|
|
||||
|
||||
|
Paljonko lämmöt?
Eipä täältä palstalta näyttänyt olevan aihetta aiemmin, joten kysäistään. Missä haarukassa kuuluis olla lämmöt kylällä pyöriessä/maantiellä? -71 ohjekirja sanoo, että 210F tai vähän alle. Mulla ne lämmöt ei nouse edes siihen 150-160F (??) viivaan asti vaikka kuinka ajais toria ympäri. Ja maantiellä laskee vieläkin alemmas.
Pitäis olla kaikki ihan orggis kamaa; Harrisonin alumiinisyylari, vesipumppu ja 180F termari
EX: - 99 Corvette Convertible, white/black
EX: - 88 Corvette Coupe, black/black
|
|
|
||||
|
||||
|
Just miekkailin tuon saman asian kanssa,sain pelittämään vasta kun hankin uuden lämpöanturin.Niin ja ne lämmöt pysys tuossa 200-210F,kauan kyllä menee ennen kun viisari sinne heilahtaa
|
|
|
||||
|
||||
|
Ajattelin kans, että mittarissa/anturissa vikaa. Hyvin kyllä nousee siihen "melkein ekaan viivaan asti" ja siihen jää. Teki melkein mitä vaan. Jos se auto sitten vaan on liian cool
Pitänee vaihtaa se anturi
|
|
|
||||
|
||||
|
Sama juttu.
1/4 osa asteikosta yleensä maksimissaan nousee. Joskus kesähelteessä keskustan ruuhkassa hieman enemmän. En usko kuitenkaan että paljailla peltipakosarjoilla 454 kone kävisi liian kylmänä vakiolla viskotuulettimella ja jäähdyttimellä. Mulla on alkuperäinen vuosimallin 1970 mittarin anturi siis imusarjassa. |
|
|
||||
|
||||
|
Mulla mittari nousee normaaliajossa vain noin 125 F:ään (50 C) , infrapunalämpömittari kuitenkin näyttää normaaleja noin 80 C lukemia termarikotelosta mitattuna. Elikkäs ilmeisesti anturi on joskus vuosien varrella vaihtunut vääränmalliseen
.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulla lämmöt ajossa noin 180 F, mutta kun seisoo paikallaan esim 20min niin lämmöt nousee noin 210F tietämille, silloin OBD näyttää noin 97c. Täytyykin mittailla omasta noita lämpöjä tuolla "infrapunapistoolilla", missä sijaitsee kovimmat piikit ja missä pakosarjassa on lämpimintä..ym
|
||||
|
||||
|
Eikös koneesta riippuen orggismittarien asteikot oo tehty aina niin, että normaali käyttölämpö on 'neula pystyssä' eli keskellä kello 12 kohdalla ?
Itsellä 75:ssa on keskellä jo 220F, mutta saastekoneet on tehty käymään kuumempina, joten tuo lienee normaalilämpö... Siinä se neula jäpittää ja ruuhkassa nousee tuosta pari piirua. Toisaalta punaraja on vasta n. ~240F ja mittarin tappi 250F.
|
||||
|
||||
|
Onko Nipalla tämmönen mittari?
![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Jep, suunnilleen tuollainen mittari. Mulla ei oo ees ton 155F viivan yli noussut. Pitääpä mittailla joskus että paljonko siellä mahtaa oikeesti lämpöä olla. Nyt kun vaihtelin letkut/nesteet niin laski entisestään. Hyvä kun viileellä kelillä maantiellä nousi yli ton 100F edes
|
|
|
||||
|
||||
|
pahvi nokalle...
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |