|
|
||||
|
||||
|
Takaikkunan tiiviste
Kun/jos olette asentaneet uuden takaikkunan(pystylasi) niin oletteko laittaneet ikkunan ja korin väliin ulkopuolelle jonkin ylimääräisen tiivisteen? Ihmettelin kun takakontti oli kostea ja selvis että vesi pääsee jostain ikkunan nykyisen tiivisteen välistä sisään. Lasi kun on joka tapauksessa menossa vaihtoon niin vois samalla jumpalla laittaa ulkopuolellekin jonkin tiivisteen. Sais samalla ton ruman sauman piiloon. Vai riittääkö tämä setti?
http://www.zip-products.com/Zip/prod...43E159A0EC5952 |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Pitäis piisata. Eihän sulla vaan ole sitä klassista C3 vikaa, eli joku X-Pertti on maalauksen tms. yhteydessä irroittanut n takalasin takana olevat ritilät ja takaisin laittaessaan huomannut orkkisruuvien kadonneen ja korvannut ne liian pitkillä ruuveilla silä seurauksella, että on väkisin vääntänyt ne oikein kuidusta läpi ja sieltähän se vesi löytää kivasti tiensä tavara tilaan. Toinen vaihtoehto on tarakan rei'ät... |
|
|
||||
|
||||
|
Ei siellä reikiä näyttäis olevan, pikemminkin ongelma vaikuttais olevan se, että toi ikkuna on kiinnitetty lasikuituun ihan haistapaska-meiningillä. Ulkoapäin näyttää siltä että lasikuidun reunaa olis leikattu jollain puukolla... Laitan pari kuvaa jahka uskallan mennä ulos- sataa ja tuulee ihan törkeästi! Löytyykö muuten jostain ohje miten se ikkunan asennus pitäis tehdä "asianmukaisesti"?
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Sisäpuolella tietty sitten se frame, joka tulee ruuveilla takaikkunaa vasten.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Siis se on tehtaalta lähtiessä ollu jo ton näköinen... voi taivas Noh, ei auta muuta kun tehdä uusiksi se. |
|
|
||||
|
||||
|
tosiaan mun 77:ssa ei oikein vesi pysyny ulko puolella, syyhän oli mätä orkkis tiiviste. Tiivisteliima massalla sitten vain lasi uudestaan kiinni jahka kaikki pinnat oli hinkattu puhtaikis
PM75:ssa oli kanssa samaa vikaa, siihen teen saman patentin, tee sinäkin ![]()
|
||||
|
||||
|
Quote:
Minulla on kohtuu heikkoa ilmaisua tänään tarkoitus olis siis sanoa, että mulla on takaikkuna kiinni pelkällä sikaflexillä. Ainut ero tehtaan asennukseen on vain se, että niillä on sellaista kiinteää kumimaista töhnää, jota on rullalla tuossa sun pistämässä linkissäkin. ilmeisesti samalla töhnällä on tiivistetty muuallakin, esim ilmastoinnin puolella ainakin tuulettimen moottori on kiinni sellaisella. Siltikään eivät nuo asennustavat ulkoisesti poikkea toisistaan.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Jep, mulla vuosi kanssa vanhan lasin kanssa sisälle. Nyt on onneksi ulkona hyvät ilmat testailla tuleeko vettä sisälle vai ei. Voiskin lähteä testailemaan taas..
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|