|
|
||||
|
||||
|
Millä kaavalla 300+rwhp?
Terve
Tuossa kaikki jutut lukeneena, aivan sekaisin jo mitä ja millä pääsis parhaaseen tulokseen jotta otsikon mukaisiin lukuihin pääsis. Kuka uskaltaa avautua ja kertoa selkeän kaavan millä irtoaa 300+ hp LT1 95vuosi mallin koneesta että vielä päästöistä läpi. Tietenkin mad huokeasti mutta valmis tosi toimiin. Nokka Lt4 hot cam? Joku muu ? Pelti satsi pitkä/lyhyt ? Rulla keinut ? ventiilin jouset kuinka jäykät? venttiilien kevennys/useampi kulma vakio kansien viimeistely? vakio katit vai race mallit? Ohjelma ecuun? Ehkä under drive bulleus? Tru roller ketju? putkisto Xputkella ja vapaammin virtaavilla taka vaimentimilla Olisko tuossa mahdollisuutta päästä noihin lukuihin? vai onko jo liikaakiin jokin? Mulla käytössä Dyno kaverin tallissa eli jokaisen virityksen voin ihan konkreettisesti testata. Esim otin putkistosta keski vaimentimen veks ja laitoin Xputken tilalle oli teho ero huikeat 3rwhp |
|
|
||||
|
||||
|
Eli jos sulta on dynotettu takarenkaista 244 hepoa ja haluat siis 56 lisää jos ymmärsin oikein?
Tuo 300+hepoa eli tuo plussa perässä voi tarkoittaa vaikka +150 hepoa, joten määrittelehän sekin jos 300 ei riitä. Vauhti maksaa rahaa, kuinka nopeasti haluat mennä? Jos haluat vain päästä halvalla ja yksinkertaisesti tavoitteeseen, unohda heti kaikki noi epäolennaiset (under drive pulleys etc.) Porttaa omat kannet, jos osaat homman voit saada noin 5 hepoa per syltty lisää. Jos et osaa portata tai ei ole välineitä, niin ikävä kyllä työ maksaa suomessa paljon ja sitten vaan uudet kannet tilaukseen. Plaanaa kannet niin että saat mahdollisimman tehokkaan quenchin (noin 1mm) ja nostettua pikkuisen puristussuhdetta ja sitten lasket autosi todellisen puristussuhteen ja jos on liikaa, niin muotoilet palotiloja pikkuisen isommaksi. Kohdistat kanavat ja putsailet muutenkin muotoja (siis jos osaat homman, ei se kyllä vaikeeta ole, työlästä kyllä) Annat kylmempää imuilmaa suodattimelle alakautta (tai muualta) ja eristät niin ettei konehuoneen lämmin ilma mene suoraan putsarille. LT1:ssä on paljon paremmat peltisatsit kuin esim L98:ssa, joten ei ole välttämätön homma. Jos hommaat niin pitkät satsit. Myös LT1:sen katti on paljon paremmin hengittävä kuin L98:ssa joten turhaan vaihdat jos tehotavoittesi on noin pieni. Ja sitten teet ne kaikki pienet niksit jotka voit itse tehdä parantaaksesi auton kulkua. Esim Corvette Forumilta löytyy haulla paljon tietoa mitä pieniä juttuja kannattaa tehdä juuri tuohon sinun vuosimallin autoon. Esim minä sain noin 25 hepoa lisää juuri näillä pienillä (monien mielestä merkityksettömillä) jutuilla. Tarkista sytytys. Uusi polttoainesuodatin ja ilmanputsari (jos ovat vanhat). Ja lopuksi uusi ohjelma ECUun. Muut lisätköön jos jotain olennaista unohtui. Noilla pitäis saada halvalla se kuutisenkymmentä hepoa lisää. Älä koske nokkaan vielä. Tee nuo muutokset ja dynota auto. Katso mihin tehoihin pääsit, ja jos jäi vain vähän alle, niin sitten nosta se kuuluisa keinujen vipusuhde 1.6:een, mutta jos jäit paljon alle tavoitteen (jota en usko) niin sitten alat etsimään ja kyselemään nokkaa... Mutta muista että ruokahalu kasvaa syödessä ja kohta sullakin on jo isolohko ahtimella
|
||||
|
||||
|
Kiitos Rokka,
