FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C5 (vuosimallit 1997-2004)
User Name
Password

C5 (vuosimallit 1997-2004) Corvette C5 & Z06

Reply

Thread Tools
Old 01.01.2008, 12:35
veppe's Avatar
veppe veppe is offline
Vakiokävijä

veppe on oikealla tiellä
veppe & Vette

Tuli jo tuossa toisessa threadissa mainittua tuo ostos, joten laitetaanpa tähän lyhyt esittely autosta.

Vetteni on siis 1998 Corvette Indy Pace Car replica (Z4Z optio) 6-speed manuaalilaatikolla. Kyseistä "erikois"mallia on valmistettu 1163 kpl, joista varsinaisesti 1158 myyntiin, tästä n. puolet manuaalina. Värinä on Radar Blue (myös Purpleksi sanottu), käytännössä violetti, jossain valaistuksessa (+jostain syystä useimmissa ottamissani kuvissa) enemmänkin sininen. Sisustus keltamustilla sport penkeillä. Väri saattaa jakaa mielipiteitä, mutta itse pidän väriyhdistelmästä, joten se siitä Varusteita (tähän mennessä lisävarusteiksi ymmärtämäni) tuon Z4Z paketin sisältämänä nuo sporttipenkit muistilla, Active Handling ja jotain jota ei tule mieleen Alkuperäiset Pace Car teippaukset + keltaiset vanteet on "poistettu". Alla on vastaavat kromivanteet.

Mittarissa on 60 tuhatta mailia. Ulkopinta on maalattu Chevy dealerillä, ilmeisesti ilkivallan (naarmuja) takia vajaa vuosi takaperin. Yli 7000 taalan kuitti löytyy tästä remontista Rätti on uusittu aika vasta, alla on samaten uudet Bridgestone Potanza run flat renkaat, uutta oli myöskin akku. Lisäksi vasta laitettu DVD soitin ja jotain muuta päivitystä äänipuolelle.

Jotain päivitystä on myös performance puolelle tehty. Pitää ottaa tarkemmin vielä näistä päivityksistä selvää, mutta ilmeisesti pakoputkisto on päivitetty vastikään Magnaflow äänenvaimentajilla (mitä sitten lie käytännössä tarkoittaakaan lisätehojen kannalta), imupuolella on parannettu ilmansaantia, jotain SS performance gummiletkua vakio haitariletkun tilalla yms. (Heh, meikän performance tuning (olisko lie viritys oikea suomennos) kokemus paistaa näistä lauseista läpi Mersuun riitti, kun käytin pumpun pumppupajalla, ja poistin yhden kuristusputken, tehot lisääntyi persdynolla 10-15 hv.) Myyjän mukaan tehoa olisi n. 380 hv tällä hetkellä. Uskoo ken tahtoo, dynolla ei ole käytetty, enkä varmaan käytäkään

Ai niin, on siinä myös short shift kit asennettuna, merkkiä ei nyt tule mieleen. Vakiolla en ole ajanut, joten en pysty eroa vakioon sanomaan, mutta aika kova tuo on vaihtaa. Ei kuulemma ole kumipuslia, kuten vakiossa... No, onhan se kiva nykiä vaihteita pesään, kun ei tarvi kovin paljon kauhoa Ja vakio vaihdekepin nupin tilalle vaihdettu "sporttisempi" versio, joka varmaan vaikuttaa myös kiihtyvyyteen todella radikaalisti

Itselle auto tuli ihan jokapäiväiseen ajoon, eli miksikään keräilykappaleeksi en tuota pace caria ollut edes ostamassa. Lähinnä väri miellytti silmää + kunto käänsi päätöksen tälle autolle. Mm. vikakoodilistalle ei joka ajokierroksella ilmaannu uusia, vaan siellä on erilaista historiadataa (täytyypä sekin vielä putsata ja tarkemmin seurata). Ylimääräinen kahina ykkösellä ja kakkosella on tosin alkanut nyt häiritsemään korvaa. Työmatka-ajossa pystyn onneksi välttämään ruuhkaisen moottoritien, joten tuo manuaali ei siinä mielessä haittaa. Onpahan enemmän kontrollia ajamiseen itsellä eikä tietokoneella

Ja jokunen kuva vielä esittelyn lopuksi. Kuvissa edelleen oli puunaus tekemättä, enkä ole ehtinyt puunauksen jälkeen uusia kuvia näpsimään (mm. tuo sisustus vähän turhan likainen tuossa alla)

P.S. Ihan sattumalta sointuu tuo oma nimimerkki ja Vette yhteen. Nimimerkkiä olen käyttänyt jo vuosikaudet, kun Vette oli vielä kaukainen unelma, jos edes sitäkään Tulen tähän topicciin päivittämään jatkossa korjaus ym. dataa autosta
Reply With Quote
Old 01.01.2008, 13:40
Turismo's Avatar
Turismo Turismo is offline
Jäykkä

Turismo on oikealla tiellä
Erikoinen on kyllä mutta ei yhtään vähennä -astetta.
Onnittelut ostoksesta
Old 01.01.2008, 14:02
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
Konkari

Juha on oikealla tiellä
Hienon ja erikoisen näköinen C5! Laitas tosta vaihteiston kahinasta jotain videon pätkää jossain välissä jos ehdit, kun en kyllä ole omassa manuaalissa huomannut mitään tollasta outoa ääntä.
Old 01.01.2008, 14:36
poppamies's Avatar
poppamies poppamies is offline
Colaholist

poppamies on oikealla tiellä
on namu
Old 01.01.2008, 16:15
hakkis's Avatar
hakkis hakkis is offline
Konkari

hakkis on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Mun mielestä olisit voinut vaikka jättää ne alkuperäiset teippaukset ja vailkka vantteetkin.Ei ne ainakaan mun silmään ollut mitenkään rumia.Makuasia.Hieno se on noinkin.
Old 01.01.2008, 18:51
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950

Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Hieno väri!!! Mun mielestä kivempi ilman niitä teippauksia.

Missä päin Veppe ja Vette on ? Vielä ameericoissa vai täällä?

Ja tervetuloa sharkiin!!!

Reply With Quote
Old 01.01.2008, 19:24
sevy.8's Avatar
sevy.8 sevy.8 is offline
Aktivisti

sevy.8 on oikealla tiellä
Hieno peli
Väritykset sopii mun mielestä yhteen hyvin.
Old 01.01.2008, 19:41
hakkis's Avatar
hakkis hakkis is offline
Konkari

Oletteko nähnyt ko.Veten originaalina? Mulla se on yhdellä videolla ja edelleen olen sitä mieltä että se on hienon näköinen.
Old 01.01.2008, 20:25
Hara's Avatar
Hara Hara is offline
Konkari

Hara on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Mun mielestä kivempi ilman niitä teippauksia.

Olen samaa mieltä Pappatunturin kanssa
Reply With Quote
Old 01.01.2008, 21:50
hakkis's Avatar
hakkis hakkis is offline
Konkari

Kuten sanoin se on makuasia ja tässä tapauksessa maku on katsojan silmässä.Mulla on maku ollut aina vähän ahterin silmässä.Siksi kai mä hommasin tommosen kikertävän,kukertavan värisen rytökasankin.

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules