FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C2 (vuosimallit 1963-1967)
User Name
Password

C2 (vuosimallit 1963-1967) Corvette C2 - Sting Ray

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07.07.2004, 00:31
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
C2 Blues....

Huonojen kelien värittämä kesä sai lisää loistavaa jatkoa viime perjantaina, kun olin lähdössä isonkirkon ajelu iltamiin. Venaan yhtä lämmityslaitteen osaa omaan 79:iin ja 75:n on vielä snadisti muroina, joten omilla romuilla ei kaupunkiin ollut asiaa. Koska faija ei ollut lähdössä muiden kiireiden takia itse mukaan oli tarkoitus ottaa 65 Coupe illaksi ajoon.

Ei muuta kuin faijalta kyyti hallille ja auto käyntiin (ei ole ajettu hyvinkään koettelemusten jälkeen, lähinnä kiireiden ja säiden takia). Käytin autoa hetken lämpimäksi ja sen jälkeen peräkanaa himaa kohti autoa pesemään ja tekemään viimeiset voitelut ennen iltaa...

Noin 500m ennen finaalia yhdessä alamäessä auto rupeaa täristämään ihan kipeesti, nostan jalan kaasulta ja tärinä hellittää hiukan, mikä hemmetti tähän nyt tuli!???? Jalka uudestaan kevyesti kaasulle, metkaa himaan noin 50m, kabiini täyttyy vesihöyryllä. Ei kai vaan joku vesiletkuista ole pamahtanut, tuumasin!

Sammutin auton ja rullasin viimeiset 10m alamäkeä ja pysäytin auton kotipihaan, konepeiton raoista nousee vesihöyryä uhkaavan paljon. Peitto ylös ja savun hälvetessä paljastuu näky, johon en ihan heti ollut varautunut: VESIPUMPPU ON KOKONAAN IRTI!!! Ainoa mikä sitä piti enää jotenkin paikoillaan (noin 3cm lohkosta kuitenkin jo irti) oli vesiletkut ja hihna!!!!

Ei /%!(/#%(/!&(/#&!(/#%&/!&"/&!/( ajateltiin siinä papparaisen kanssa yhteen ääneen! No ei muuta kuin odoteltiin, että konehuone vähän jäähtyi, painepesurilla konehuone puhtaaks jäähdytinnesteestä ja letkuista klemmareita irroittamaan.

Kun saatiin pumppu ylös konehuoneesta ja laitoin sen tukevasti kiinni ja pyöräytin flektiä kerran, syy pumpun irtoamiseen alkoi selvitä. Pumpun akseli oli mallia Zorron kosto eli kiero kuin korkkiruuvi! Tämä taas on aiheuttanut hirveän vispaamisen, mikä on taas auttanut vesipumpun pulttien löystymiseen ja lopulta pumpun irtoamiseen!

Myöhempi tarkastelu paljasti, että kyseessä ei ollutkaan Corvetteen tarkoitettu pumppu vaan joku oli näppärästi sorvannut sen sopimaan Corvetteen...

No uus pumppu pitäis tulla huomenna, ja ens viikonloppuna ois tarkoitus autolla taas ajella, eli valoa on taas tunnelin päässä!

:tetter:
Reply With Quote
  #2  
Old 07.07.2004, 12:23
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 306
KiRu on oikealla tiellä
Otan osaa! Mutta toisaalta onni onnettomuudessa oli se, että ko. vaiva on kohtuullisen halpa/helppo korjata.. eikä mitään grande katastroofia päässyt tapahtumaan viallisen osan takia.

Suurin tappio ehkä menetetty vapaa-aika kun haalii osia/asentaa.. sekä menetetty cruising aika

Itse en ole kovin montaa sataa km:ää ehtinyt ajamaan, katsastusta varten piti kuitenkin ehtiä ajamaan talven "pölyt" pois.
Katsastus-sedällä ei ollut mitään pahaa sanottavaa, kommentti oli "hyvä on" ja leima papereihin. -- hyvä niin, voihan kai seisoessakin autoon tulla jotain vikaa? Ja tiedoksenne: myös takapää nostettiin ylös ja sen väljyyttä testattiin -- en nyt heti muista että tuo olisi vakiokäytäntö?
Reply With Quote
  #3  
Old 07.07.2004, 15:15
Vonsaku's Avatar
Vonsaku Vonsaku is offline
Aktivisti
 
Join Date: May 2004
Location: Bronx city
Posts: 713
Vonsaku on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by KiRu
Ja tiedoksenne: myös takapää nostettiin ylös ja sen väljyyttä testattiin -- en nyt heti muista että tuo olisi vakiokäytäntö?
Eipä oo omaa vieläkään katsastettu, kun narahti (noin kuukausi sitten) katsastuksessa tosta takapään väljyydestä.
Pitäis kait vääntäytyy tallille kun kelitkin alkaa oleen ajo kelpoiset....
Reply With Quote
  #4  
Old 07.07.2004, 20:06
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by KiRu
Otan osaa! Mutta toisaalta onni onnettomuudessa oli se, että ko. vaiva on kohtuullisen halpa/helppo korjata.. eikä mitään grande katastroofia päässyt tapahtumaan viallisen osan takia.

Suurin tappio ehkä menetetty vapaa-aika kun haalii osia/asentaa.. sekä menetetty cruising aika

Itse en ole kovin montaa sataa km:ää ehtinyt ajamaan, katsastusta varten piti kuitenkin ehtiä ajamaan talven "pölyt" pois.
Katsastus-sedällä ei ollut mitään pahaa sanottavaa, kommentti oli "hyvä on" ja leima papereihin. -- hyvä niin, voihan kai seisoessakin autoon tulla jotain vikaa? Ja tiedoksenne: myös takapää nostettiin ylös ja sen väljyyttä testattiin -- en nyt heti muista että tuo olisi vakiokäytäntö?

