FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply

Thread Tools
Old 12.01.2008, 20:58
Jarmo79's Avatar
Jarmo79 Jarmo79 is offline
Aloittelija

Jarmo79 tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Pientä rassausta ja muutamia kysymyksiä

Olen askartelemassa tuollaista pienimuotoista talvihuoltoa Vetelle ja muutamia kysymyksiä heräsi...

Millä olette laittaneet nuo ovitiivisteet paikalleen? Ja onko liima pitänyt märkänä jännitettynä olevan tiivisteen paikallaan? Itse olen tuolla Cascon SuperFixillä ( http://www.casco.fi/_upl/news/Superfix%20info.pdf ) laittanut noita tiivisteitä paikalleen, mutta vaatii aika luovaa mielikuvitusta, että nuo tiivisteet saisi pysymään siihen asti, että liima kuivaa. Puristimet meinaa luistaa pois tiivisteen päältä ja oveakaan ei ehdi kiinni laittamaan.

Eikös noi ikkunan karmit ole joillakin ollut aika rumassa kunnossa? Itselläni oli hieman pelko noista, mutta olivat erinomaisessa kunnossa . Mahtaako nuo suojamössöt olla tehtaalta vai onko joku jenkkilässä tajunnut suojata nuo (kts. liite) ? Kaikki paneelit on kyllä uusittu joskus 90-luvun lopulla (päätellen osien vuosiluvuista).

Entä millä tuon tuulettimen ohjaimen (toisessa topicissa taisi olla virallinenkin nimi) saa helpoimmin paikalleen? Auto on pukeilla ja aloin miettimään, että saisikohan alta päin pujotettua, jos ottaisi kallistuksen vakaajan pois (kts. toinen liite)? Vai riittääkö yläkautta, että ottaa tuon tuulettimen propellin pois?

Jarmo
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0007.JPG
Views:	341
Size:	74.6 KB
ID:	6045  Click image for larger version

Name:	IMG_0012.JPG
Views:	336
Size:	92.2 KB
ID:	6046  
Reply With Quote
Old 12.01.2008, 22:17
topi sorsakoski's Avatar
topi sorsakoski topi sorsakoski is offline
Aktivisti

topi sorsakoski voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Ei mainittu kumia tuossa esitteessä lainkaan.
Reply With Quote
Old 12.01.2008, 22:50
Silky's Avatar
Silky Silky is offline
Vakiokävijä

Silky on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
Originally Posted by Jarmo79
Olen askartelemassa tuollaista pienimuotoista talvihuoltoa Vetelle ja muutamia kysymyksiä heräsi...

Millä olette laittaneet nuo ovitiivisteet paikalleen?

Mustalla 3M Super Weatherstrip Adhesive:lla

http://www.autobarn.net/3mweatad5ozt.html
Reply With Quote
Old 12.01.2008, 22:58
Pappatunturi's Avatar
Pappatunturi Pappatunturi is offline
Laihian metalli since1950

Pappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkääPappatunturi tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Minä pistelin omassa tiivarit kiinni jollain mustalla sika liimalla. Teippasin maalarin teipillä oikeaan paikkaan .Teippiä käytin reilusti. Hyvä tuli.

Reply With Quote
Old 12.01.2008, 22:58
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari

T72 on oikealla tiellä
Quote:
Entä millä tuon tuulettimen ohjaimen (toisessa topicissa taisi olla virallinenkin nimi) saa helpoimmin paikalleen? Auto on pukeilla ja aloin miettimään, että saisikohan alta päin pujotettua, jos ottaisi kallistuksen vakaajan pois (kts. toinen liite)? Vai riittääkö yläkautta, että ottaa tuon tuulettimen propellin pois?

Jarmo

Olettaen että -79 kehikko on samantyylinen kuin -72, niin tohon ei taida olla mitään helppoa konstia. En usko että se alakautta onnistuu, kehikko on leveämpi kuin ylätukivarsien väliin jäävä tila. Yläkautta pujotellessakin se kehikon alareuna on vaikea saada menemään ylätukivarsien ohi. Omassani en keksinyt muuta keinoa kuin irrottaa jäähdyttäjän kehyksen pultit ja kipata jäähdyttäjää+sen kehikkoa eteenpäin. Pelkkä ropellin irroitus ei siis ainakaan mulla riittänyt.
Old 12.01.2008, 22:59
Jarmo79's Avatar
Aloittelija

Quote:
Originally Posted by topi sorsakoski
Ei mainittu kumia tuossa esitteessä lainkaan.

