FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12.10.2004, 04:41
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Talveksi projektia, WBBC:n auto pohjamaalissa





WBBC lähetteli tuossa hienoja kuvia tulevasta talviprojektistaan! Oikeastaanhan suurin urakka taitaa olla jo maalauksen osalta takana, mutta taitaa siinä silti muutamaksi illaksi vielä tekemistä riittää...

Kävitkö tuolla pohjamaalissa cruisailemassa? On mahtanut hiukan herättää huomiota!
Reply With Quote
  #2  
Old 12.10.2004, 04:46
ZL1's Avatar
ZL1 ZL1 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Finland, Espoo
Posts: 4,989
ZL1 on oikealla tiellä
COOL
Reply With Quote
  #3  
Old 12.10.2004, 04:52
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,809
WBBC on oikealla tiellä
Jeps. kärry on vielä liikenteessä. Stadicruisingissakin tuli piipahdettua.

Pieni tarkennus Kärryssä ei ole edes pohjamaalia, vaan hioin sen käsin kuidulle asti. Käsin sen vuoksi että hiomakone jättää helposti kuoppia pintaan.

Konepeittoa ei tarvitse hioa pintahiontaa lukuunottamatta, koska se on tehdasuusi.

Seuraavaksi on vuorossa halkeamien paikkaus kuidulla.
Reply With Quote
  #4  
Old 12.10.2004, 04:55
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by WBBC
Pieni tarkennus Kärryssä ei ole edes pohjamaalia, vaan hioin sen käsin kuidulle asti.

ITse asiassa tuokin kävi mielessä... Harmaa väri taitaa tulla kuidun päällä olevasta gelcoat maisesta pinnoitteesta? Onko tuo pinnoite kovempaa kuin maali? Eli voiko käsinhionnalla "huoletta" hioa pinnoitetta ilman vaaraa kuopista?
Reply With Quote
  #5  
Old 12.10.2004, 05:10
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,809
WBBC on oikealla tiellä
Kyllä. Pohjamaalin hioin pois vesihiontana 180 paperilla, lähti suhteellisen helposti. kuitu on kovaa ja täysin sileää eikä vahingoitu hionnasta.

Kuidun päälle ruiskutetaan sitten eräänlainen pohjafilleri joka korvaa epoksin, eli on eristävää. Eri valmistajilla on vähän erityyppisiä maaleja ja mulla on juuri kysely menossa millä pohjimmainen kerros kannattaa vetää. Sen jälkeen kottero saa olla pohjamaalissa ensi kesän jotta mahdolliset vauriokohtien elämiset asettuvat. Samalla on hyvä ajan kanssa rauhassa hioa ja kittailla korjattuja kohtia huolellisesti.
Reply With Quote
  #6  
Old 12.10.2004, 05:23
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,885
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Quote:
Originally Posted by WBBC
Pieni tarkennus Kärryssä ei ole edes pohjamaalia, vaan hioin sen käsin kuidulle asti.

ITse asiassa tuokin kävi mielessä... Harmaa väri taitaa tulla kuidun päällä olevasta gelcoat maisesta pinnoitteesta? Onko tuo pinnoite kovempaa kuin maali? Eli voiko käsinhionnalla "huoletta" hioa pinnoitetta ilman vaaraa kuopista?

Korissahan ei alunperin ole käytetty gelgoattia vaan pinta on samaa hartsia kuin mitä on lasikuidussa läpi koko korin. Uskon että väri tulee siitä että hartsi yksinkertaisesti on värjätty harmaaksi. Kokeilin itse varapyöräkaukaloa paikatessani tiputtaa hartsin sekaan muutaman tipan mustaa maalia ja kyllähän sillä sai aikaiseksi mustaa lasikuitua...
Reply With Quote
  #7  
Old 12.10.2004, 05:24
C372's Avatar
C372 C372 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Lapinlahti
Posts: 1,664
C372 on oikealla tiellä
Re: Talveksi projektia, WBBC:n auto pohjamaalissa

Quote:
Originally Posted by Finnshark




WBBC lähetteli tuossa hienoja kuvia tulevasta talviprojektistaan! Oikeastaanhan suurin urakka taitaa olla jo maalauksen osalta takana, mutta taitaa siinä silti muutamaksi illaksi vielä tekemistä riittää...

Kävitkö tuolla pohjamaalissa cruisailemassa? On mahtanut hiukan herättää huomiota!

Hienosti on maalit lähteneet.Eikä tuossa taida kovin pahoja halkeamiakaan olla,paitsi tuossa taka "siivessä".En kyllä ihmettele jos on herättänyt vähän huomiota .
Reply With Quote
  #8  
Old 12.10.2004, 05:56
KTM's Avatar
KTM KTM is offline
Jo vain vihertää!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Pohjois-Pohjanmaa
Posts: 2,313
KTM on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by WBBC
Pieni tarkennus Kärryssä ei ole edes pohjamaalia, vaan hioin sen käsin kuidulle asti. Käsin sen vuoksi että hiomakone jättää helposti kuoppia pintaan.


Herra Tenniskyyrnärpää (tai Hiomakyyrnärpää), kuinka kauan meni tuohon raaputteluun? Erittäin kunnioitettva saavutus.
__________________
  • Midyear keisari (2008->)
  • Oulun oraakkeli (2023->)
Reply With Quote
  #9  
Old 12.10.2004, 06:12
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,809
WBBC on oikealla tiellä
Kyllähän siihen taisi mennä suunnilleen 40 tuntia. pikkuhiljaa kuukauden ajan. Aika raskasta selälle kun koko ajan kumarassa joutuu seisomaan.

Alku näytti pahalta kun ei maali meinannut millään lähteä, pintamaalia lukuunottamatta, joka lähti lastalla raapimalla ja kuumapistoolilla varovasti lämmittäen. Sen alla oli pari kerrosta sitkeää maalia jonka poistin Nitromorsella pohjamaaliin asti.

Nitromorsepurkissa sanotaan että ei sovellu lasikuituosiin, mutta eipä se joudu tekemisiin lasikuidun kanssa koska alimmaiseen epoksimaalikerrokseen se ei tehoa.

Kun Nitromorsella olin kaapinut maalit pohjamaalia myöten, niin loput hioin vesihiontana käsin. Vesihiontana sen vuoksi ettei paperi mene kokoajan tukkoon ja näin ei synny pölyä. Sotkua pihalle tulee kyllä mutta painepesuri on hyvä työväline maalinpoistossa.
Reply With Quote
  #10  
Old 12.10.2004, 06:42
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,885
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by WBBC
Jeps. kärry on vielä liikenteessä. Stadicruisingissakin tuli piipahdettua.




Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:46.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.