#1
|
||||
|
||||
Imusarja kahdella throttle bodilla?
Oiskohan tollainen käytännössä mahdollsta toteuttaa?
Mietiskelin tuota stealth ramia ja koska siinä on irroitettava ylaosa niin sen voisi heittää kuuseen ja tehdä alumiiniprofiilista uusi kotelo johon voisi sisälle upottaa niitä laminovan cuuleri runkoja tarvittava määrä? Ilman sisäänmeno olisi kummaltakin sivulta joihin olisi liitetty yksi 60-70mm läppärunko per puoli. Luonnos oheessa |
#2
|
||||
|
||||
Nyt olen tässä asiassa aika ulkopuolinen, mutta heittelenpä ilmaan joitakin ajatuksia.
Miksi ei onnistuisi kahdella? Mutta missä kohtaa mitataan ilmamäärä? Käsittääkseni MV6 Omegassa oli tämäntyyppinen ratkaisu. Ainakin siinä on kaksi erimittaista imuputkistoa, joista toinen toimii matalilla kierroksilla ja toinen korkeilla. Hiukan siis erilainen tsydeemi, mutta jotain samaakin löytyy. Jos ilmamäärää / virtausta mitataan kahdesta paikasta niin osaako tietokone ynnätä nämä yhteen? Vaatiiko ohjelmallisesti jotain kikkailua? Onko Callawayssa ilmamäärämittaria, vai miten homma on hoidettu? Onko vain kaasun asentotunnistin? Otettaisiinko kaasun asentotunnistus sitten vain toisesta läppärungosta? Mitenkäs sitten käy jos läpät eivät ole ihan synkrossa? Onnistuessaan tällähän saattaisi pystyä saamaan hiukan uusia ulottuvuuksia, kenties ehkä? Tavallaan tuon Omegan vastaavaa järjestelmää, puolinainen järjestelmä pikkukierroksilla ja kun happea antaa enemmän niin sitten kaikki auki... Olisiko mahdollista eriaikaisella aukeamisella saada lisää käytettävyyttä ja toimivuutta alakierroksille, ja toisaalta saada optimoitua myös yläkierroksille ilman että matalat kierrokset kärsivät kovin pahasti.
__________________
1975 coupe 350cid ("L48") + 4sp |
#3
|
||||
|
||||
Ilmamäärä mitataan map-anturilla kuten esim. megassakin.
Tiettu orkkis boksi pitää ohittaa ruiskun/sytkän osalta ja käytetään jotain parempaa. Vakio HEI ei edes mahdu stealthin kanssa ja samalla haluaisikin siirtyä minimissään waste sparkkiin. Suurinvaikeus tuossa ois varmaan noiden läppärunkojen synkkaus, vaatisko se sitten mekaanisen yhteyden toisiin vai ei..Siitä ei ole hajuakaan. Tarkoitus, että kumpikin puoli olisi käytössä saumattomasti. Kummallekkin puolellehan turbo syöttää oman osuuden ilmamassasta. |
#4
|
||||
|
||||
Ainaskii kuplavolkkarissa jossa on kaks kaasaria ni menee semmonen pitkä tanko niitten välillä jotta molemmissa läpät aukee yhtäaikaa ja samanverran.
|
#5
|
||||
|
||||
Eikö toi olisi helpompi hoitaa jollain järjettömän isolla yhdellä TB:llä? Miksi monimutkaistaa asioita? Kuitenkin koneesi on ahdettu eli paljonko sinne menee ilmaa on enempi turbojen koosta kiinni, tuskin siinä TB paljon ehtii ahdistaa. Toiseksi, jos et meinaa käyttää HSR:n yläboksia niin mitä teet koko systeemillä? Osta joku single plane imukansi ja tee siihen loota mihin pulttaat TB:n kines. Kysys Juzzilta, muistelen et hänellä olis joku tämmönen?
Mutta, jos useampi TB on se juttu niin niksi pysähtyä kahteen? Tosin, alllaolevaan zydeemiin ahtoputkiston rakentaminen voi olla pieni haaste Ilmamääränhän tai ainakin ilmanpaineen saa mitattua suht helpolla mutta mites säädetään tyhjäkäynti?
__________________
1970 Coupe LS5 *** 1991 Coupe L98 *** 1995 Mustang GT 5.0 Last edited by ToniH : 14.09.2007 at 08:16. |
#6
|
||||
|
||||
Tärkein syyhän miksi tollaista ajattelin on, että saa mahtumaan ne
jäähdytyskennot imusarjan sisään. Eli noi siis http://www.opcon.se/subStart.asp?pageID=386&catId2=103& ContentID=13&subPageClick=1 Noiden pituus oli muistaakseni joku 400mm. Noita on aika paha alkaa rakentamaan mihinkään single plane imariin? Tietty yksi throttle body ois helpompi, mutta onko tuossa sitten haittaa/ahdistusta virtauksessa? Noi cuuleri kennothan on sellaisia, että ilma pitää tulla sivusuunnasta. Myöskin putkihässäkä lisääntyisi tuolla, koska turboista joutuisi täten vetämään 3" putket etupuolella olevaan läppärunkoon sen sijaan, että voisi suoraan imarin sivusta ilmaa syöttää. Lisää kommmentteja kaivataan... |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
1985 Corvette |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
No callaway entisöidään sitten 20v päästä, kun on varaa toiseen vetteen. Ei tuossa kumminkaan mitään tule tuhottua mitä ei myöhemmin voi laittaa takaisin. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Nätti paketti, missäs tommosia on tarjolla |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
kohta -75 avo racerin kimppuun |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links |
|