#1
|
||||
|
||||
C2 Blues....
Huonojen kelien värittämä kesä sai lisää loistavaa jatkoa viime perjantaina, kun olin lähdössä isonkirkon ajelu iltamiin. Venaan yhtä lämmityslaitteen osaa omaan 79:iin ja 75:n on vielä snadisti muroina, joten omilla romuilla ei kaupunkiin ollut asiaa. Koska faija ei ollut lähdössä muiden kiireiden takia itse mukaan oli tarkoitus ottaa 65 Coupe illaksi ajoon.
Ei muuta kuin faijalta kyyti hallille ja auto käyntiin (ei ole ajettu hyvinkään koettelemusten jälkeen, lähinnä kiireiden ja säiden takia). Käytin autoa hetken lämpimäksi ja sen jälkeen peräkanaa himaa kohti autoa pesemään ja tekemään viimeiset voitelut ennen iltaa... Noin 500m ennen finaalia yhdessä alamäessä auto rupeaa täristämään ihan kipeesti, nostan jalan kaasulta ja tärinä hellittää hiukan, mikä hemmetti tähän nyt tuli!???? Jalka uudestaan kevyesti kaasulle, metkaa himaan noin 50m, kabiini täyttyy vesihöyryllä. Ei kai vaan joku vesiletkuista ole pamahtanut, tuumasin! Sammutin auton ja rullasin viimeiset 10m alamäkeä ja pysäytin auton kotipihaan, konepeiton raoista nousee vesihöyryä uhkaavan paljon. Peitto ylös ja savun hälvetessä paljastuu näky, johon en ihan heti ollut varautunut: VESIPUMPPU ON KOKONAAN IRTI!!! Ainoa mikä sitä piti enää jotenkin paikoillaan (noin 3cm lohkosta kuitenkin jo irti) oli vesiletkut ja hihna!!!! Ei /%!(/#%(/!&(/#&!(/#%&/!&"/&!/( ajateltiin siinä papparaisen kanssa yhteen ääneen! No ei muuta kuin odoteltiin, että konehuone vähän jäähtyi, painepesurilla konehuone puhtaaks jäähdytinnesteestä ja letkuista klemmareita irroittamaan. Kun saatiin pumppu ylös konehuoneesta ja laitoin sen tukevasti kiinni ja pyöräytin flektiä kerran, syy pumpun irtoamiseen alkoi selvitä. Pumpun akseli oli mallia Zorron kosto eli kiero kuin korkkiruuvi! Tämä taas on aiheuttanut hirveän vispaamisen, mikä on taas auttanut vesipumpun pulttien löystymiseen ja lopulta pumpun irtoamiseen! Myöhempi tarkastelu paljasti, että kyseessä ei ollutkaan Corvetteen tarkoitettu pumppu vaan joku oli näppärästi sorvannut sen sopimaan Corvetteen... No uus pumppu pitäis tulla huomenna, ja ens viikonloppuna ois tarkoitus autolla taas ajella, eli valoa on taas tunnelin päässä! :tetter: |
#2
|
||||
|
||||
Otan osaa! Mutta toisaalta onni onnettomuudessa oli se, että ko. vaiva on kohtuullisen halpa/helppo korjata.. eikä mitään grande katastroofia päässyt tapahtumaan viallisen osan takia.
