FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16.07.2004, 07:32
HooVee's Avatar
HooVee HooVee is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Jul 2004
Location: Spoonriver
Posts: 39
HooVee on oikealla tiellä
Nestevuoto

Mikäköhän mahtaa vuotaa kun ajon jälkeen sammuttaa koneen niin "kusee" alleen jonkin aikaa. Koneen käydessä alkaa vuotaa vasta kun lämmöt lähellä flektin käynnistymistä. Vuoto näyttäis olevan koneen etupäässä, mut vaikee paikallistaa kun ei päässyt vielä auton alle. Termostaatin vaihdoin hiljattain.
Itse epäilen vesipumppua...
Reply With Quote
  #2  
Old 16.07.2004, 11:30
VetteMan's Avatar
VetteMan VetteMan is offline
President
 
Join Date: Jan 2004
Location: Jämsä
Posts: 4,522
VetteMan tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Saattaa olla vesipumppu tai omassani parikesää sitten jäähdytin teki vastaavaa. Ylävesiletkun puoleisessa päädyssä oli halkeama jäähdyttäjän etupuolella. Muovipäädyillä kun on niin lähes mahdoton oli korjata jäähdyttäjää, joten vaihdoin uuden. Teki tuota samaa että tiputteli hetken päästä kun auton oli sammuttanut, viimein sitten repesi kunnolla ja sitten huomasi mistä vuotaa
__________________
Corvette 2006 Convertible projekti, Corvette 1993 Convertible LT1, Corvette 1984 Coupe L83,
Corvette 1978 L-82 projekti, Corvette 1972 SBC Coupe, Corvette 1971 LS5 454

Reply With Quote
  #3  
Old 16.07.2004, 20:05
Mala's Avatar
Mala Mala is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Feb 2004
Location: Tuusula
Posts: 377
Mala on oikealla tiellä
pakko kysyy mut eihän vaan oo ilmastointi laitteen tiputus putki mistä työntää kondensi vesiä oman auton edellinen omistaja vei pajalle sen kun luuli et vuotaa syyläri ,no se olikin se ilmastoinnin ylivuoto putki
Reply With Quote
  #4  
Old 18.07.2004, 12:33
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Joo, ilmastoinnin kondensiovettä epäilen minäkin mutta tämä selviää sillä, että tarkkailet jäähdytysnesteen määrää. Jos se selvästi vähenee niin silloinhan auto vuotaa. Sitten vaan auto nosturille ja tarkkailemaan, että mistä se tulee - ei se oikein muulla selviä.

Yksi keino on myös ottaa vuotavaa nestettä sormenpäähän ja haistaa, jäähdytysneste haisee selvästi mutta vesi ei. Eli jos neste on täysin hajutonta niin se todennäköisesti on kondensiovettä. BTW. jos ajat ilman ilmastointia ja silti lirittää niin se tuskin kuitenkaan liittyy ilmastointiin.

Kantsii tutkia nopeasti jottei revähdä ajossa jos siellä jotain häikkää on.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
  #5  
Old 22.07.2004, 20:55
HooVee's Avatar
HooVee HooVee is offline
Satunnainen kävijä
 
Join Date: Jul 2004
Location: Spoonriver
Posts: 39
HooVee on oikealla tiellä
Jo vain vika löytyi. Lämppärinkennon letku oli haljennu ilm.kompuran alta.
Olihan tynnyrin työmaa päästä käsiksi itse kohteeseen... Siin sit ruuvattiin kompura ym. hilavitkuttimet pois ja tilkittiin vuoto. Ja taas pysyy vedet kierrolla. Noh, testilenkillä sit pärähti "service engine soon" loistamaan...
Et kyllä näitten kans aika/loma hyvin kuluu...
Reply With Quote
  #6  
Old 26.07.2004, 11:09
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Hyvä että vika löytyi. Toivottavasti tämä uusi ei ole mitään vakavaa...
Reply With Quote
  #7  
Old 26.07.2004, 13:22
Anakonda's Avatar
Anakonda Anakonda is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 140
Anakonda on oikealla tiellä
Mites pitkään teillä tiputtaa sitä ilmastoinnin kondensiovettä ja miten paljon sitä on parhaillaan tullut ?
Lauantaina omani pissi ainakin tunnin verran vielä kun auto oli sammutettu, muutama tippa kerrallaan.. viemäriin meni melkoinen "puro" kun menin autolle.
Autoon oli edellisenä päivänä vaihdettu lämppärinkenno joten hiukan säikäytti.. mutta kun haistelin ja maistelin nestettä niin päädyin siihen ettei voi olla muuta kuin kondenssiovettä. Tuntuu vaan hurjalta että sitä tulisi niin paljon. Pitää vielä tarkkailla tilannetta.
Reply With Quote
  #8  
Old 26.07.2004, 15:48
ZR1's Avatar
ZR1 ZR1 is offline
Konkari
 
Join Date: May 2004
Posts: 1,088
ZR1 on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Veden määrää on vaikea kuvata, kun ei ole ollut mitta-astiaa alla..

Mutta kyllä sieltä sellainen vesi noro valuu..

Ilmantoinnin kylmät kohdat kondensoivat kuitenkin melkoisesti kosteutta ilmasta.

Tuota pelästyy varmasti jokainen alussa..
Reply With Quote
  #9  
Old 09.07.2006, 00:56
Yorcci's Avatar
Yorcci Yorcci is offline
Orange is the new Black
 
Join Date: May 2006
Location: Lässykkälandia
Posts: 12,213
Yorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääYorcci tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Quote:
Originally Posted by HooVee
Mikäköhän mahtaa vuotaa kun ajon jälkeen sammuttaa koneen niin "kusee" alleen jonkin aikaa. Koneen käydessä alkaa vuotaa vasta kun lämmöt lähellä flektin käynnistymistä. Vuoto näyttäis olevan koneen etupäässä, mut vaikee paikallistaa kun ei päässyt vielä auton alle. Termostaatin vaihdoin hiljattain.
Itse epäilen vesipumppua...

Kannattaa näköjään käyttää hakua. Sama vaiva(?!) iskenyt pulkkaan uudestaan. Paisuntasäiliö tyhjenee ihan omia aikojaan ja nestettä vuotaa alle välillä enemmän välillä vähemmän. Vihertävää, maistuu makealle. Vai onko C4:ssa jotain 'tyyppivikaa'? Joutuu melkein litratolkulla tyrkkäämään nestettä päivässä, että pysyy nestepinta oikealla kohdalla paisuntasäiliössä.
__________________
6-speed Auto 2008 Atomic Orange Corvette Coupé
582 Nm @ 4500 rpm
448 hp @ 5950 rpm

Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams

Reply With Quote
  #10  
Old 09.07.2006, 01:13
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Ei oo mitään tyyppivikaa tuolla puolella. Eikun ettimään vuotoa ja paikkaamaan. Kun ite ostin omani niin ekana liikkeenä vaihdoin kaikki vesiletkut uusiin (ja muutkin huolto-osat) vaikka vanhat ei pahalta näyttäneetkään. Hitostako sitä tietää mitä edellinen omistaja on tehnyt tai on jättänyt tekemättä vuosien mittaan.

Tarkista kuitenkin ekana ihan varmuuden vuoksi, että moottoriöljy on normaalia eikä muistuta väriltään turunsinappia. Jos normaalia niin ettimään vaan, että mistä se vuotaa pihalle.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:44.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.