juuri tuota vähän odottelinkin että kannet pöydälle ja kovasti hommia on han mukejakin jo kahdeksan kuuden sijaan Eli nokkaan ei välttis tarvi heti koskea jos tavoitteeni on vain noin 60heppa. Just tuota juuri kyselin että taitaa näät olla aika kesyjä litra tehoiltaan alkujaan kun mulle tuli tohon entisen harraste peliin kutakuinkin 88heppaa per litra tässä nykyisessä tuntuis olevan noin 53heppaa. Ja en tohon porschen koneeseen oikeestaan muuta tehnyt kuin vähän jyrkemmän nokan ja venoille uudet kulmat sit pikkasen kanavien siistimistä ja peltisatsit ja vielä mekaanisen ruiskun tilalle sähkoinen ohjelmoitava. Tietenkin nälkä kasvaa mutta auto on mulla kesäisin jokapäiväisesä käytössä ja kilometrejä tulee lähelle 20th kesässä mietiskelin vain että ei sitä uskalla mahottomia ainakaan aluksi Olisko ehdotuksia paremmille taka pöntöille vois kokeilla niiden vaikutusta ennen kuin aukaisee motin? Jotain after market, en tarvitse koko putkistoa! Magnaflo, flomaster... dynomaxs,, Jukkis |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Rokka tuossa kertoi olennaisen. Mutta ohjelma PCM:lle voit itse asentaa sen programmerilla (sillä pystyt säätämään laatikon vaihto väliä,sytytystä,bensan/ilman seos suhdetta ym). Viimeseks voisit vaihtaa pakoputkiston kateista taaksepäin. Noilla Rokan antamilla ohjeilla ja näillä mun parilla vinkillä sulla pitäs olla se 300hp takapyörältä mut veikkaisin et olis yli. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Unohda toi Flowmaster jos meinaat ajella paljon noi on äänekkään. Oon sulle maininnu jo tosta aikasemmin. Mä vaihtasin koko putkiston kateista taakse päin. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Elikkä jollain esim hypertechin programmerilla voi siis itse muuttaa bensan/ilman seos suhdetta? Tai vain ainoastaan heittää sillä uuden jo valmiiksi muokatun ohjelman sisään? Nyt sitten alkaa olla selkee marssi järjestys tuohon talvi-iltojen puuhasteluun. Niin ja Haralle vielä tosta putkistosta mistä tosiaan on ollut puhetta, miten net vaimentajat ovat siinä sarjassa erinlaiset kuin irtona ostetut? Onko näin että täällä Vette mailmassa ei kukaan itse viitsi tehdä/ teettää putkistoa vaan ostetaan valmista kaupasta? Kylläkin ne Haran mainitsemat on laadukkas sarja. Mutta mulla on jo kateilta taaksepäin tehtynä putkisto tonne taka vaimentajille asti. Jos corvette foorumia vähänkin uskoo niin net alkuperäiset ovat tukkoiset ja niiden tilalle jos osais vaihtaa jotkut jonkun merkkiset pöntöt niin varmasti yhtä hyvä loppu tulos. Jukkis |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Minä teetin putkiston pakosarjoilta takapöntöille. Myöhemmin välille lisättiin vielä yhdet vaimentajat. Kaikki vaiva ainoastaan sen takia, että halusin ehdottomasti erillisputket koko matkalle.
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
OLiko mielestäsi huono vaihto ehto olitko tulokseen tyytyväinen. Jukkis |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Olin tyytyväinen. Lisätarinaa nysväysnurkassa, ensin suorat rännit yhdysputken tilalle http://finnshark.com/forum/showthrea...t=5407&page=18 ja sitten myöhemmin asennetaan lisävaimentajat: http://finnshark.com/forum/showthrea...t=5407&page=33
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Jos ei itse osaa tai viitsi tehdä, kannattaa muistaa, että työ maksaa Suomessa. Ja aikataulut venyvät vauhtipajalla herkästi. Itse otin toisenlaisen lähtökohdan ja hankin koneen kokonaisena. EUR/USD on 1,40, joten nyt jos koskaan kannattaa vetten takaa ostaa metallia. Crate-koneet on aika yleisesti todettu hyviksi. "Huono" puoli on se, että kone on sitten siinä eikä sille voi tai edes kannata tehdä juuri mitään. Jos pitää koneen kanssa näpräämisestä, pitkistä iltapuhteista ja loputtomista työtunneista, itse tehty
on varmaan hyvä vaihtoehto. Ja työ kiittää tekijäänsä. Toisaalta lohkot halkeilevat ja pultit katkeilevat, joten se kysyy miestä.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|