#1
|
||||
|
||||
Ajonestolaite ?
Yritin aamulla käynnistää autoa, mutta se ei antanut minkäänlaista merkkiä siitä että se edes yrittäisi startata.. tuntui ettei avain kääntynyt edes niin pitkälle että se olisi startannut. Kolmesti kokeilin ja sitten muistui mieleen että Vetteä ostaessa myyjä sanoi että joskus kun heittää avaimet tarpeeksi nopeasti / huolimattomasti virtalukkoon niin menee ajonestolaite päälle.. eikä autoa auta startata 10 minuuttiin tai joka yrityksestä tulee 10 minuuttia lisää odotusta. Joten olisin joutunut odottamaan puolituntia että olisin voinut startata uudestaan. Joten ei auttanut kun lähteä jalkapelissä töihin.
Käväisin äsken kotona testaamassa uudestaan ja Vette hörähti kertalaakista käyntiin. Onko tuo ihan vakiokamaa Corvetessa ja näkeekö sitä mistään varoitusvaloista tai muusta että sellainen tilanne on menossa ettei kannata yrittää suotta starttailla. Joskus kiirelähtö tilanteessa voisi harmittaa kun muutaman kerran yrittää startata ja tulee tunti odottelua ennen kuin pääsee liikenteeseen.. |
#2
|
||||
|
||||
Mulla 92:ssa se aika on 3 min viimeisestä yrityksestä.
__________________
avo C5 ----------------------------------- Ex- 72 avo 350 aut. Ex- 93 avo 350 aut. Ex- 68 coupe 509 & Tremec TKO600 Ex- 92 avo 350 aut. Ex- 68 avo 427 man. Ex- 86 avo 350 aut. Ex- 89 HG 883 Sportster Hugger Ex- 74 Pontiac FB 455 |
#3
|
||||
|
||||
n. 3 min. joutuu odottelemaan ennen uutta yritystä.
Mutta myyjän kuvailema ominaisuus ei kuulu asiaan vaan on merkki viasta. Ei pitäisi vaatia mitään hidastelua tai erityista huolellisuutta avaimaimen asettamisessa Varmaankin alkaa olla joko avain tai virtalukko kulunut, ettei avaimen "luku" onnistu. |
#4
|
||||
|
||||
Tuo kolme minuuttia edellisestä yrityksestä kuulostaa kohtuulliselta. Pitää ensi kerralla kokeilla paljonko se on jos vielä vastaava tilanne pukkaa päälle eikä satu olemaan kiirettä minnekään.
|
#5
|
||||
|
||||
Joo, ei ole normaalia. Pitäis hörähtää laakista joka kerta. Arvaan minäkin, että avain ja/tai virtalukko on kulunut.
Mittaa yleismittarilla avaimen resistanssi siitä pikkunipukasta ja sillä tiedolla tilaa uusi avain jenkeistä Vetteosaliikkeestä á $15 ja vie sitten avainliikkeeseen leikattavaksi. Tein ite näin heti kun ostin autoni. Avaimien leikkaus taisi olla luokkaa 30mk/2kpl. Kuulin tässä kesällä tapauksesta jossa oli ollut sama ongelma ja Metro veloitti projektista 10Kmk kun vaihtoivat virtalukon, ajoneston ja tekivät uudet avaimet. Ei kuulemma voinut tehdä uusia avaimia vanhoihin rojuihin. Joten suosittelen pysymään kaukana ko. putkasta.
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 |
#6
|
||||
|
||||
No ei tuo onneksi vielä ole ongelma.. ensimmäisen kerran tapahtui mulle. Auto ollut mulla 4 kuukautta ajossa.
Pitääpä tutkailla joskus onko avaimissa mitään eroja, siihen on teetetty uusi avain pari vuotta sitten Metro autolla, ei se pelkkä avaimen hinta tainnut ihan mahdoton olla mitä kuitteja olen tutkaillut.. |
#7
|
||||
|
||||
metrolta muistaakseni noin 400 mk avain ( karseeta)
|
#8
|
||||
|
||||
Samantyylisessä tilanteessa jäin kanssa tien päälle. Juuri oli joku sanonut, että kannattaa ottaa pidemmälle matkalle muutenkin toinen avain mukaan (jos sattuu joku haaveri sirun kanssa). No huoltikselle sitten jätiin hetkeksi aikaa, mutta n. puol tuntia söhlättyä päästiin liikenteeseen. Teetin samantien toisen avaimen, mutta vanhallakaan ei ole mitään vikoja sen jälkeen tullut.
Metro-Autossa avain oli n. 70€ ja resistanssin mittaus jollain "tosi hienolla ja uudenaikaisella koneella" 10€. No mittasivat, siellä ja sanoivat tuloksen ja uuden avaimen hinnan sanoin, EI KIITOS ja en sitten mittauksestakaan maksanut. No tuloksen kanssa FinnVettestä avainta ostamaan ja varmuuden vuoksi jake mittasi resistanssin uudestaan. Oli Metron "kallis ja hieno laite" ollut väärässä, hommassa jonka voi itse tehdä yleismittarilla. |
#9
|
||||
|
||||
Kysymys: Onko auto manuaali vaiko automaatti?
Ainakin joissakin manuaaliversioissa auto ei suostu lähtemään käyntiin jos kytkin ei ole painettu TÄYSIN pohjaan asti. Periaatteessa jos vaikka lattiamatto on hieman rullalla kytkinpolkimen alla, niin kytkin tuntuu olevan pohjassa ja auto ei silti tee oikeastaan mitään avainta käännettäessä. ~Marko
__________________
Corvette Coupe \'90 |
#10
|
||||
|
||||
Automaatti...
|
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|