|
|
||||
|
||||
|
Tosi tarina - kaksi huippunopeaa Chevrolettia (ei ole proosaa)
Kävin maalla kesälomani ekan viikon aikana. Tapasin reissullani vanhan tutun, ja siinä keskustelun lomassa hän kertoi kertoi allaolevan tarinan. Voi olla, että yksityiskohdat tarinassa eivät ole ihan totuudenmukaisia, koska tarinan tapahtumasta on vuosia toisensa perään jo kulunut, mutta samase. Pääasia että tarina on edes suunnilleen oikein.
Oli siis lomani eka sunnuntai ja olin saapunut sukujuhliin. Itse asiassa olin kyseisen juhlan keskipisteenä olevan tytön kummisetä, joten tietysti juttelin vilkkaasti kaikkien paikalla olleitten ihmisten kanssa. Eräs paikallaolleista, eli yllämainitsemani vanha tuttu, on harrastanut melkein aina autonrakennusta ja värkkää autojen kanssa nykyäänkin. No tietty mainitsin omasta Z06-projektistani ja juteltiin asiasta niitä näitä, kunnes kuulin häneltä varsin mielenkiintoisen tarinan... Joskus vuosia sitten oli eräällä paikkakunnalla tosi nopea Cheverolet. Itse asiassa kyseinen Chevy taisi olla ihan Suomen nopeimpia katuautoja, ellei peräti nopein. Ainakin jonain vuonna. Ja kun kyse oli veljeksistä, toki toinenkin heistä halusi itselleen nopean auton. Ei nyt kuitenkaan välttämättä ihan Suomen nopeinta, koska silloinhan olisi pitänyt kisata oman velipojan kanssa. Ja mitäs järkeä siinä olisi ollut... Joten siitä toisesta Chevystä tehtiin "muuten vaan" nopea. Ja tuloksena oli auto, jolla alle 3000 kiekan osakaasulla moottori ei vetänyt oikein mitenkäään. Mutta heti kun kierrokset nousivat tarpeeksi - ja erityisesti täyskaasulla - moottori veti aivan sairaasti. Harmin paikka vaan oli, että johtuen moottorin käytöksestä (ja taisi se laatikkokin olla aika hankala, en muista tarinan yksityiskohtia), ei katuajoa juurikaan harrastettu. Katsastuskonttorillakin käytiin trailerin avustamana. Niin. On se hienoa että auto kulkee ja näyttää hienolta. Mutta käyttöautoon tai autoon jolla ajetaan muuten vaan usein, ei tuollainen radikaali lähestymistapa välttämättä kovinkaan hyvin istu. Vastaanvanlaisina esimerkkeinä voisi mainita sikamatalat Vetet. Hienon näköisiä, mutta sopii parhaiten trailer queen -autoihin.
|
||||
|
||||
|
Jatkuko toi juttu tosta vielä?
![]()
|
||||
|
||||
|
Quote:
Sen tosin tiedän, että se Suomen nopein myytiin eteenpäin. Syytä en tiedä, mutta jos arvata saa, niin eiköhän asia tullut jo yllä aika selväksi...
|
||||
|
||||
|
No selviskö edes minkä ikänen/värinen/moottrinen/laatikkoinen vekotin oli kyseessä?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mun tekis mieli tota omaa vielä madaltaa.Ei se voi olla koskaan liian matala.Trakvaattori alle jos täytyy pellolle mennä. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
Mulla lienee alkuperäisellä korkeudella vekotin...aina kuulen (vetteharrastajilta toki vain) maastoautokommentteja tai kysymyksiä 'ookko meinannu madaltaa tota?'.
Itsellä ei pistä silmään eikä haittaa, en madalla. Käyttiksenä kun vielä on kesät, niin mökillekin pitää päästä...
Makosaa evästä...www.solutionfoods.fi MRE ruoat...missä ja milloin vain! Sharkkilaisille tilaa 4, saat 5! (Tai tilaa 8 saat 10 jine...) Laita tilauksen lisätietoihin Finnshark ja haluamasi kaupanpäällismaku/maut. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ilmajousitusta vaan alle sitten. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Eikun nostaa pikkasen vaan vaan, jos naapurin Irmalla jää kupla jumiin kyntötyössä pellolle, niin siehän voit käyä noukkimassa pensakahdeksikolla tyttösen pois ettei tarvii tunskaa ja pilkkihaalaria päälle laittaa.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|