#1
|
||||
|
||||
Auton arvosta
-Tarkoituksena olisi vaihtaa nykyinen "tusina" tpi -jenkki C4 vetteen, koska kurkistus alustaan sai miettimään autonvaihtoa, nimittäin omallani oli joku edellinen urpo ajellut coolina suolalitkuissa onnellisena...ja mittavat on ruosteen alut
-harvemmin olen corvettea talvella tavannut, joten vette kuskeilla lienee järki tallella kuinka autoa kannattaa pitää, jotta arvo säilyisi, tai on varaa talviautoonkin, vai ? mielessä on ollut alkupään mallit ´84-88 , lähinnä hinnan takia. Miten on, kun katsoo hintoja, osa pyytää mielestäni turhan paljon autosta (tietenkin hyvällä on hyvän hinta) ,mutta kun tuontiautojakin tullut markkinoille, reilusti halvemmalla, tietenkin kunto on täysi arvoitus...mutta kun halvempaa ääripäätä saisi kymppitonnilla ja alta, niin kannattaako ottaa puolta halvempi ja rempata siitä kesäpeli?. tuossa on tullut vastaan alkupään c4 vette, mielestäni kauheassa kunnossa:mm. maali rapissut ympäri koria, kuin olisi ollut jokamiesluokan kisaautona...renkaat sileät...sähkönahkapenkit riekaleina...nuhjuinen sisusta... targakattossa halkeamia...ovenpeili hajalla... kuluneessa orkkis kunnosa siis. Toki fiksaamalla/ kunnostamalla saa ihmeitä aikaan, mutta mikä on tämän kuntoisen vetten käypä hinta, joka siitä kannattaa maksaa ????-Vai kannattaako ollenkaan??? - kun auto kunnostetaan siistiksi päältä ja sisältä ja kenties jotain anturia /vikakoodia korjataan(Onko vaihteisto vikaherkkä?autom / man.)...antakaa autolle jotain hintahaarukkaa,mitä te olisitte valmis maksamaan??? kavereiden kanssa on mietitty ohimennen vetten ostoa, ovat veikanneet että: " varaosat ovat sikahintaisia ja jos korjaamolle viet, saat varmasti "valohoitoa" sekä kalliin laskun korjarin kahvitunnista, eikä ole takuuta korjauksesta.Mutta että eihän se haittaa kun rahaa on." -Onko tuossa perää? kommenttia. käytetyn vetten hintaa kun vain katsoo,niin näyttäisi olevan kuitenkin aika monella varaa ostaa corvette,mutta pihalla on yleensä uusi euro/japsi -naapurin iloksi. Samalla rahaa saisi vetten ja talviautonkin.... |
#2
|
||||
|
||||
C4:n spesifiset kysymykset jäävät minulta vastaamatta, mutta heittelenpä jotain yleistä... Corveten erikoisosat ovat yleensä kalliita, joten resuisen auton kunnostukseen kannattaa varata rahaa. Tekniikka, siis moottori ja vaihteistohan on käytännössä sama kuin muissakin TPi-koneisissa "tusina jenkeissä", joten niiden osia saa kohtuu hintaan.
Jotkut ovat kyllä ajelleet veteillä talvellakin. runko taitaa olla galvanoitu ja suurin osa jousituksen komponenteista on alumiinia, joten niiltä osin kestää ehkä hiukan paremmin suolaa kuin se "tavallisempi" auto. Corveten ostossa pätee tällainen viisaus: Osta niin hyvä kuin mihin rahasi riittävät, huonomman korjaus tulee yleensä kalliimmaksi... |
#3
|
||||
|
||||
Aiheesta on varmasti vanhoja topicejakin, mutta asia on juuri näin,
halpoja on mutta loppulasku tulee taatusti kalliimmaksi kun kerralla ehjän ostaminen Nuo anturiviat tuntuu olevan melko yleisiä, onneks itellä viat mennyt vielä ohi vikamuistin nollaamalla
__________________
1985 Corvette |
#4
|
||||
|
||||
Kannattaa sijoittaa heti mahdollisimman hyväkuntoiseen jos tarkoitus on pääasiassa ajella ja nautiskella.
