#1
|
||||
|
||||
Vanteet
Alkaa oleen vanteet huonossa kunnossa. Lakka lähtee ja muutenkin jotain piristystä kaipaisi. Onko ainoa vaihtoehto viedä Järvenpäähän huollettavaksi? Vai onko muilla jotain kikkoja, joilla on saanut vanteet hyvään kuntoon?
|
#2
|
||||
|
||||
Re: Vanteet
Quote:
Minkä malliset vanteet sulla on autossas? Kovalla hinkkaamisella kulahtaneistakin vanteista saa todella siistit. Vanhat lakat vaan ekaks pois ja sen jälkeen kiillotusta sikana, ennen uutta lakkausta. |
#3
|
||||
|
||||
-88 mallin 17" vanteet (vai onko se sitten -90 mallisen vanteet, kun ei ole "keskiölle" paikkaa). No, joka tapauksessa aikaisemman C4:sen 17" vanteet. Kai sitä sitten pitää talvella ottaa ja alkaa hinkkaan.. ei varmaan mikään ihan pieni homma?
|
#4
|
||||
|
||||
Mulla on sama homma edessä. Ensin vanha lakka pois ja sen jälkeen hulluna kiilloitusta. Tosin ajattelin itse jättää vanteet uudestaan lakkaamatta. Ajattelin nyt viikonloppuna hoitaa vanteet.
|
#5
|
||||
|
||||
Joku vuosi takaperin lasikuulapuhalsin kaverin ´85 sen vanteet,
pieni ongelma oli että sai kiillotettua tasaisesti
__________________
1985 Corvette |
#6
|
||||
|
||||
Oman kärryni (-84) 16" vanteet muutama vuosi sitten puunasin. Työjärjestys oli seuraava: Etupyörä ylös, istumaan lattialle ja vesihiomapaperilla rengasta käsin pyörittäen lakkojen poisto, 240,400,600,1200 papereilla hioen, kun pinnasta saatu kaikki lakat/naarmut pois, niin Autosol kiillotustahnalla kiillotus ja kiiltävät tuli. Sama toistetaan 4 kertaa eli joka vanteelle Toki voisi tehdä jostain vanhasta chevyn vetarista sovitteen sorviin niin homma helpottuisi aika paljon. Lakat voi myös poistaa maalinpoistoaineella mutta samalla helposti lähtee muutkin maalit vanteista.
Aikaa meni pari-iltaa koko hommassa. Autosol suojaa vanteita hyvin ja en näe mitään syytä lakata niitä enää uudelleen.. Muutaman kerran kesässä kun pyhkäisee tahnalla vanteet niin pysyvät kiiltävinä (n. 15min homma)
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454 |
#7
|
||||
|
||||
Helou kaikille! Täällä yx uusi jäsen näihin pippaloihin. Omistanut -87:an "jo" parisen viikkoo, ja kärryyn tutustuminen hyvässä vauhdissa. Vanteet kiillotin seuraavasti: Lakat pois maalin/lakanpoistoaineella, tämän jälkeen hikinen puleeraaminen PataPatalla, saippuoitu hieno teräsvilla, you know. Seuraavaksi puleerattiin taas, AutoGlym MetalPolishilla... täs vaihees alkoi sormenpäät oleen aikas ohuis nahois... Lopuksi kaiken kruunasi huolellinen vahaus.
Kuvakin löytyy mut en nyt heti hokaa mites sen tähän liittäisi... |
#8
|
||||
|
||||
Tuota tyyliä ajattelinkin, että ei se ole kun "tekemistä vaan" se homma saa kyllä odottaa talveen asti, kun silloin on mukavampi kaikenlaista fiksailua tehdä. Kiitoksia neuvoista kaikille.. (lisääkin saa kokemuksia kertoa)
|
#9
|
||||
|
||||
Jos kiillotetun alumiinin näkyvän valon taajuuksien absorptiot ovat turhan voimakkaat, niin tässä tietoa vanteiden laatukromauksesta Saksassa:
chrome plating for one wheel 1350,- € Daradan - KFZ Neufeldstr. 5 D- 76456 Kuppenheim www.daradan-kfz.de www.chrompolieren.de Huom. hinta on 20-tuumaiselle 3-osaiselle vanteelle, joten hinta on reipaasti pienempi yksiosaiselle 17-tuuman vanteelle, jossa ei ole jyrkkää topografiaa. Kromaus kestää 10 viikkoa |
#10
|
||||
|
||||
Joo, kyllä näkyy olevan kromauksella hintaa ja se ois sitten sitä tuuria, että kun ne saa sieltä ni heti "rotvallin reunaan" uus vanne että kai se on sitten parempi ottaa vaan ja alkaa kaikessa rauhassa hinkata. Siksi se on parempi jättää talven hommaksi, että jos loppuu sisu niin ei tarvi ajella vain yksi vanne kiiltävänä kylällä
Ja tervetuloa porukkaan HooVee! |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|