|
|
||||
|
||||
|
Katsastuskokemuksia
Pakkaa aina jäädä viime tippaan toi vuosikatsastus, ja kun viime viikolla kävin, koin jotain -yllätys yllätys- mukavaa!
Normaali naamaperuslukemillakatsastusmies istui Vetteeni; vetäs rullille ja säikähti, että tässähän pitää käsijarrukin, vaikka on automaatti. Iskaritärinöille (ei sanaakaan), ja sitten nokka-auki ja: katsastusmiehen naamalle leveä hymy! Katsoi vuoroin pannuhuonetta ja vuoroin minua ja -hymyili! Sulki siisti luukun, ja sanoi, ettei mitään huomautettavaa ja onneksi olkoon: sulla on nätti auto! Että näin Tampereella Linnainmaan autokatsastuksessa armon vuonna 2004. Varmaan muunkinlaisia kokemuksia on? Vai? |
|
|
||||
|
||||
|
Joo kyllä ne katsastusinssit suhtautuu yleensä aika asiallisesti harrasteajoneuvoihin
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
riippuu paikasta mulla ajoi pihalta 30m sisälle halliin ja sain ajaa itse pelin ulos inssi tuumas vaan asiallinen peli kaikki toimii...ehkä se johtui siitä tuttu paikka |
|
|
||||
|
||||
|
Kaverille oli katsastus mies tokassu et ku Ladoista päästiin eroon niin nyt on vettejä jonossa ovien takana
Mulla keväällä kyseli niitä näitä autosta ja oli innoissaan, ainoa asia oli ne PUNAISET sivuvalot, jotka tulee pysymäänkin punaisena, sanoin inssille että auto on 15 vuotta katsastettu suomessa tällaisena et eiköhan anneta olla
|
||||
|
||||
|
Aikoinaan käytin C3:sta katsastuksessa ilman rekisterikilpiä ja ilman etuvaloja, olin viemässä sitä maalattavaksi, katsastusmies löi leiman otteeseen ja totesi vaan että jos meinaat ajella kannattaisi ehkä laittaa valot kuntoon
Toisaalta niiden sivuvalojen ja parkkivalojen värien kanssa tuli jollakin konttorilla aina sanomista. Tänään kävin talvi-autoa (Buick) katsastamassa, oli (taas) liian himmeä rekisterikilven valo |
|
|
||||
|
||||
|
Ainahan katsastusmiehillä jotain pientä naputettavaa löytyy, luulenpa et osasyy siihen on toi peruskateus jos kaverilla vähänkään erikoisempi peli.
Viime keväänä menin leimalle just ennen sulkemisaikaa ja koko touhu kesti puheineen semmoisen 7 minuuttia (jarrut, iskarit ja alustan nopea tsekkaus). Et on se hiukan toi katsastushomma muuttunut sitten 80 luvun...
|
||||
|
||||
|
Kävin kanssa keskiviikkona. Iskaritestistä tiesin jo sanoa, että "ihmeellisiä koneita kun noin kummallisia tuloksia tulee" mutta inssi vastasi, että ei sen nyt niin väliä ole mitä tulee kunhan molemmilta akseleilta tulee melko samanlainen tulos.
Renkaat ovat melkein sakoilla ja yksi ihan silee
EX: - 99 Corvette Convertible, white/black
EX: - 88 Corvette Coupe, black/black
|
|
|
||||
|
||||
|
Itse kävin eilen katsastamassa ajopelin. Pahus kun auto on turhankin matala, jarrudynolle auto saatiin vasta kun se työnnettiin tyhjänä kohdalleen
Käsijarrusta olisi voinut reputtaa, mutta se meni sormien läpi (toteamus: kannattaisi kiristää toi käsijarruvaijeri). Alusta katsottiin huolellisesti läpi, ei niinkään sellaisella asenteella että olisi haluttu etsiä hylkäyksen syitä, vaan löytyisikö jotain mikä kannattaisi laittaa kuntoon ennenkuin mitään vakavampaa tulee. Aivan kuin mies olisi katsellut sillä silmällä autoa kuin oma olisi ollut, ymmärtänette mitä tarkoitan? Leima paperiin, ja muutama suullinen huomio.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Väittäisin tuon lukkojutun olevan panettelua ja p...ka puhetta. Mersuissa on jo vuosikaudet ollut sama toiminto. Ovet jysähtää lukkoon, kun auto lähtee liikkeelle. Ei kukaan ole napissut tästä ja ovet lukkiutuvat käytännössä heti kun auto liikahtaa, eli nopeus ei todellakaan ehdi kasvamaan.
|
||||
|
||||
|
Itäväylän katsastusasema on asiallinen paikka. 5 kertaa olen käynyt Vetten vuosikatsastamassa sekä yhden kerran muutoskatsastamassa isolohkolle.
Ei koskaan ole kärry reputtanut. Viime kerralla äijä tosin huomautti että enkö vieläkään ole saannut pissapoikaan vettä. (Se ei ole koskaan toiminut, hurisee kyllä, mutta vettä ei tule. Taitaa olla tukossa tms) |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|