Suurin tappio ehkä menetetty vapaa-aika kun haalii osia/asentaa.. sekä menetetty cruising aika Itse en ole kovin montaa sataa km:ää ehtinyt ajamaan, katsastusta varten piti kuitenkin ehtiä ajamaan talven "pölyt" pois. Katsastus-sedällä ei ollut mitään pahaa sanottavaa, kommentti oli "hyvä on" ja leima papereihin. -- hyvä niin, voihan kai seisoessakin autoon tulla jotain vikaa? Ja tiedoksenne: myös takapää nostettiin ylös ja sen väljyyttä testattiin -- en nyt heti muista että tuo olisi vakiokäytäntö? |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Pitäis kait vääntäytyy tallille kun kelitkin alkaa oleen ajo kelpoiset.... |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Joo, näinhän se vaan on. Oli vaan yks asia mitä ei taas osannut yhtään odotella. Seisottamalla näistä autoista ainakin satuloiden kumit kuivuu ja alkaa vuotamaan aika helposti! Oletko muuten omallasi menossa Porin tapahtumaan tänä vuonna? |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Pitää käydä myös toi 63 avo katsastamassa lähi aikoina, autosta on nyt vaihdettu kaikki ristikot ja fillarin laakerit väljyys on aika minimissään nyt, ennen oli aivan kipeesti! |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Onneks on RUMPUJARRUT ei haperru SATULOIDEN kumit ei.. ja joo.. ajattelin kyllä pyörähtää tuolla Porissa jos säät ovat suotuisat ja vapaata aikaa on. Joko vettellä tai sitten käyttiksellä. Ja kun seuraavana viikonloppuna on tuo forssan picknic, jossa olen ottanut tavaksi käydä.. Tähän harrastukseen tuntuu jäävän liian vähän aikaa kaikista (utopistisista) suunnitelmista huolimatta -- joten valikoivasti täytyy aikaa käyttää |
#7
|
||||
|
||||
Kysymys KiRulle: millä katsastusasemalla kävit?
|
#8
|
||||
|
||||
kävin siellä perinteisellä entisellä valtion konttuurilla. Uhrilähteentie kai osoite -- siinä nykyisen pääpostin vieressä.
Tiukka mutta asiallinen tutkimus. |
#9
|
||||
|
||||
Elämä harrastuksessa satuttaa välillä oikein kovasti. Viitaten tuohon vesipumppuun ja omiin tämänhetkisiin ongelmiin. Kesäkelit on parhaimmillaan, mutta auto seisoo kellarissa hyödyttömänä, kun jonkun kaasareista neulaventtiili alkoi vuotamaan kriittisellä hetkellä.
Olin käyttämässä muutoskatsastusreisulla ´69:ä. Siis status oli vaihtumassa MR-autoksi. Odottelin vuoroa 1/2h ja jostakin syystä insinööri halusi tarkistaa jarrut = koeajaa. Starttasin ja sitten kävi hillitön jysäys. Yksi kaasari oli vuotanut bensaa imusarjaan ja se syttyi yhdellä rykäisyllä. Kajauksen jälkeen havainnoin seuraavaa: 1. takana paljon valkoista savua ja karkuun juoksevia ihmisiä 2. konepeiton alta nousi valkoista savua, mutta ei mustaa = ei tulipaloa 3. katsastusmies seisoo vieressä kalpeana 4. hallista jouksee muut katsastaja sammutimien kanssa. Huohotin oli lentänyt irti ja toinen venakopan tiiviste oli pullahtunut välistä. Katsastaja keskytti homman, syynä "epämääräinen tai asiaankuulumaton ääni moottorista". Ei muuta kuin auto hinurin lavalle ja samalla keskutelamaan katsurin kanssa. Sain kaverin uskomaan, että hänen hommansa on vain identtiteetin tutkiminen, ei koeajo ja muutoskatsastus suoritettiin hinurin lavalla. Kiitos joustamisesta, vilpittömästi. Nyt Vette on toisiaan tallissa ja ensiviikolla pitäisi olla kourassa korjaussarjat kaikkiin kolmeen kaasariin. En riskeeraa, että korjaisin vain sen vuotaneen. Kaikki kuntoon keralla. Lopuksi vielä osien hovihankkijan Jakobin kommentti: "Ajattele kuinka monen päivän pelastit. Jos olisit tehnyt saman jysäyksen Ladalla, niin kaikki olisivat säälineet ettei poikaparalla ole varaa kunnon autoon. Nyt kun sen teki Vettellä, niin moni sai varmaan hillittömät tutinat, että ähäkutti siitäpä sait.".
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
osanotto menetettyjen ajopäivien osalta myös KTM:lle. Onneksi ei käynyt pahemmin.
Kaasarien kanssa näpertely on hauskaa puhdetyötä näin sadepäivinä -- täällä "alhaalla" suomessa on ainakin satanut aika monen kaasariremontin edestä |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|