|
|
||||
|
||||
|
Sisustan muovit murenee
Ei *******, tänään koitin kasata ja roplata sisustaa katsastusta varten, eli esim. keskikonsolia ja ovi"pahvin" vermeitä.
Oon mä niitä ennenkin käpistelly ja oon senkin huomannu että halkeemia ja taipumia on siellä täällä, no tänään sitten niitä niputettaessa vähän kaikki rupes lahoaan, erityisesti ruuvien kiinnityspaikat. Vähän aikaa yritin sinnikkäästi mutta sitten rupes kiroiluttaan. Jumalauta, koko paskahan murenee käsiin! Tätä menoa on kohta tehtävä kaikki muoviosat uusiksi jostain hiilikuidusta tai ostettava uudet. Epoksikaan ei tunnu noihin juuri tarttuvan, että turha haaveilla sillä korjaavansa. Muutaman vuoden päästä kun kaikki ceenepat on tässä iässä niin alkaa varmaan Ecklerilläkin muoviosat käymään kaupaksi.. Tää kuulosti kyllä nyt ihan siltä että olis kuulunu tonne valitustopicciin mutta ehkäpä teiltä löytyis jotain vinkkejä miten noita muoveja vois konservoida?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Muovi ja kumi menettää elastisuutensa ajan kanssa. Kaverin 86:sta tossa tänään hämmästeltiin ja vähän saman suuntaisia ajatuksia oli mullakin tosta sisustan muovisuudesta. C3:iin on onneksi jo hiilaripalikoita saatavana... |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Niin menettää. Tosin jos oltaisiin käytetty alunperin kunnollista laatua niin ei oltais vielä moksiskaan. Eikös 84:t japaninautotkin ole vielä ihan ok. Muutaman osan löysin mitkä ovat pysyneet hyvänä. Eri seosta ja kestävätkin varmaan vielä 10-20v. Toi on kyllä jo liian nätti selkänojaks. Ei oo sattumalta sulle tulossa?
|
||||
|
||||
|
Testailtiin aikoinaan biohajoavaa muovia. Nyt se on ollu yli 10 vuotta hajoamassa eikä oo vielä moksiskaan. Joku meni pieleen
Tommonen hiilikuitupenkki ois aika hieno, no sit pitäs saada hiilikuitukorikin Ei muutakun ostat Macho ruiskuvalukoneen ja teet noita rikkoontuvia osia ja myyt kaikille suomalaisille C4:sten omistajille halpaan hintaan Last edited by janiv : 09.07.2007 at 00:56. |
|
|
||||
|
||||
|
Korjaa ruuvien hajoavat reiät muovailtavalla epoxilla tai mitäsenytonkaan. Mä kirjoitin tästä siinä mun sisustaketjussa. Viime kesänä korjasin ja vieläkin ovat pysyneet kiinni.
Kun multa oli targakaari (halo) halki kulmasta ja siitä uupui pala niin vein sen muovikorjaamoon ja ne veti jollain liimatöhnällä sen kasaan. Laittoivat vielä ohkasen alumiinivahvikkeenkin siihen. Oli pakko tehdä kun nahkalla ei voi verhoilla tyhjää. PS. ostopaikka hiilikuitumatolle? Vois olla tarvetta. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kuul! C4-C5 sisusta on ihan liian muovinen. C6:ssa alkaa olemaan sisusta jo siinä hyvän rajoilla
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mulla on jotain muovailtavaa epoxiputtyä kyllä hyllyssä, epäilen vaan että se ei tarttuis kun tavallinen epoksiliimakaan ei oikein tartu. Tässähän ei olis mitään ongelmaa jos olis joku sopiva tökötti millä parsis kaiken kasaan ja muotoilis uuttakin.. Täytyy haeskella.
|
||||
|
||||
|
Muovipienoismalli liima sopi aika hyvin mittariston tms panelien ruuvireikien halkeamien korjaukseen...ilmeisesti samantyyppistä muovia.
|
|
|
||||
|
||||
|
Mä korjailin noita halkeamia epoksilla, puhdistin ja karhensin pinnan hyvin, niin tuntui tarttuvan. Siinä pinnassa on joku ihme kalvo, mihin ei tartu mikään, se piti hioa pois.
Laitoin ruuvinreikiin alapuolelle rikan, jonka liimasin kiinni "tueksi", ettei heti halkase korjattua kohtaa uudelleen, kun kiristää ruuvin paikoilleen.
|
||||
|
||||
|
Epoksi tarttuu takalasin alla oleviin muovipaneeleihin, mutta esim radion ympärillä olevaan ei sitten millään, vaikka kuinka huolella karhentaa. Toi rikka konsti voi ollakin ihan toimiva!
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|