No juu, eipä ole kieltämättä mainittu, mutta on tuolla samalla mössöllä kyllä mm. konepeiton tiiviste laitettu kiinni ja pysyy kuin HIV ihmisessä. Ei oikein parin tiivisteen takia viitsisi useiden kymppien liimoja ostella.. etenkään jos ei niistäkään tiedä etukäteen, miten hyvin pitää märkänä. Tuossa siis ongelmana nimen omaan se, kun tuota ovitiivistettä joutuu hieman venyttämään ja tiiviste tykkää liukua pois heti, joten liiman pitäisi tarrata heti ja kovasti. Noh, mitäpä tuota tarkemmin selostamaan, kun onhan täällä noita asenneltu.

Jarmo
Reply With Quote
Old 12.01.2008, 23:03
Jarmo79's Avatar
Aloittelija

Quote:
Originally Posted by T72
Olettaen että -79 kehikko on samantyylinen kuin -72, niin tohon ei taida olla mitään helppoa konstia. En usko että se alakautta onnistuu, kehikko on leveämpi kuin ylätukivarsien väliin jäävä tila. Yläkautta pujotellessakin se kehikon alareuna on vaikea saada menemään ylätukivarsien ohi. Omassani en keksinyt muuta keinoa kuin irrottaa jäähdyttäjän kehyksen pultit ja kipata jäähdyttäjää+sen kehikkoa eteenpäin.

Auton iän olisin tietty voinut kertoa. Eli auto on -76 ja itse muutaman vuoden tuoreempi, mutta oletettavasti lähempänä se on 76:ssa samanlaista.

Pitänee itsekin ihan mittailla tuota. Tuon propellin nyt varmaan myös jouduit irrottamaan? Entä muuta? Pitikö nesteet laskea pois?

Jarmo
Reply With Quote
Old 12.01.2008, 23:06
Jarmo79's Avatar
Aloittelija

Quote:
Originally Posted by Silky
Mustalla 3M Super Weatherstrip Adhesive:lla

http://www.autobarn.net/3mweatad5ozt.html

No joo, eihän noi näköjään omaisuuksia maksakaan . Mistähän tuota voisi löytyä (hyllytavarana)? Itse Pirkanmaalta, mutta kai tuon tarvittaessa tilatakin voi.

Jarmo
Reply With Quote
Old 12.01.2008, 23:09
Jarmo79's Avatar
Aloittelija

Quote:
Originally Posted by Pappatunturi
Minä pistelin omassa tiivarit kiinni jollain mustalla sika liimalla. Teippasin maalarin teipillä oikeaan paikkaan .Teippiä käytin reilusti. Hyvä tuli.

Maalarinteippiä yritin myöskin itse, mutten uskaltanut hirveästi teippailla, kun pelkäsin, että maalipinta kärsii, kun tuo ei varsinaisesti ole mihinkään autokäyttöön tarkoitettu.

Jarmo
Reply With Quote
Old 12.01.2008, 23:21
Silky's Avatar
Silky Silky is offline
Vakiokävijä

Silky on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Quote:
No joo, eihän noi näköjään omaisuuksia maksakaan . Mistähän tuota voisi löytyä (hyllytavarana)? Itse Pirkanmaalta, mutta kai tuon tarvittaessa tilatakin voi.

Jarmo

Suomesta hyllytavarana ainakin täältä:

http://www.oitracon.fi/

Mutta hinta on aivan kohtuuton, jotain 25-30 eur On kysytty ... Kannattaa melkeinpä tilata itse Tai vaikka RP:n kautta, kun näemmä
Eckler'skin tuotetta myy.

http://www.ecklers.com/product.asp?p...dept%5Fid=1519
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools

Posting Rules