|
|
||||
|
||||
|
Vanha legenda
Noh, jokunen aika sitten tuli siirryttyä työpaikalla erääseen toiseen kerrokseen istumaan. Tai itse asiassa ihan toiseen rakennukseen. No samase. Oikeastaan ainoat asiat jotka otin mukaan vanhasta työpisteestäni olivat läppäri ja muutama printtaamani kuva harrasteautoistani. Niin ja yks Hesarin kokosivun mainos, jossa upea blondi mainostaa jotain naistenvaatteita. Sattumoisin istun sellaisessa paikassa, että kuvat näkyvät aika helposti ja aika monelle samassa kerroksessa istuvalle.
Eräs kollega, jonka kanssa en ole vielä juurikaan tehnyt töitä, muutti samoihin aikoihin samaan kerrokseen. Muutaman päivän kuluttua hän tuli kysymään seinälläni olevista kuvista: "onks noi kaikki sun?". Hymyilin ja sanoin että on joo. Heppu tarkensi: "onks toi mimmikin". Heh, en tullut ajatelleeksi, että alkuperäinen kysymys kattoi kaikki kuvat, joten hymyilin ja vastasin: "ei ole, loppui rahat kesken". No se sovinismista. Takaisin asiaan. Tänään sama kaveri tuli kysymään: "mitäs autoja noi oikein on". Selitin että siinä on pari Vetteä ja yks Mese. "Ai jaa, vai Corvetteja, no annaskun mä kerron sulle mun naapurista jolla oli kans Corvette..." Tarina kertoi 80-luvulla katukiihdytysautoa väsänneestä kaverista, jonka etunimi muuten alkaa M:llä. Kaveri väsäsi kait vuosikausia kunnon katukilpuria, kunnes sai sen valmiiksi ja kun sopivasti viikonloppuna oli Hangon katauautokilpailu, päätti hän lähteä sinne. Vaikkei ollut ajanut autolla metriäkään. Eli auto trailerilla ja menoksi. Valitettavasti kohtalo puuttui peliin, ja traileri irtosi vetoautosta lähtien omille teilleen. Ja tietysti ympäri ämpäri. Tarina ei kerro moneenko kertaan, tai tuliko puutavaraan kunnolla vastaan. Kuitenkin kori meni kait aika mäsäksi, joten seuraavana talvena (?) virimoottori siirrettiin toiseen autoon, joka niillä tehoilla taisi olla ihan Suomen nopeimpia autoja tuolloin.Nykyään sama kaveri ajaa Stingraylla. En sitten kysynyt, että Sting Raylla, vaiko Stingraylla. Mielestäni olen kuullut tai lukenut juuri tämän saman tarinan joskus kauan aikaa sitten, en vaan enää muista mistä tai miten. Olisi kiva tietää, onko kyseinen työkaverini naapuri täällä jollain nimimerkillä. Ehkä on, ehkä ei. Saa jäädä arvoitukseksikin.
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
|
||||
|
||||
|
No nyt vasta luin tän...ei se ihan noin menny , tossa on vähän legendaa...luulen tietäväni kenestä on kyse
![]()
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|