|
|
||||
|
||||
|
Auton pesu
Miten, miten usein ja millä aineilla pesette auton ?
Mietin vain mikä on paras tapa pestä auto käsin. Sienen kanssa miettii aina että naarmuttaako pinnalla oleva lika runsaasta vedenkäytöstä huolimassa, mutta muitakaan tapoja ei ole tullut mieleen. Pitänee vain pestä tarpeeksi usein.. Mutta musta auto näyttää Off Road vehkeeltä jo pienen sadekuuron jälkeen.. |
|
|
||||
|
||||
|
Itse pesen auton Glymin shampoolla, sienellä ja vedellä. Tämän jälkeen käsittely Glymin autovahalla. Vahan päälle vielä Glymin Super resin polish lakka, joka saa auton todella kiiltämään. Pesin ja käsittelin auton alkukesästä eikä ole tarvinnut sen jälkeen enää pestä. Paska ei vaan tartu kun on vaha pinnassa. Pyyhin auton joka aamu sellaisella isolla "huiskulla" niin ei pääse likaa kertymään. Ja jos oikein rapakelillä ajaa niin seuraavana päivänä huiskulla pinta puhtaaksi hiekasta ja sen jälkeen Glymin vahalla kevyt pintakäsittely. Puhdasta tulee
|
|
|
||||
|
||||
|
Wurth:lla on muistaakseni sellainen pesuaine joka sekoitetaan veteen ja sitten ruiskutetaan auton päälle . Jos kyseessä ei tosi pinttynyt lika niin eikun painepesurilla pesu ja ei tarvitse hangata ollenkaan .
Ja mikä parasta ei ole ostoskanava mainos.Itse olen pessyt parikertaa sillä auton ja toimii. Yritän etsiä tuotteen nimen . J . P SACC |
|
|
||||
|
||||
|
sienihän on pesu gurujen mukaan huono vaihto ehto ,sanoivat aikoinaan et harjalla tiedä häntä
|
|
|
||||
|
||||
|
Autoglymin tuotteet ovat ensiluokkaisia ja käytän mielellään niitä.
Paras tuote on tähän menneessä ollut Zaino. www.zainostore.com Sitää saa tilattua Saksasta ja on aika monimutkaista ja pitkäveteistä levittää jos meinaa koko ohjelmaa käydä läpi (claybarsit ja 4 eri kemikaalia) mutta lopputulos on erittäin hyvä.... Aika hintavaa mutta kuten sanottu niin lopputulos on erittäin hyvä... |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
hmmm...taisi olla juuri päinvastoin. Myös pesuohjeet ja oppaat ohjeistavat nimenomaan käyttäämään sientä. Näiden mukaan harja naarmuttaa. Ennen "sienipesua" pitää auto huuhdella tosi hyvin ja mieluiten painepesuria käyttäen. Itse tosin käytän myös harjaa jos auto erittäin likainen. Teen ikäänkuin esipesun harjalla harjaten tosi kevyin vedoin ja vettä pirusti mukaan suoraan letkusta. Ja sit sienellä varsinainen pesu |
|
|
||||
|
||||
|
Tulipahan sitten pestyä -94 c4:sen konehuone.Muovipussit virittelin laturin,sulake boxin,puolan päälle ja optisparkin koitin peitellä ettei mene vettä sisuksiin.Hyvin lähti käyntiin heti pesun jälkeen. Ajossa alkoi rötäämään putkessa,kun antoi reilummin kenkää..alkoi pelaamaan kun ajeli pikku lenkin. Onkohan tuo pata noin herkkä vedelle?Oliks -94vm jo tuuletettava opti?Ps.en käyttänyt painepesuria..
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Prestan Ultimate Shampoo conditioner.... Ainut vaihtoehto.
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|