|
|
||||
|
||||
|
Mitä öljyä vaihdelaatikkoon(Muncie) ja perään?
Aika vaihtelevia näkökantoja löytyy noista C3:n voimansiirron öljyistä, ainakin jos corvetteforumin keskusteluja selailee. Mitä öljyä käytätte itse C3:n perässä? Synteettistä vaiko ei missään nimessä synteettistä? Onko merkeistä mielipiteitä? GM:n oman lukkoperälisäaine sekaan, se nyt on selvää.
Entäpäs mitä öljyä manuaaliin? Luetun perusteella GL5-öljyä ei saisi laittaa, koska Muncien pronssiosat ei tykkää. |
|
|
||||
|
||||
|
Perässä Gulfgear EP GL-4 sae 80w90
Lisäaineen merkkiä en muista. ostin pullon racersplacesta. Pitääkö olla nimenomaan joku GM:n oma lisäaine. Menikö pieleen jos laitoin jotain muuta lisäainetta? Mitä tapahtuu. Munciessa Pennzoilin öljyt. tyyppiä en muista kun purkin heitin jo mäkeen. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Itse lurautin tallin hyllyllä ollutta Shellin synteettistä peräöljyä+GM-additivea omaan vastarempattuun perään, ensimmäinen vaihto noin 500 mailin jälkeen ja nyt pähkäilen, että mitä sinne sitten laittaisi. Laatikon öljyistä en edes tiedä, että mitä siellä on. Hyvin se toimii, mutta vois nekin vaihtaa. Joidenkin mukaan Muncien synkrot ei tykkää synteettisistä öljyistä, pitäis siis olla kait GL4-luokitettua mineraaliöljyä. |
|
|
||||
|
||||
|
Joo. Taidan huomenna imaista öljyt perästä ulos ja laittaa parempaa tilalle.
Oliskohan tuo hyvää? Valvoline DuraBlend Gear Oil GL-5 LS Mistähän tuota GM:n omaa lisäainetta saa. RP.ssä oli vain jotain muunmerkkistä? |
|
|
||||
|
||||
|
Jos sulla ei perästä kuulu ylimääräisiä rutinoita, niin tarvinneeko erikseen ruveta vaihtamaan? Eikös se käynyt auki sulla se perä, eli tuoreet öljyt lienee sisässä. Amerikan Gary suosittaa Lucas-merkkistä ei-synteettistä öljyä, mutta enpä ole sellaista nähnyt missään täälläpäin myynnissä. Uskonasioitahan nämä on osittain, toisilla on synteettisiset öljyt tullut kaikista stefoista läpi ja toisilla toiminut vuosikaudet ongelmitta. Ota siitä sitten selvää.
Tällä puolen merta oli ainakin tota GM:n omaa lisäainetta koneistamo/ameriikanosadiilerin hyllyssä, kun viimeksi kävin. Mutta varmaan nää pääkaupunkiseudun perägurut heittää vinkkiä, kunhan nyt ensin heräävät |
|
|
||||
|
||||
|
Itseasiassa kuuluu jotain "rahinaa" kun kääntää jyrkästi.
Tuntuu että lukko pitää aivan sikahyvin. soralla kääntäessä sen huomaa varsinkin. Ja kun toisen pyörän tunkkaa ylös, niin sen käsin pyörittäminen on todella nahkeaa. Voi olla tosiaan että GM lisäaine on tosiaan se ainoa oikea. |
|
|
||||
|
||||
|
Mä oon laittanu sitä GMn omaa öljyä ja omaa lisäainetta
|
||||
|
||||
|
Laatikkoon 80w90 ja samaa perään + lisäaine lukolle, niillä pärjää ja on pärjännyt jo "seven years"...
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|