|
|
||||
|
||||
|
Rättikatto swappi
Tuli raahattua Usa.n länsirannikolta J&D Corvette pajasta uus vinyyli "rätti" entisen jo tarpeeks muailmaa nähneen tilalle.
Pakettia en oo ees avannu joten kertokaa viisaat.... -Onnistuuko itse vaihtaa? -Onnistuuko jos vien verhoilialle joka tekee etupäässä veneiden sisustoja ja vene pressuja? -Onko etelä suomessa homman osaajaa??
|
||||
|
||||
|
Asiaa puitiin täällä muutama viikko sitten.
Mulla on sama homma edessä. Aattelin viedä kärryn keväällä Tapiolan Autoverhoomoon. Äijä on wanhan liiton ässä alalla. Onnistuu toki itsekin, mutta vaatii tarkat ohjeet kuinka homma tehdään. Myös työskentelylämpötilan on oltava oikea. Ennen sitä mun pitää jossain korjauttaa kehikko. On hieman ruosteessa etureunasta. Saattaa olla myös sulla sama hitsaus edessä ennen uuden rätin asennusta??? |
|
|
||||
|
||||
|
Ruostettako??mun autossa???
No joo...voihan sitä ruoste hommia löytyy noinkin yllättävistä paikoista????
Mistä sulla lahoaa??? Mun auto oli kylläkin aika "raato" mut korro ei siihen ollu vielä iskeny,kaikki muut mutiaiset kylläkin.
|
||||
|
||||
|
Suosittelen homman hoitajaksi Menopeli-Verhoomoa Liedossa. Löysin itse paikan V8:ssa olleen artikkelin perusteella , jossa vaihdettiin rievut pariin vanhaan Cadiin.
Teetin rätin vaihdon lisäksi samalla kaverilla kovaan kattoon vinylin ( optio C08 ). Rievun ja vinylisetin tilasin Ecklersiltä. Kantsii samalla vaihtaa kaikki katon tiivisteet uusiin niin tulee hyvä lopputulos. Itse teetin duunin vuonna 2003 ja pari kuvaa löytyy galleriasta Kuopion meetistä 2006. Kuvat 99 ja 101. Ai niin , käyntikortissa vuodelta 2003 on puh. 050-5641452 |
|
|
||||
|
||||
|
Noi rättikaton kehikot on melkein kaikissa tapauksissa ruosteessa etureunasta.
Kun sataa otetaan katto ylös. Sateen jälkeen se taitellaan alas, ja vesi jää makaamaan kehikon ja rätin väliin. 38 vuotta samaa rataa aiheuttaa pientä ruostetta. Onhan niitä Arizona/Texas/California-autoja jossa tämä ongelma on vähäisempi. |
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|