FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C4 (vuosimallit 1984-1996)
User Name
Password

C4 (vuosimallit 1984-1996) Corvette C4 & "King of the Hill" ZR1

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10.11.2004, 01:28
Anonymous's Avatar
Anonymous
 
Posts: n/a
Auton arvosta

-Tarkoituksena olisi vaihtaa nykyinen "tusina" tpi -jenkki C4 vetteen, koska kurkistus alustaan sai miettimään autonvaihtoa, nimittäin omallani oli joku edellinen urpo ajellut coolina suolalitkuissa onnellisena...ja mittavat on ruosteen alut

-harvemmin olen corvettea talvella tavannut, joten vette kuskeilla lienee järki tallella kuinka autoa kannattaa pitää, jotta arvo säilyisi, tai on varaa talviautoonkin, vai ?

mielessä on ollut alkupään mallit ´84-88 , lähinnä hinnan takia. Miten on, kun katsoo hintoja, osa pyytää mielestäni turhan paljon autosta (tietenkin hyvällä on hyvän hinta) ,mutta kun tuontiautojakin tullut markkinoille, reilusti halvemmalla, tietenkin kunto on täysi arvoitus...mutta kun halvempaa ääripäätä saisi kymppitonnilla ja alta, niin kannattaako ottaa puolta halvempi ja rempata siitä kesäpeli?.

tuossa on tullut vastaan alkupään c4 vette, mielestäni kauheassa kunnossa:mm. maali rapissut ympäri koria, kuin olisi ollut jokamiesluokan kisaautona...renkaat sileät...sähkönahkapenkit riekaleina...nuhjuinen sisusta... targakattossa halkeamia...ovenpeili hajalla... kuluneessa orkkis kunnosa siis.

Toki fiksaamalla/ kunnostamalla saa ihmeitä aikaan, mutta mikä on tämän kuntoisen vetten käypä hinta, joka siitä kannattaa maksaa ????-Vai kannattaako ollenkaan??? - kun auto kunnostetaan siistiksi päältä ja sisältä ja kenties jotain anturia /vikakoodia korjataan(Onko vaihteisto vikaherkkä?autom / man.)...antakaa autolle jotain hintahaarukkaa,mitä te olisitte valmis maksamaan???

kavereiden kanssa on mietitty ohimennen vetten ostoa, ovat veikanneet että: " varaosat ovat sikahintaisia ja jos korjaamolle viet, saat varmasti "valohoitoa" sekä kalliin laskun korjarin kahvitunnista, eikä ole takuuta korjauksesta.Mutta että eihän se haittaa kun rahaa on."

-Onko tuossa perää? kommenttia. käytetyn vetten hintaa kun vain katsoo,niin näyttäisi olevan kuitenkin aika monella varaa ostaa corvette,mutta pihalla on yleensä uusi euro/japsi -naapurin iloksi. Samalla rahaa saisi vetten ja talviautonkin....
Reply With Quote
  #2  
Old 10.11.2004, 07:22
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,906
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
C4:n spesifiset kysymykset jäävät minulta vastaamatta, mutta heittelenpä jotain yleistä... Corveten erikoisosat ovat yleensä kalliita, joten resuisen auton kunnostukseen kannattaa varata rahaa. Tekniikka, siis moottori ja vaihteistohan on käytännössä sama kuin muissakin TPi-koneisissa "tusina jenkeissä", joten niiden osia saa kohtuu hintaan.

Jotkut ovat kyllä ajelleet veteillä talvellakin. runko taitaa olla galvanoitu ja suurin osa jousituksen komponenteista on alumiinia, joten niiltä osin kestää ehkä hiukan paremmin suolaa kuin se "tavallisempi" auto.

Corveten ostossa pätee tällainen viisaus: Osta niin hyvä kuin mihin rahasi riittävät, huonomman korjaus tulee yleensä kalliimmaksi...
Reply With Quote
  #3  
Old 10.11.2004, 07:59
MikkoM's Avatar
MikkoM MikkoM is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Location: Keski-pohjanmaa
Posts: 6,421
MikkoM on oikealla tiellä
Send a message via MSN to MikkoM
Aiheesta on varmasti vanhoja topicejakin, mutta asia on juuri näin,
halpoja on mutta loppulasku tulee taatusti kalliimmaksi kun kerralla ehjän ostaminen
Nuo anturiviat tuntuu olevan melko yleisiä, onneks itellä viat mennyt vielä ohi vikamuistin nollaamalla
__________________
1985 Corvette
Reply With Quote
  #4  
Old 10.11.2004, 09:02
Janne's Avatar
Janne Janne is offline
Pyrkyri
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 72
Janne on oikealla tiellä
Kannattaa sijoittaa heti mahdollisimman hyväkuntoiseen jos tarkoitus on pääasiassa ajella ja nautiskella.

Osta projekti jos suunnitelmissasi on "harrastaa", eli joka tapauksessa käydä tekniikka läpi, maalauttaa, verhoiluttaa ja virittää moottori yms.

