FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01.11.2004, 07:20
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
käsijarrun fixaaminen

Käsijarru simahti kesällä. Kuskin puoleinen ei ota yhtään, joku säätöpyörän osa irtosi rummun sisältä.

Pankaas antaen ohjeet kuinka otetaan käsijarrun rumpu irti step by step.

Kiittoos
Reply With Quote
  #2  
Old 01.11.2004, 09:05
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Re: käsijarrun fixaaminen

Quote:
Originally Posted by WBBC
Käsijarru simahti kesällä. Kuskin puoleinen ei ota yhtään, joku säätöpyörän osa irtosi rummun sisältä.

Pankaas antaen ohjeet kuinka otetaan käsijarrun rumpu irti step by step.

Kiittoos

Siin on työtäpienen asian takia.. onko sul räjätys manuaaleja? Niis on hyvin näytetty
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #3  
Old 01.11.2004, 10:18
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
"Siin on työtäpienen asian takia.. onko sul räjätys manuaaleja? Niis on hyvin näytetty"


Jaaha, vai on veemäinen homma edessä, pitihän se arvata.

tarvitseeko hommassa erikoistyökaluja?
Reply With Quote
  #4  
Old 01.11.2004, 10:30
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,300
Harri -76 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by WBBC
"Siin on työtäpienen asian takia.. onko sul räjätys manuaaleja? Niis on hyvin näytetty"


Jaaha, vai on veemäinen homma edessä, pitihän se arvata.

tarvitseeko hommassa erikoistyökaluja?

Ei erikoistyökaluja... vain hieman kekselijäisyyttäet saa jouseet mukavasti takas! Se ei ole kuin päivän homma kun sen tekee... mut on ilkee!!! Paha muistaa tarkemmin kun tuli tehtyöniin viimesen päälle ja maalattua nkaikki osat jne.
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #5  
Old 01.11.2004, 10:36
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,873
T72 on oikealla tiellä
Oma veikkaus on, että sieltä on ruostunut joku jarrupaloja kasassa pitävistä jousista poikki.

Levyn irroittaminen ei vielä ole hirveän paha rasti. Eli vanne ja jarrusatulan kiinnityspultit irti, jarrusatulassa kiinni olevaa jarruputkea ei tarvitse välttämättä irroittaa, riittää että ottaa jarruputken tukivarren puoleisessa päässä olevan kiinnitysklipsin irti jolloin satulaa voi jarruletkun varassa nostaa vähän ylöspäin (ei tarvitse ilmata myöhemmin). Kun jarrusatulan nostaa irti jarrulevystä kannattaa sujauttaa samalla jarrupalojen väliin joku sopivan paksuinen palikka ettei männät pullahda ulos, itse olen käyttänyt jotain sopivan paksuista öljytonkan korkkia. Kun jarrusatula on irti voi sen laittaa narulla roikkumaan vaikka jonkun kepin nokkaan jonka tunkee korin ja rungon väliin.

Jarrulevy voi lähteä irti helposti tai sitten ei. Jos ei käsin vetämällä irtoa niin sitä voi koittaa mäiskiä takaapäin kumivasaralla, jarrukilvessä on kolo satulan kohdalla. Itse turvauduin tuohon tekniikkaan kaverin pyörittäessä samaan aikaan vastakkaisen puolen fillaria, irtosi melko nopeasti...

Käsijarruosat on ikävästi pyörännavan alla piilossa, sormet pitäisi olla miniatyyrikokoa... Siitä on senverran aikaa kun itse jouduin niitä fiksaamaan etten muista muuta erityistä kuin että käsijarrupaloja paikallaan pitävät pinnit oli ne kaikkein ikävimmät osat viritellä takaisin paikoilleen. Kyllä siitä hommasta kuitenkin hyvillä hermoilla ja normaalityökaluilla selviää

Jarrulevyjä takaisin laittaessa kannattaa vielä katsoa että käsijarrun säätöreikä on linjassa pyörännavassa olevan kanssa...
Reply With Quote
  #6  
Old 01.11.2004, 10:54
WBBC's Avatar
WBBC WBBC is offline
Konkari
 
Join Date: Mar 2004
Location: Helsinki
Posts: 3,760
WBBC on oikealla tiellä
Kiitos T72

Noilla ohjeilla onnistuu varmasti. Pitänee hakea kaupasta mäyräkoira seuraksi, ja
joku sateinen lauantai istahtaa tallin lattialle

Siellä tosiaan on joku irti koska käsijarru pelasi kun vein auton katsastukseen,
mutta heti seuraavana päivänä joku irtosi. Katsoin tirkistysreijästä ja jotain siellä heilui.

Olisiko leimakonttorin iskarintäristystesti ollut liikaa vanhoille osille?
Reply With Quote
  #7  
Old 01.11.2004, 11:40
C372's Avatar
C372 C372 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Lapinlahti
Posts: 1,661
C372 on oikealla tiellä
Tuossa on muuten aika hyvä korjaus-sarja,ei enää ruostu säädöt kiinni,eikä jumitu.

http://www.ecklers.com/product.asp?d...BPVM5C6D500439
Reply With Quote
  #8  
Old 01.11.2004, 14:42
stingray's Avatar
stingray stingray is offline
ZR 3
 
Join Date: Sep 2004
Location: STADI
Posts: 1,496
stingray on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by C372
Tuossa on muuten aika hyvä korjaus-sarja,ei enää ruostu säädöt kiinni,eikä jumitu.

http://www.ecklers.com/product.asp?d...BPVM5C6D500439

joo ei ruostu enää laitoin itselleni n.4vuotta sitten
noi stainless steel osat eikä ole sen jälkeen ollut
ongelmia! itse otin samalla koko klöntin pois
eli tukivarsineen päivineen samalla puhalsin
osat puhtaaksi ja maalasin osat kun tekee kerralla
hyvin niin toimii en tarkkaa muista pitikö olla
joku ulosvetäjä kun purkaa aivan atoimeiksi
lisätkää jos joku tehnyt hiljattain
Reply With Quote
  #9  
Old 06.11.2004, 12:57
Pulkkamies's Avatar
Pulkkamies Pulkkamies is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Mar 2004
Location: Espoo
Posts: 125
Pulkkamies on oikealla tiellä
Joo kyllä siinä ulosvetäjää tarvii jos atomeiks purkaa. Ihan tavallinen ulosvetäjä ei silti käy(on yritetty). Itte päätin sit viedä prässättäväks. On tosiaan aika veemäinen homma tuo kokonaan purkaminen. Paras on melkein ottaa koko tukivarsihässäkkä pois rungosta. Tämä aiheuttaa taas lisää hankaluuksia tukivarren shimmi-levyjen takaisin asennuksessa.
Tätä käsijarru hommaa ei todellakaan ole suunniteltu huolto-ystävälliseksi..
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:35.

Sponsored Links




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.