Joo, näinhän se vaan on. Oli vaan yks asia mitä ei taas osannut yhtään odotella. Seisottamalla näistä autoista ainakin satuloiden kumit kuivuu ja alkaa vuotamaan aika helposti! Oletko muuten omallasi menossa Porin tapahtumaan tänä vuonna?
Reply With Quote
  #5  
Old 07.07.2004, 20:07
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Vonsaku
Quote:
Originally Posted by KiRu
Ja tiedoksenne: myös takapää nostettiin ylös ja sen väljyyttä testattiin -- en nyt heti muista että tuo olisi vakiokäytäntö?
Eipä oo omaa vieläkään katsastettu, kun narahti (noin kuukausi sitten) katsastuksessa tosta takapään väljyydestä.
Pitäis kait vääntäytyy tallille kun kelitkin alkaa oleen ajo kelpoiset....

Pitää käydä myös toi 63 avo katsastamassa lähi aikoina, autosta on nyt vaihdettu kaikki ristikot ja fillarin laakerit väljyys on aika minimissään nyt, ennen oli aivan kipeesti!
Reply With Quote
  #6  
Old 08.07.2004, 12:16
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 306
KiRu on oikealla tiellä
Quote:
Seisottamalla näistä autoista ainakin satuloiden kumit kuivuu ja alkaa vuotamaan aika helposti! Oletko muuten omallasi menossa Porin tapahtumaan tänä vuonna?

Onneks on RUMPUJARRUT ei haperru SATULOIDEN kumit ei..
ja joo.. ajattelin kyllä pyörähtää tuolla Porissa jos säät ovat suotuisat ja vapaata aikaa on. Joko vettellä tai sitten käyttiksellä.
Ja kun seuraavana viikonloppuna on tuo forssan picknic, jossa olen ottanut tavaksi käydä.. Tähän harrastukseen tuntuu jäävän liian vähän aikaa kaikista (utopistisista) suunnitelmista huolimatta -- joten valikoivasti täytyy aikaa käyttää
Reply With Quote
  #7  
Old 08.07.2004, 12:45
Pilot's Avatar
Pilot Pilot is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: May 2004
Location: Turku
Posts: 262
Pilot on oikealla tiellä
Kysymys KiRulle: millä katsastusasemalla kävit?
Reply With Quote
  #8  
Old 08.07.2004, 17:50
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 306
KiRu on oikealla tiellä
kävin siellä perinteisellä entisellä valtion konttuurilla. Uhrilähteentie kai osoite -- siinä nykyisen pääpostin vieressä.
Tiukka mutta asiallinen tutkimus.
Reply With Quote
  #9  
Old 11.07.2004, 13:52
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Pohjois-Pohjanmaa
Posts: 2,277
KTM on oikealla tiellä
Elämä harrastuksessa satuttaa välillä oikein kovasti. Viitaten tuohon vesipumppuun ja omiin tämänhetkisiin ongelmiin. Kesäkelit on parhaimmillaan, mutta auto seisoo kellarissa hyödyttömänä, kun jonkun kaasareista neulaventtiili alkoi vuotamaan kriittisellä hetkellä.

Olin käyttämässä muutoskatsastusreisulla ´69:ä. Siis status oli vaihtumassa MR-autoksi. Odottelin vuoroa 1/2h ja jostakin syystä insinööri halusi tarkistaa jarrut = koeajaa. Starttasin ja sitten kävi hillitön jysäys. Yksi kaasari oli vuotanut bensaa imusarjaan ja se syttyi yhdellä rykäisyllä. Kajauksen jälkeen havainnoin seuraavaa:

1. takana paljon valkoista savua ja karkuun juoksevia ihmisiä
2. konepeiton alta nousi valkoista savua, mutta ei mustaa = ei tulipaloa
3. katsastusmies seisoo vieressä kalpeana
4. hallista jouksee muut katsastaja sammutimien kanssa.

Huohotin oli lentänyt irti ja toinen venakopan tiiviste oli pullahtunut välistä. Katsastaja keskytti homman, syynä "epämääräinen tai asiaankuulumaton ääni moottorista". Ei muuta kuin auto hinurin lavalle ja samalla keskutelamaan katsurin kanssa. Sain kaverin uskomaan, että hänen hommansa on vain identtiteetin tutkiminen, ei koeajo ja muutoskatsastus suoritettiin hinurin lavalla. Kiitos joustamisesta, vilpittömästi.

Nyt Vette on toisiaan tallissa ja ensiviikolla pitäisi olla kourassa korjaussarjat kaikkiin kolmeen kaasariin. En riskeeraa, että korjaisin vain sen vuotaneen. Kaikki kuntoon keralla.

Lopuksi vielä osien hovihankkijan Jakobin kommentti: "Ajattele kuinka monen päivän pelastit. Jos olisit tehnyt saman jysäyksen Ladalla, niin kaikki olisivat säälineet ettei poikaparalla ole varaa kunnon autoon. Nyt kun sen teki Vettellä, niin moni sai varmaan hillittömät tutinat, että ähäkutti siitäpä sait.".
__________________
  • Midyear keisari (2008->)
  • Oulun oraakkeli (2023->)
Reply With Quote
  #10  
Old 12.07.2004, 11:24
KiRu's Avatar
KiRu KiRu is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Turku
Posts: 306
KiRu on oikealla tiellä
osanotto menetettyjen ajopäivien osalta myös KTM:lle. Onneksi ei käynyt pahemmin.
Kaasarien kanssa näpertely on hauskaa puhdetyötä näin sadepäivinä -- täällä "alhaalla" suomessa on ainakin satanut aika monen kaasariremontin edestä
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:55.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.