|
|
||||
|
||||
|
GPRS/GPS varashäly/nopeusmittari
Hei,
Millaisia varashälytin ja/tai nopeusmittari härpäkkeitä GPRS ja GPS tekniikoihin perustuen on olemassa? Noi muutamat GPS-perusteiset nopeudennäyttö+tutkatolppa systeemit tiedän. Onko GPRS:ään perustuvia varashälyttimiä minkä verran olemassa? Olen kuullut, että jotain on, mutta missä laajuudessa ja mihin hintaan? Löytyisikö jopa kokemuksia palstalaisilta? Entä löytyykö sellaista, joka näyttäisi GPS:n kautta nopeuden ja esim. varkaustapauksissa lähettelisi karttakoordinaatteja nettiin? Olisihan se näppärä Googlemaps:ista näyttää poliiseille, että hakekaa tuolta mun auto, ettei tarvitse itse hakea. Itseäni kiinnostaisi tuollainen. Pakkasenkesto ei ole oleellinen. Itselläni olisi kiinnostus ja osaaminenkin tuollaisen askarteluun/harrasteluun ja periaatteessa aika hyvä rautakin tiedossa, mutta eipä pyörää kannata uudelleen tehdä, jos joku on jo järkihintaan vastaavan rakennellut ja myy tuotetta tai antaa tarvittavan tiedon (IO-kytkennät, softat) omatoimiseen rakenteluun. Löytyisiköhän tuollaiselle käyttöä autoharrastelijoista? Toiminnallisuuttahan tuollaiseen saa softalla tasan sen verran, mitä mielikuvitus antaa myöten olemassa olevilla liitännöillä, GPRS:llä ja GPS:llä askarrella. Entä olisiko HW/SW-taitoisia, joka lähtisi vaikkapa kimpassa kehittämään? Open-sourcenakin tuo voisi porukkaa kiinnostaakin ja saisi kenties hieman näkyvyyttä. Toistaalta autoharrastelijat ja softaihmiset ovat usein sen verran kaukana toisistaan, että kaupallistakin tuosta voisi suunnitella, kunhan hinnan saisi pysymään järkevänä (mikä sitten onkaan järkevä...) eli käytännössä maksullista olisi esim. softa ja tuki. Jaa, että känniläisen puhetta Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
USA:ssa moottoripyörissä on tosi monessa noita GPRS varashälyttimiä piilotettuina tekniikan sekaan. Pystyvät seuraamaan kartalta aina, missä menee mikäkin pyörä. Olikos niin, että USA:ssa joka 7 minuutti vai peräti sekunti varastetaan yksi moottoripyörä
Oli miten oli, mutta varastettujen määrä oli kuitenkin tosi järkyttävä!
|
||||
|
||||
|
Quote:
Jenkeissä nimenomaan olin itsekin kuullut noita olevan. Mielestäni olisi hyvä viritys autoissakin ja tietty ihan täällä kotimaan kamaralla. Johonkin Vetteen tuollaisen voisi rakentaa erittäin huomaamattomasti johonkin kuidun alle piiloon siten, ettei signaalitkaan heikenny peltien vuoksi. Halutessa joku pikkuakku normaalin rinnalle ja fyysinen sijoittelu tuon hälyn kanssa piiloon, jolloin varasmörkökään ei piuhojen katkaisulla saisi eliminoitua. Softaan olisi aika helppo laittaa logiikka, että alkaa puskemaan nettiin ja/tai omaan luuriin dataa vasta, kun GPS-koordinaatit alkavat muuttua, joten turhaa maksullista dataliikennettäkään ei tulisi. Toki sitä voisi vaikka omia ralliajeluita/keskinopeuksia dumpata jälkeenpäin tutkittavaksi Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Mun mielestä tuollaisen hinnan saisi jäämään aika helposti alle 600 euron, jos hommaa tekisi harrastepohjalta, eikä yrittäisikään elättää sillä itseään. Riippuu myös paljon siitä, mitä oikeastaan myy eli esim. jos ei myy rautaa, vaan johonkin kaupalliseen laitteeseen softan tai tuen, niin hardiksen takuujuttujakaan ei tarvitse itse murehtia. Meillä on muuten tehty töissä joku tuollainen koiran GPS-systeemi. Mun mielestä ei ole kuitenkaan tuo, enkä tiedä hommasta sen enempää kuin, että on Symbian-luureissa toimiva. Jarmo |
|
|
||||
|
||||
|
Mielenkiintoista, mielelläni tuollaisen tyrkkäisi omaan autooni, jos olisi taloudellisesti järkevän hintainen. Mitenkäs se datan lähetys, onnistuisiko niin ettei olisi yhteydessä hälläriin vaan laitteen saisi päälle esimerkiksi soittamalla tiettyyn numeroon. Eli dataa saisi aina kun sitä haluaisi, voisi vaikka etelän loman aikana tarkistaa että auto majailee tallissa... Tietty automaattilähetys jos häly menee päälle olisi myös hyvä optio.
|
||||
|
||||
|
Quote:
Äkkiseltään luulisi että isommat porukat alkavat jäämään kiinni, jos erehtyvät yhdenkin tuollaisen viemään yardilleen?
|
||||
|
||||
|
Quote:
Yksittäiset meksikaanithan noita yrittää tyrkätä rajan yli, mutta eipä usein onnistu
|
||||
|
||||
|
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
|
Quote:
Ei toki menisi ne kaikki salilla käytetyt bodaamistunnit hukkaan
|
||||
|
||||
|
Quote:
edit: jos varkaita useampi niin ottaa yhdestä kunnon otteen ja mäiskii sitten sillä niitä loppuja!
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|