|
|
||||
|
||||
|
KIIRE!!!! 69 bensatankin irroitus!!!
Aattelin ottaa tankin irti ja puhdistaa sen ja tarkistaa mistä tulee lievä gason haju auton takana.
Nyt on kaikki kamat irti mutta tankki ei mahdu taipumaan pois. Pitääkö bensan lähtöpiippu tankin pohjassa irroittaa. jos pitää niin millä se irtoaa. Kiire kiire. Auto on pihalla ja haluan saada tankin tänään irti! |
|
|
||||
|
||||
|
Sen pitäs tippua sieltä piippuineen. http://members.cox.net/stingray4me/fuel.htm
avo C5 ----------------------------------- Ex- 72 avo 350 aut. Ex- 93 avo 350 aut. Ex- 68 coupe 509 & Tremec TKO600 Ex- 92 avo 350 aut. Ex- 68 avo 427 man. Ex- 86 avo 350 aut. Ex- 89 HG 883 Sportster Hugger Ex- 74 Pontiac FB 455 |
|
|
||||
|
||||
|
Vaan ei mahdu kääntymään kun piippu ottaa kiinni runkoon, no mä tyhjennän tankin kokonaan ja otan piipun irti.....
|
|
|
||||
|
||||
|
Ei mun tarvinnut piippua irrottaa...miten ihmeessä se mihinkään voi osua sehän on kokonaan alapuolella
Änkkärit kyllä otin tieltä pois...
|
||||
|
||||
|
Aika moista tetsaamista sen irroittaminen on. Mun käsittääkseni se korkin kaulus aka filler neck aka täyttö kaulus aka täyttöpiippu joka on niillä pienillä 1/4" kantaisilla pulteilla kiinni täytyy ottaa irti jotta tankki mahtuu kääntymään tarpeeksi ja sitten "tippumaan" alas.
Kerro nyt miksi se pitää ottaa irti ennen pukin tuloa ? Ja pieni korjaus, corvetteforumilla kertoivat ettei filler neckiä tarvitse irroittaa-ainakaan 73ssa ? Mutta ainakin mun 63ssa piti. http://forums.corvetteforum.com/show...p?p=1562598876 |
|
|
||||
|
||||
|
Eihän sun tarvii kuin nostaa kori pois niin jo on tankki nätisti hollilla...
|
|
|
||||
|
||||
|
Nonii.
Tyhjensin tankin ja otin sen lähdön irti mistä lähtee bensaletku. Samalla lähti siivilä ja anturi tankin sisältä. Se nimittäin otti rungon taaimmaiseen poikittaisrautaan kiinni. Ei mahtunut todellakaan, ennenkuin sen irroitin. Onkohan mulla joku isompi tankki? Jaa, miksikö irroitin "ennen pukin tuloa" No siksi että tallissa on ollut lievä bensankatku joka tuli selvästi auton takaosasta. En tykkää että tallissa haisee bensa, joten otin koko tankin irti, jotta pääsen ihmettelemään mistä se voisi johtua. Tankki on tosi hyvässä kunnossa, ei yhtään ruostetta joten ihmettelen hajun syytä joulun jälkeen. Heivasin tankin pihalle haisemaan. Nyt tallissa tuoksuu seuraavina päivinä korkeintaan glögi ja piparkakut ja mandariinit. |
|
|
||||
|
||||
|
Mulla tallissa myös ajoittain tuota bensankatkua?? Outoa, kun ei tankki vuoda sitten mistään?? Tosin olen pistännyt sen "vanhan auton" hajun piikkiin, eikös tuolle kuulunut tallissa haista aina 60-luvulla
![]()
|
||||
|
||||
|
Olisi tosiaan hauska tietää, mistä kohtaa se haju tulee tankista.
Kävin just tallissa ja haju on kadonnut sen jälkeen kun heitin tankin ulos. Bensahan on niin voimakashajuinen aine, että sen ei tarvitse näkyvästi vuotaa, niin haju tuntuu suljetussa tilassa. Jos tankki on ruosteeton, niin ainoat vaihtoehdot lienevät. -korkin tiiviste -paluulinjan letku -bensaletkun lähtö -joku sauma vuotaa |
|
|
||||
|
||||
|
Eikös kaikissa vanhojen kornettien tankin korkeissa lue vented = hengittävä ? Voisko olla että sen bensan pitääkin haista ?
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links | |||||
|