|
|
||||
|
||||
|
Jakopään ajoitusasteikot
Nyt hyvät neuvot ovat tarpeet. Miten tota ajoitus asteikkoa luetaan??? Mulla on tollainen samanlainen jakopään koppa kun ebayssa myynnissä, linkki alla.
- Kuinka monta astetta on asteikon viivaväli? - onko A:lla merkitty ennakon puoli vai se R:llä merkitty? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1969-... m280140706323 siis yhdestä niistä pikkukuvasta näkyy se asteikko |
|
|
||||
|
||||
|
onko edellä mainittu asteikkolevy kenellekkään tuttu? eli miten sitä pitäisi lukea?
|
|
|
||||
|
||||
|
Samannäköinen peltilätkä oli muistaakeni myös mulla. Ennakko katsotaan siitä R-merkistä. Eli, ennen 0-kohtaa ennakkko halutuksi (8-12 astetta?). Olisiko viivan väli aina 2 astetta kerrallaan. Pitempi viivan kohta olisi 10-astetta ennakkoa.
|
||||
|
||||
|
Quote:
WBBC:ltä sainkin neuvoja nollakohdan tarkastamiseksi ekaksi. Eli damperin ja läpyskän viivat pitäisi olla kohdallaan 1 pytyllä kun mäntä on ylimmällä kohdalla (molemmat venat kiinni). No nyt ainakin tiedän mitä teen viikonloppuna... |
|
|
||||
|
||||
|
Kaiken kaytettavissa olevan jarjen mukaan A (advance) on asteita ennen YKK:ta ja R (retard) jalkeen.
Siis laitoitko "ennakot" tuonne R:n puolelle? |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
MHJ puhuu asiaa! Olin väärässä. Noinhan se menee. Eli kun ajoitusmerkit ovat lätkässä, eikä damperissa, niin noinhan se katsotaan.
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Eipä taida olla tarpeeks ennakkoo. Paljoonko laitoit? Minkälainen ajoituslamppu? Eihän siinä vaan oo jotain ennakkossäädintä? Oliko alipaineletku irti jakajasta?
Mie olin sytkän kaa pulassa vuos sitten, kun en vielä tajunnu mistään mitään. Last edited by janiv : 12.08.2007 at 21:00. |
|
|
||||
|
||||
|
Viikonloppuna tota yksin pähkäilin ja pitää huomenna jatkaa, kun saan kaverin pyörrittämään konetta.
Näyttäisi siltä että jostain syystä nollakohta on siirtynyt 30-40 astetta sivuun, eli jako ja sytkä ei ole nyt synkassa. Ilmeisesti joko dampperi on päässyt liikkumaan, tai jakopään ketju löysällä tai jopa päässyt hyppäämään rattaan sivuun. Jotta jakopäätä pääsee kattomaan, tarvitsee ilmeisesti olla sellainen kolmihaarainen ulosvetäjä ja mistä sellaisen saa (Motonet, Biltema vai..) Huoltokirjasta kun katsoo työohjeet ninn ne neuvoo ottamaan syylarin ja suojan pois. Ootteko te ottanut kun ootte operoineet jakopään koppaa? |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|