|
|
||||
|
||||
|
69 orkkisradio kysymys
Radio siis toimii, mutta kuuluuko sen yhteydessä aina olla jokin vahvistin "hanskalokeron" paneelin takana?
Nimittäin mä en sellaista omasta löytänyt ja radio tosiaan kuuluu aika hiljaa. Varmaan jossain vaiheessa on poistettu "tarpeettomana" Tuollainen mokkula radion yhteydessä kai pitää olla? http://tinyurl.com/27ofcd Löytyiskö kellään sellaista ylimääräistä? Last edited by WBBC : 29.10.2007 at 10:32. |
|
|
||||
|
||||
|
Moi,
Ei valitettavasti ole ylimääräisenä ja veikkaan että on aika vaikea löytää. Se on tosiaan päätevahvistin yhdessä piirissä. Ilman tuota radion ulostulo teho on noin alle 1W. Vaihtoehdot: -Hankit jonkin suunnilleen saman ikäisen AM radion joita saa eBaysta ja otat siitä tuon päättärin. -Ostat biltemasta vastaavan nykyaikaisen mokkulan parilla kympillä. terv; /jari t EDIT: mun käsittääkseni tuo päättäri + jäähdytysrivat ovat kiinni radion takalevyssä parilla ruuvilla. Tuollainen irto-viritys ei ole oikea tapa asentaa se |
|
|
||||
|
||||
|
Otanpa takaisin tuon edellisen kommenttini:
http://www.chevelles.com/radiotech/radiopics_69.html Siellä on kuvattuna tuo mokkula. Pahoittelen tapahtunutta. /jarit |
|
|
||||
|
||||
|
Öööö.... minkä kommentin sä otat takas? vahvistinhan tuo on.
Samperi. Mulla oli kauan sitten Pioneerin tupakka-askin kokoinen vahvistin. Nyt se olisi tarpeellinen. Taisin myydä sen aikonaaan vitosella. |
|
|
||||
|
||||
|
Otan takaisin tuon EDIT-kohdan kommentin että sen on oltava kiinni parilla ruuvilla takalevyssä
Last edited by jarit : 29.10.2007 at 14:52. |
|
|
||||
|
||||
|
Ahaa. No pitää ensin tarkistaa onko radion takana tuollaista.
Voihan se olla että alkuperäiset kaiuttimet on jo niin haperot ettei sen takia oikein jytise. |
|
|
||||
|
||||
|
Joo, aika todennäkoinen juttu on myös kajarien ongelmat.
Jos se on vanha 4x10" niin niitäkin saa aika mukavasti uustuotantona uudemmalla tekniikalla. Mulla on kojelaudassa sellainen KEF:n tekemänä reprona mutta se on 2-tie malli !! br; /jarit |
|
|
||||
|
||||
|
Mie en kuusyseistä tiiä mitään, mut ainaskii -74:ssa on päätetransistorit jäähdytysritilässä hanskalokeron takana.
Nyt vaan joku vilkasemaan omasta kuusysistä mikä on päätetransistorin tyyppi ja miten se on kytketty. Eiköhän noita vastaavia saa muutamalla eurolla tai kympillä. |
|
|
||||
|
||||
|
Löytyisköhän jostain tuon radion kytkentäohjeita.
Miksi kaiuttimille menevissä piuhoissa on 3 johtoa per puoli, ja mikä liitin on radion vasemmalla sivulla. Autossa on joskus ollut ilmeisesti kasettisoitin ja nyt kun orkkisradio on asennettu takaisin, niin on vähän niinkuin – ei niin pätevä sähkömies kytkenyt johdot ja kaiuttimet paikoilleen. Kaiuttimet ei taida olla alkuperäiset asennuksesta päätellen, tai sitten ne on alunperinkin vain kahdella ruuvilla kiinni kick panelin takana. Olis mukava kun sen saisi jotenkuten kuulumaan. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Quote:
Oisko kuvaa?Eikai vaan tossa oo kytketty "mokkulalle" meneivä piuhoja kajareihin Oisko kuvaa?Quote:
Last edited by janiv : 30.10.2007 at 17:23. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|