|
|
||||
|
||||
|
Alustan parannus projekti?
Olen tässä pohtinut kun puslien ikä tulee juuri näihin aikoihin eläkeikään niin tekisin alustasta paremman muutenkin.
Eli tietenkin uretaani puslat tulee, mutta kun on Soft Ride Suspension ja muutenkin haluaisin paremmaksi. Eli perää on jo madallettu ja etupäähän teen sen nyt myös.Kuitenkin mitä porukat on tehnyt eli jos muuttaisi jousituksen kireämmäksi? poikittaistukia? jäykistyksiä? Ecklerssil on jotain koko paketteja Extreme suspension mis tulee "kaikki" alustaan ja sit olis tosi PRO. Onko noista mihinkään vai miten kantsis lähtee pohtii parannusta? Kuitenkin corveten alusta on nyt jo kivireki niin miksi ei sit tekis siitä kunnollista kivirekeä
|
||||
|
||||
|
Suosittelen vielä harkitsemaan noita uretaanipuslia. Itsellä toinen kesä menossa, ja sellainen narina ettei mitään älyä. Takaa jo purin koiranluut ja laitoin rasvanipat, edelleen narisee edessä ja takanakin
Asennus tuli kyllä tehtyä aikanaan huolella ja reilulla rasvalla, jottei se siitä... Muutenhan nuo on hyvät.
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Joo, samat mustat on. Ilmeisesti sateella ajo on noille myrkkyä, huuhtelee rasvat pois?
|
||||
|
||||
|
Ei huuhtele jos käyttää veneenmoottoreihin tarkoitettua rasvaa.
Mulla oli myös base-alusta. Piristin sitä Konin Sporteilla, 32+26mm vakaajilla, uretaanipuslilla niin edessä kuin takana, Cross barilla ja Camber Bracella. Nyt on jäykkä mutta loman tullen meinaan laittaa vielä VBP jäykemmän takajousen kompensoimaan madalluksen aiheuttamaa pehmeyttä. Pidemmällä pultillahan madallus vähentää jousen jäykkyyttä ja takapää pehmenee (base-jousi+madallus=vielä pehmeämpi). VBP: Xtreme Bilsteinit on säädetty Bilsteinin toimesta VPB:n omaan rata-autoon yhtä kisaa varten. Tämän jälkeen VBP rupesi myymään niitä kansalle. Bilsteinilta kommentoitiin suunilleen tähän tyyliin muutama vuosi sitten niiden säädöistä tiedustellessa "ei ********, eikai ne myy niitä asiakkaille?!". Eli katalogin mainoslause on vähän harhaanjohtava. CF:ssä on myös välillä näkynyt kommentteja VPB:n Xtreme alustasarjasta. Koskaan en ole nähnyt mitään ylistävää vaan kuulemma sopii supertasaiselle kilparadalle jotenkuten mutta kadulla karmea. Vähän kuin jousien tilalla olisi ratakiskoja ja iskarit korvattu koivuklapeilla. Itseasiassa C4:n jouset ovat vuodesta riippumatta ihan hyviä. Niihin harvoin tarvii koskea. Alkuvuosina suosittiin jäykkiä jousia ja ohkasempia vakaajia ja mutta myöhemmissä pehmeämpiä jousia ja jäykkiä vakaajia. Alustaa rakentaessa kannattaa miettiä mitä haluaa ja käytön huomioiden tehdä joku sopiva kompromissi. Pelkkää superjäykkyyttä ei välttämättä kannata tavoitella, se ei ole välttämättä mikään ihannetila. Harvassa on ne Ferrikset ja Porgetkin joissa hampaat putoavat suusta katuajossa. Itsekin ajoin aluksi iskarit käännettynä todella tiukalle mutta nyt pari kesää olen antanut niiden olla pehmeämmät ja mielestäni ajaminen näin on paljon mukavampaa. Kallistelu on kuitenkin aika lähellä nollaa - just niinkuin tykkään. Noi RD-Racingin jäykistystangot tekivät ehkä isoimman parannuksen ajofiilikseen.
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 Last edited by ToniH : 16.06.2007 at 12:54. |
|
|
||||
|
||||
|
No siis tietenkin auton pitää olla katuajettava, mutta nyt tuntuu toi pehmee alusta sellaselta pintakovalta josta uupuu tietty tarkkuus. En tiedä voiko sitä edes saada mut nyt jos ajaa kovemmin hiukan epätasaisella alustalle niin tuntuu et vatkaa liikaa joka suuntaan.
