FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply

Thread Tools
Old 28.03.2007, 08:20
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari

WBBC on oikealla tiellä
takatukivarren irroituksesta vielä

Pakko vaihtaa laakeri hemmetti soikoon, kun perässä tai vetareissa ei ollutkaan isompaa vikaa.

Yksi tyhmä kysymys Pappiksen kirjoittaman mainion "laakerihumppa" osaston tiimoilta.

Kaikki pultit ja kamat on nyt irti, eikä mikään ollut jumissa koska autoon on vaihdettu uudet puslat kun ostin sen jakelta.

1. tukivarren pultti on kovin ahtaassa paikassa. Kuinka ihmeessä sen saa takaisin paikoilleen. Eihän sinne koloon käsi meinaa mahtua.
Reply With Quote
Old 28.03.2007, 08:36
MrT's Avatar
MrT MrT is offline
Colaholist

MrT tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by WBBC
1. tukivarren pultti on kovin ahtaassa paikassa. Kuinka ihmeessä sen saa takaisin paikoilleen. Eihän sinne koloon käsi meinaa mahtua.
Pitkä nokkaisilla tongeilla onnistuu, laittaisn kuvan jos sellanen olis koneella
Old 28.03.2007, 12:51
Teemu's Avatar
Teemu Teemu is offline
Konkari

Teemu on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by WBBC
Pakko vaihtaa laakeri hemmetti soikoon, kun perässä tai vetareissa ei ollutkaan isompaa vikaa.

Mulla on kanssa takanapojen kasaaminen edessä kohtapuoliin... Valmiiksi jo ahdistaa koko homma shimmailuineen ja prässäilyineen.

Pappis hohoi! Uudet humppatopicit aiheesta olis enemmän kuin sata jänistä !!
Old 28.03.2007, 12:54
mussette's Avatar
mussette mussette is offline
Aktivisti

mussette on oikealla tiellä
Paskamainen laittaa mutta onnistuu. Etenkin prikka puslaa vasten (pitää olla ainakin uretaani sovelluksessa) molemmin puolin. Säätölevythän on helppo lisätä myöhemmin.
Old 28.03.2007, 13:20
mhj's Avatar
mhj mhj is offline
Talkkari

mhj on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by mussette
Etenkin prikka puslaa vasten (pitää olla ainakin uretaani sovelluksessa) molemmin puolin.
Prikka? Siis puslan ja shimmien valiinko?
Reply With Quote
Old 28.03.2007, 20:28
mussette's Avatar
Aktivisti

Quote:
Originally Posted by mhj
Prikka? Siis puslan ja shimmien valiinko?

Kyllä näin olen ymmärtänyt, prikkojen avulla (kun pultti kiristetään) liukupinta on keskiholkin ja uretaanipuslan reiän välissä, ilman prikkoja säätöliuskat hankaa puslaa ja taipuu pultin kiristyksen jälkeen keskiholkin ulkopuolelle. Paksuja prikkoja vasten säätöliuskat lepää ja prikan takapinta vastaa holkkiin ja prikan ulkokehä liukuu uretaanipuslan ulkokehää vasten. Itse voitelin pinnat kumi rasvalla. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä. Taisin laittaa sisimmäisen prikan maalarinteipillä asennuksen ajaksi kiinni runkoon ulommainen on helpompi laittaa kun pultti on jo pitkällä tulossa läpi.

Last edited by mussette : 28.03.2007 at 20:35.
Reply With Quote
Old 28.03.2007, 21:02
mhj's Avatar
mhj mhj is offline
Talkkari

mhj on oikealla tiellä
Taitaa olla pusla sitten sulla erilainen? Omia puslia en asentanut itse, vaan ostin koko trailing armit GJ:ltä. Olettaisin, että niissä on PU-puslat, GJ ehken muistaa, mitkä puslat niissä on? Anyway, ulospäin kumpaankin suuntaa on kuitenkin metallinen puslan levyinen "kiekko", joka ymmärtääkseni on yhtä puuta keskiholkin kanssa. Eli shimmit puristavat keskiholkin paikoilleen, ja liukuminen tapahtuu niinkuin sanoit keskiholkin ja puslan välillä.
Omaani en ole vielä shimmaillut/kiristänyt eikä sen kummempaa kokemusta vielä siis ole. Mutta ei ainakaan shimmipaketin mukana tullut mitään prikkoja, uusi pultti ja kruunumutteri vaan. Entisissä tukivarsissa oli puslan tilalle laitettu uniballin tapainen pallonivel, paketti oli niin löysä, että tukivarren etupää liikkui hieman sivusuunnassa, ja varmaan varsinainen liike tapahtu keskireiän ja pultin välillä. Toimi se niinkin...
Koko se trailing armin etupään "laakerointi" on mun mielestä aika viritys, mutta kaipa se sitten toimii, kun sellaiseksi on suunniteltu.
Reply With Quote
Old 28.03.2007, 22:50
mussette's Avatar
Aktivisti

Varmaankin kyseessä sitten eritoimittajan puslat. Sulla on prikat kiinni ja mulla ne on irtotavaraa.
Old 29.03.2007, 08:16
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari

WBBC on oikealla tiellä
Mulla on Finnvetten asentamat uretaanipuslat, ja siinä oli isot prikat heti puslan molemmilla puolilla, shimmilevyt olivat ulommaisina molemmilla puolilla.

Olettaisin että ammattimies on asiansa osannut.
Reply With Quote
Old 29.03.2007, 09:33
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
EX-President

VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Mulla uretaanipuslissa on shimmejä puslan ja ison prikan välissäkin, välys säädettiin ensin kohdalleen ja sitten levitettiin holkin pää niin että osat pysyy nipussa. Sitten vielä tukivarren isot shimmit kun saan tukivarret paikalleen.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules