|
|
||||
|
||||
|
Kamerat yleistä höpinää.
Nyt kun täällä näyttäis olevan kovasti kuvausintosta porukkaa niin mitäs kalustoo löytyy tältä puolelta?
Kattelin että gj räpsi 400d:llä ja hyvältä näyttäis, tässä jonku aikaa tehny vertailua ja imeny tietoa ja nayttäis vahvimmalta valinnalta omaksikin hankinnaks. Onks gj:llä kittiobjekti vai tuliko satsattua johonkin toiseen? Ite räpsiny kuvat panasonicin "superzoom" kameralla mutta iso syväterävyysalue, kohinainen, epäherkkä kenno ja rajalliset säädöt laittaa kallistumaan järkkärin puolelle. |
|
|
||||
|
||||
|
Jos on "perushyvä" kamera käytössä, niin loput on sitten kuvaajasta kiinni.
Esim. Nimimerkki Mopoilija saisi hyviä kuvia vaikka Tarjoustalon halpiskameralla. Itselläni on Canon Ixus 60 ja duunissa Canon G6. Suosikkuni on kuitenkin vuodelta 1968 peräisin oleva Nikon F jota voi käyttää jykevän rakenteensa ansiosta vaikka vasarana. Harmi ettei filmikameraa tule enää juuri käytettyä |
|
|
||||
|
||||
|
Joo, toi känön tuli hommattua erään oldschool kuvaajan painostuksesta. Kennot kuulemma edelleen erinomaisen hyviä. Toi 400 pitäis pysyä vähän ppidempään huoltovapaana ton itseputsaus fiitserin ansiosta. Säätöjä tossa on aika reippaasti (vielä kun oppis käyttämään
corvette63 ja mopoilija taitaa olla Nikon leiriä, ei omaa kokemusta sieltä joten jätän kommentoimatta. Finnshark ja nrj on taas Känön leiriä. |
|
|
||||
|
||||
|
Kanonisteja ja nikonisteja... Juu, itse kuulun tuohon kanonisti porukkaan. Ilmeisesti kameroilla ei suurempaa eroa ole, kummillakin saa hyviä kuvia. Lähinnä kai tuo riippuvuus syntyy siitä jos on vanhoja putkia varastossa, jotka käyvät jompaan kumpaan merkkiin. Sama sitten se että kun kerran ostaa kameran niin sitten joutuukin samaa merkkiä pitämään, ettei tarvitse aina runkoa vaihtaessa ostaa putkiakin uusiksi.
Mulla on putkia 10mm:stä 300mm:n polttovälillä. Ja täytyy sanoa että kyllä se kuvanlaatu riippuu myös siitä putkesta! Yksi halpisputki tuottaa kyllä sellaista jälkeä että se on jäänyt pölyttymään... Hyvällä putkella on ilo kuvata ja onnistumisprosenttikin nousee. Tahtovat vain maksaa kappalehinnoiltaan enemmän kuin se kameran runko...
|
||||
|
||||
|
Eli käytännössä noi kittiobjektit kannattaneen jättää suosiolla pois paketista ja ostaa pelkkä runko?
Niin oon ite pähkäillyt että turha sitä on ostaa ja mitä lehdistä / arvosteluista ja foorumeilta kaivanu tietoa niin tukevat samaa ideaa... |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Toi panasonic on testivoittaja parin vuoden takaa, mutta siinä on tiettyjä rajotuksia omiin mieltymyksiin.... Esim edes kirkkaassa päivänvalossa ei saa kohtuullisella värikohinalla olevia kuvia. Tarkennus on ihan morjens ja kestää ikuisuuden, akun kesto mitä sattuu jne jne... Siinä on kyllä optinen kuvanvakain mikä osaltaan on ihan loistava. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Pitää paikkansa! |
|
|
||||
|
||||
|
Nikon leiriläinen ilmoittautuu! Mulla on Nikon D80, ja tyytyväinen olen ollut. Mulla on ihan perus D80 + AF-S 18-135mm putki, siis se peruskitti. Itsessään toi perusputki on jo yllättävän hyvä.
![]() ![]() Mulla on tossa yks linssi rykelmä silmillä, ja siihen tulee uppoomaan se 900¤ ton kameran hinnan lisäks Joo.. Niinkun Finnshark sanoi, niin se kuvanlaatu johtuu tosi paljon siitä tötteröstä, eikä pelkästä rungosta. Hyvin varustellulla "halpis" järkkärillä saattaa tulla paljon parempia kuvia kun ihan orginaaliperuspaska kalliilla yhdistelmällä.Onnea kameran hankintaan!
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kiva fisheye!
|
||||
|
||||
|
Näähän on ihan makuasioita, mutta mä tykkään isommasta jykevä runkoisesta camerasta. Siitä saa hyvän kuvausasennon ja otteen. Niin kun edellä sanoin nää on makuasioita; toiset tykkää solakammasta rungosta (GJ) ja toiset (corvette63) isommasta
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|