Jake sanoi et yks vaihtoehto on muuttaa siihen kireempään vakio alustaa oliko se nyt Z51 vai miten menikään. Iskarit on nyt 5vuotta vanhat ja n.40tkm ajetut eli niiden vaihtokin tulee varmaan samaan hetkeen jos hyvää haluaa. Kuitenkin jämäkkyyttä lisää ja korin elämistä pois. Samoin minulla et kallistelu saa olla minimissä. Täytyy lisää kattoo mitä sinne tunkee alle koska kun en itse osaa hommaa tehdä niin Jakella sen teetätän niin kun puslat vaihtaa niin samalla työllä noita vakaajia ja muita osia sit vaihtelis.
|
||||
|
||||
|
Hyvät iskarit, uretaanipuslat + kulmien säätö vie jo pitkälle. Ja avot ole jo pitkällä.
Jos siitä vielä haluaa parantaa niin kallistuksiin aftermarket -vakaajat ja rungon jäykistämiseen yhteys RD-Racingiin. Unohda Z51 ja mene suosiolla aftermarkettiin. Edullisempaa, helpommin saatavilla ja samoja ne Z51-miehetkin laittavat jos haluavat parantaa alustaansa. |
|
|
||||
|
||||
|
Mä en kyllä usko että sade huuhtelee rasvat pois. Olen nimittäin tehnyt aiheesta juuri tätä varten experimenssin!
Levitin suihkuhuoneen lattialle sellaista halvinta pilteman mustaa vaseliinia ja sit jätin suihkun kuumimmalle valuun pariks tuntia. Oletin että pian lattia on puhdas, sillä kuuma vesi hakkasi suoraan rasvan päälle parin metrin korkeudesta. No tulin tosiaan kokeen päätteeks takas ja yllätyin kun eihän se mihinkään ollu liuennu, kevyt pettymys! Vasta kun fairyllä ja harjalla alkoi hangata niin se lähti helposti viemäriin. Ja tää puslien mukana tuleva kama on vielä paljon parempaa kestämään vettä ja sen taas huomaa kun pesee puslien laiton jälkeen käsiään. Luulenkin morgan, että sulla kitisee niitten puslien koon takia, eikös sulla ollu hiukan liian leveät? Silloin rupee ahdistaan mikä ei näillä uretaaneilla oo tarkoitus. Samaa oli ittellä näkyvissä kun otin pari tuhatta uretaaneilla ajetun koiranluun takaa irti, näki että oli niistä reunoista oli hangannu selvästi. Ja näyttihän ne alunperin asennettaessakin hiukan liian leveiltä. No annoin niiden kuitenkin nyt olla, lisäsin vaan vähän rasvaa. Katotaan jos alkaa myöhemmin kitiseen niin ajan nauhahiomakoneella ne kapeammaksi.
|
||||
|
||||
|
Quote:
No, mä tein just tuon, kun purin ne viime kesänä rasvausta varten. Eli hiomakoneella kapeammaksi, ja venerasvaa sisään. Lisäksi tein puslan sisään uran, mitä pitkin rasva teoriassa pääsee leviämään. Ja taas takapää kitisee Kyllä ne "rasvat" siellä puslan sisällä oli hävinny / muuttunu paskaiseksi töhnäksi. Tosin, puslat on niin tiukkasovitteisia, ettei sinne paljoa rasvaa saa sisälle tungettua. No, täytyy nyt kokeilla, miten nuo rasvanipat auttaa, en ole vielä tunkenut niihin rasvaa. Toivottavasti, sillä ei viittis purkaa enää. Seuraavaksi siirryn orggispusliin, tosin en ole nähnyt niitä missään myytävänä, saatikka sitten järkevään hintaan. Ihmetyttää, miten toisilla ei tosiaan ole mitään ongelmia noitten kanssa. Sama jenkkifoorumilla, toiset valittaa, toiset ei. Siitä olen varma, ettei vika ole asennuksessa, tein sen niin huolella kuin mahdollista. Voisko noissa puslissa olla sitten eroja? Todnäk kyllä. Mulla on nuo: http://finnshark.com/gallery/showima...c=3&userid=302 Madin kamaa, en itseasiassa tiedä kenen valmistajan nuo on, muistelin vaan aluksi että on energy suspensionin. Ne on kuitenkin mustat, kuvasta poiketen.
|
||||
|
||||
|
Ööö...noi on Prothanen tuote, kuten purkissa lukee. Ihan oma firmansa.
Joskus oli puhetta, että ne missä on grafiittia joukossa ei kitisis niin helposti. Grafiittihan on aivan huippu kuivavoiteluaine. Mulla kitisi edessä yksi kesä mutta se meni sitten ohi eikä ole sittemmin kitissyt. Sensijaan C5 etujarrupalat kolisee kun kukaan ei suostu myymään mulle vanhoja non rattle clipsejään eikä niitä löydy irtona. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|