallisesti ulos jolloin pääset kaasulle aikaisin ja myös jarrut saa pidemmän ajan taas jäähtyä. Olen nähnyt kun Ferrareista vain F40 on ollut ainut jolla jarrut ei sulanut alle kun ukot laahasi jarrujaan liian kauan. Testarossista jokainen ja oltiin Alastarolla. |
#10
|
||||
|
||||
Mulla on C4 -90 ihan vakio 12" levyt ja ihan uudet nesteet ja kyllä tuo n.12kierrosta meni ihan ok. Pehmeys tuli tosi nopeasti, mutta sitten kuitenkin pysyi samana läpi loppu kierrosten eli missään vaiheessa ei kadonnnut kokonaan. Itse keskityin kovasti siihen etten laahaisi jarruja, vaikka aluksi katuajoon tottuneena meinasi laahausta tullakkin.
__________________
-1990 Bright Red Coupe |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|