Jos ostat 20 vuotiaan Vetten, joka ei ole huippukunnossa, ja aiot teettää kaiken korjaamoilla, niin kannattaa ehkä harkita uudelleen koko hankintaa.
Reply With Quote
  #5  
Old 10.11.2004, 09:55
Macho's Avatar
Macho Macho is offline
Dr. Crossfire
 
Join Date: Apr 2004
Location: insideDeepSouth
Posts: 8,011
Macho tulee olemaan kuuluisa ennen pitkää
Kannattaa muistaa, että jos ostat huonon ja sitten uusit kaiken kuluvan esim maalaus ja sisusta kokonaisuudessaan, niin auto on silloin niiltä osin uutta vastaavassa kunnossa ja myös näyttää huippukuntoiselta. Jos taas ostat hyvän käytetyn missä on hyvin pidetty orgis maalaus, niin puunaamalla ja vahaamalla se on se on silti yleensä vain kohtuullisessa kunnossa. Aika tekee aina tehtävänsä kuitenkin.
Itse olenkin ottanut sen linjan että ostin huonomman ja käyn ajan kanssa kaikki paikat lävitse. Korjaamolle minun ei kannata omaani viedä, koska lasku olisi suhteettoman iso auton arvoon nähden.
Aikaa tietysti menee vuosia rauhallisesti tehden, mutta eipä tässä ole kiire mihinkään.
Sen verran vielä lisään että tietysti kannattaa ostaa mahdollisimman hyvä, ainakin kolaroimaton ja osiltaan kokonainen. Sellaista on helppo harrastaa.
__________________
can you count suckas? I say the future is ours, if you.. can count
Reply With Quote
  #6  
Old 10.11.2004, 17:19
jtammel's Avatar
jtammel jtammel is offline
Aktivisti
 
Join Date: Feb 2004
Location: Oulunsalo
Posts: 683
jtammel on tuntematon tekijä tässä vaiheessa
Jos alkupään C4:sia tarkoitat niin likempänä 20k euroa ovat varmasti hyväkuntoisempia joten kehottaisin sijoittamaan niihin. Ellet siis halua mitään ikuisuusprojektia.
Sanonpahan vaan että jos meinaat uusia sisustan, maalin, alustaa, nippeleitä ja nappeleita niin loppulasku tulee kalliiksi. Varsinkin jos joutuu teetättämään työt muualla. Jos taas tiedät oikeat kanavat mistä tilata osia ja teet työt itse niin on huomattavasti halvempaa. Osat sinänsä eivät vetteen ole kalliita.
Suosittelen siis kuitenkin kalliimpia yksilöitä sillä niissä kunto on yleensä kohdallaan. Ellei kyseessä sitten ole tosi härski myyjä
Reply With Quote
  #7  
Old 10.11.2004, 17:33
JT-7's Avatar
JT-7 JT-7 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 118
JT-7 on oikealla tiellä
Huonokuntoisessa yksilössä on hommaa kyllä mutta jos pitää auton laitosta ja ns.projekteista niin miksipä ei voisi ostaa sellaistakin??!
Reply With Quote
  #8  
Old 10.11.2004, 17:37
JT-7's Avatar
JT-7 JT-7 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 118
JT-7 on oikealla tiellä
Huonokuntoisessa yksilössä on hommaa kyllä mutta jos pitää auton laitosta ja ns.projekteista niin miksipä ei voisi ostaa sellaistakin??!
Reply With Quote
  #9  
Old 10.11.2004, 17:47
JT-7's Avatar
JT-7 JT-7 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 118
JT-7 on oikealla tiellä
Huonokuntoisessa yksilössä on hommaa kyllä mutta jos pitää auton laitosta ja ns.projekteista niin miksipä ei voisi ostaa sellaistakin??!
Reply With Quote
  #10  
Old 10.11.2004, 18:24
Moppe90's Avatar
Moppe90 Moppe90 is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Jun 2004
Location: Lempäälän perämettä
Posts: 298
Moppe90 on oikealla tiellä
Niinhän se mielestäni menee että hyvällä hyvän hinta. Halvinta en ostaisi nykyisellään enää koskaan ku ei ole aikaa sitä juuri liiemmin laitella.
Itte kattoisin tietenkin tilanteen ja "lompsan" paksuuden mukaan kuinka hyväkuntoisen saisin/voisin hankkia. Nykyisen Vetteni ostin aikanaan jo puhelimessa, tai varasin ettei myisi ennen näkemättäni. Auton näkeminen vahvisti tarinat ja kaupat tein ilman koeajoa, enkä ole katunut eikä ole tarvinnutkaan. Jos haluaa rassata ja rakentaa, ei tarvinne kovinkaan suuria summia autoon hankintavaiheessa satsata, jos haluaa ajella suht huolettomasti pidempää ilman suurempia remppoja suosittelen hintahaarukan yläpään laitteita. Auton historia ja taustat auttavat tietty asiassa mitä kannattee maksaa jne...
__________________
...pienet hevosvoimalisäykset piristää aina.......
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:30.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.