FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17.09.2004, 09:25
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
C4 Alusta erot.

Aika informatioivinen sivu, jos tarkoituksena on vertailla C4:n alusta eroja:

http://www.vettenet.org/susp_chart.html
Reply With Quote
  #2  
Old 17.09.2004, 18:56
Anonymous's Avatar
Anonymous
 
Posts: n/a
Mitä tässä uskoo

Eipä näytä pitävän paikkaansa mun auton kohdalla, koska kävin mittaamassa työntömitalla. Listan mukaan mulla pitäisi olla 26 mm vakaajat, mutta todellisuudessa ovat 15/16 " eli 23,8 mm molemmissa päissä. Että se siitä paikkaansa pitävyydestä! Timo J.
Reply With Quote
  #3  
Old 17.09.2004, 18:59
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: Mitä tässä uskoo

Quote:
Originally Posted by Anonymous
Eipä näytä pitävän paikkaansa mun auton kohdalla, koska kävin mittaamassa työntömitalla. Listan mukaan mulla pitäisi olla 26 mm vakaajat, mutta todellisuudessa ovat 15/16 " eli 23,8 mm molemmissa päissä. Että se siitä paikkaansa pitävyydestä! Timo J.

Ettei joku olis vaihtanut sun vakaajat jossain vaiheessa Ei vaan, hyvä, että tarkistit, kaikkeen mitä täällä liikkuu kannattaa suhtautua varauksella!
Reply With Quote
  #4  
Old 17.09.2004, 19:59
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Timo, sulla on siis ZR-1 ja uutena ostit eikä tankoja ole koskaan vaihdettu? HH ottaa varmasti kiitollisena vastaan kaikki tiedot mahdollisista virheistä.
Reply With Quote
  #5  
Old 18.09.2004, 17:21
Anonymous's Avatar
Anonymous
 
Posts: n/a
Ei ole ZR1 vaan LT-1 ihan vakio FE1 soft ride alustalla. Olen ihmetellyt jo pitkään miksi väitetään että mulla pitäis olla 26 mm vakaajat kun ne on se vajaa 24 mm molemmissa päissä. Renkaat on 255/45 ja 285/40. En ole ensimmäinen omistaja mutta mitään merkkejä ei ole löytynyt, että tangot olisi vaihdettu. Timo J.
Reply With Quote
  #6  
Old 18.09.2004, 17:29
Anonymous's Avatar
Anonymous
 
Posts: n/a
Listan mukaan takavakaajan koko on 24 mm eli pitää paikkaansa. Etupäässä pitäisi olla 26 mutta onkin 24 mm. Epäilen että vuonna -93 kun eturenkaat kapeni 255 milliin niin silloin myös vakaaja oheni sen 2 milliä, siis FE1 alustalla. Muutenhan autoni olisi aliohjaava kuin sika. Timo J.
Reply With Quote
  #7  
Old 18.09.2004, 19:31
ToniH's Avatar
ToniH ToniH is offline
Tööt
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,666
ToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääToniH tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Just. Toistuvasti sanot, että "26mm vakaajat" mutta siis niitä ei pidäkään olla kuin yksi? Et ole eka omistaja, et tiedä onko vaihdettu mutta "se siitä paikkaansa pitävyydestä!"?

Tottakai HH:n listassa voi olla virheitä mutta todistusaineisto jonka perusteella sen esitit on varsin hatara. Varsinkin kun 24mm etutankoa ei tossa vaiheessa ole ollut noin vajaaseen 10 vuoteen listoilla ollenkaan. HH on varsin tunnettu kirjoittaja Vettepiireissä enkä ole kuullut muista virheistä listassa, siksi kiinnostaa moiset väitteet.

Perustelusi puskemisen suhteen ei pelaa: Huomasitko, että 92 FE1:ssä oli vain 22mm tanko takana? Eli sen kokoa kasvatettiin kun tuo rengasmuutos tuli. Miksi? Jotta auto se puskisi kun takarenkaiden suhteellinen pito kasvoi. Ei ollut siis tarvetta ohentaa etutankoa.

Muuten, vaihdoin 3 vuotta sitten vakaajat omaani eikä nyt voi enää koskematta sanoa ovatko alkuperäiset vai ei. Eli vaihdosta ei ole enää mitään merkkejä.

Ja lopuksi, minkä värisiä vakaajasi ovat?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:46.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.