Osta projekti jos suunnitelmissasi on "harrastaa", eli joka tapauksessa käydä tekniikka läpi, maalauttaa, verhoiluttaa ja virittää moottori yms. Jos ostat 20 vuotiaan Vetten, joka ei ole huippukunnossa, ja aiot teettää kaiken korjaamoilla, niin kannattaa ehkä harkita uudelleen koko hankintaa. |
#5
|
||||
|
||||
Kannattaa muistaa, että jos ostat huonon ja sitten uusit kaiken kuluvan esim maalaus ja sisusta kokonaisuudessaan, niin auto on silloin niiltä osin uutta vastaavassa kunnossa ja myös näyttää huippukuntoiselta. Jos taas ostat hyvän käytetyn missä on hyvin pidetty orgis maalaus, niin puunaamalla ja vahaamalla se on se on silti yleensä vain kohtuullisessa kunnossa. Aika tekee aina tehtävänsä kuitenkin.
Itse olenkin ottanut sen linjan että ostin huonomman ja käyn ajan kanssa kaikki paikat lävitse. Korjaamolle minun ei kannata omaani viedä, koska lasku olisi suhteettoman iso auton arvoon nähden. Aikaa tietysti menee vuosia rauhallisesti tehden, mutta eipä tässä ole kiire mihinkään. Sen verran vielä lisään että tietysti kannattaa ostaa mahdollisimman hyvä, ainakin kolaroimaton ja osiltaan kokonainen. Sellaista on helppo harrastaa.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count |
#6
|
||||
|
||||
Jos alkupään C4:sia tarkoitat niin likempänä 20k euroa ovat varmasti hyväkuntoisempia joten kehottaisin sijoittamaan niihin. Ellet siis halua mitään ikuisuusprojektia.
Sanonpahan vaan että jos meinaat uusia sisustan, maalin, alustaa, nippeleitä ja nappeleita niin loppulasku tulee kalliiksi. Varsinkin jos joutuu teetättämään työt muualla. Jos taas tiedät oikeat kanavat mistä tilata osia ja teet työt itse niin on huomattavasti halvempaa. Osat sinänsä eivät vetteen ole kalliita. Suosittelen siis kuitenkin kalliimpia yksilöitä sillä niissä kunto on yleensä kohdallaan. Ellei kyseessä sitten ole tosi härski myyjä |
#7
|
||||
|
||||
Huonokuntoisessa yksilössä on hommaa kyllä mutta jos pitää auton laitosta ja ns.projekteista niin miksipä ei voisi ostaa sellaistakin??!
|
#8
|
||||
|
||||
Huonokuntoisessa yksilössä on hommaa kyllä mutta jos pitää auton laitosta ja ns.projekteista niin miksipä ei voisi ostaa sellaistakin??!
|
#9
|
||||
|
||||
Huonokuntoisessa yksilössä on hommaa kyllä mutta jos pitää auton laitosta ja ns.projekteista niin miksipä ei voisi ostaa sellaistakin??!
|
#10
|
||||
|
||||
Niinhän se mielestäni menee että hyvällä hyvän hinta. Halvinta en ostaisi nykyisellään enää koskaan ku ei ole aikaa sitä juuri liiemmin laitella.
Itte kattoisin tietenkin tilanteen ja "lompsan" paksuuden mukaan kuinka hyväkuntoisen saisin/voisin hankkia. Nykyisen Vetteni ostin aikanaan jo puhelimessa, tai varasin ettei myisi ennen näkemättäni. Auton näkeminen vahvisti tarinat ja kaupat tein ilman koeajoa, enkä ole katunut eikä ole tarvinnutkaan. Jos haluaa rassata ja rakentaa, ei tarvinne kovinkaan suuria summia autoon hankintavaiheessa satsata, jos haluaa ajella suht huolettomasti pidempää ilman suurempia remppoja suosittelen hintahaarukan yläpään laitteita. Auton historia ja taustat auttavat tietty asiassa mitä kannattee maksaa jne...
__________________
...pienet hevosvoimalisäykset piristää aina....... |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|