FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11.11.2004, 12:36
Teemu's Avatar
Teemu Teemu is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2004
Location: Vantaa
Posts: 1,417
Teemu on oikealla tiellä
C3:sta hankkimassa

Olen tässä parin vuoden tuumailun jälkeen "kypsyttelemässä" päätöstä hankkia C3 Vette. Perustietoja on tullut kahlattua netistä ja alan kirjallisuudesta, mutta käyttökelpoisia olisivat raadin kokemukset ja mielipiteet mihin vuosimalleihin kannattaisi keskittyä.

Omat preferenssit on näissä uretaanipuskurimalleissa, johtuen ensisijaisesti harrastajaystävällisistä hinnoista. Lisäksi tämä "Pro Touring" idea viehättää originaalin säilyttämistä enemmän, joten senkin vuoksi harvinaisemmat kromipuskurimallit saisivat olla rauhassa

1980-1982 "facelift" -keula miellyttää silmää, mutta onko syytä kiertää kaukaa esim. '82 ruiskumallit. Muutenhan pikkulohkon tekniikka taitaa olla samaa perustavaraa vuodesta toiseen. Onko runko/korirakenteessa tai muussa tekniikassa mitään minkä vuoksi kannattaisi suosia tiettyjä vuosikertoja. Entäpä lain asettamat rakentelurajoitukset eri vuosimalleille?

Suomessahan tuota tarjontaa ei niin paljon ole, että voisi vuosimallin mukaan poimia haluamaansa vaan ostoksia pitää tehdä tarjokkaiden kunnon mukaan. Pitää silti vielä elää ideaalimaailmassa jossa on valinnanvaraa ja saksasta/jenkeistä uittaminen ei ole poissuljettu vaihtoehto sekään...

Budjettina voisi pitää max 15.000e jolla pitäisi mielestäni saada ajokuntoinen ja toimiva kärry (utopiaa?), ei virheetöntä näyttelyvoittajaa luonnollisestikaan. Ja vinkki "osta paras mihin on varaa" on pahasta, koska pankista saa tällä hetkellä liian helposti lainaa
Reply With Quote
  #2  
Old 11.11.2004, 12:55
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
15k€ ei ole utopiaa toimivan C3:n etsimisessä! Itse maksoin hiukan tuota vähemmän ja hyvin on toiminut nyt kolme kesää ilman suurempia ongelmia... Kyseessä siis -75 kuminaama.

Rakentelumääräyksillä ei taida paljon olla merkitystä C3:n kohdalla vuosimallia valitessa. Ne ovat kaikki kuitenkin niin vahoja että mitään suuria eroavaisuuksia ei ole säännöissä. Ilmeisesti teho / moottorintilavuus kiistoissakin voi käyttää hyväksi -69 tehomalleja vielä -82 autossakin... 82:n ruisku ei liene ongelma jos sinulla on kiikarissa ProTouring tyylisuunta, kone menee varmasti vaihtoon joka tapauksessa? '80-'82 kuitenkin oli taka akselisto hiukan erilainen kuin vanhemmissa. Ylellisyysvarusteet alkavat myös nousta vahvasti vuoden '77 tienoilla. Sisäsäätöisiä peilejä ym. vastaavaa mukavuusvarustetta...

Jos omaa silmää ei haittaa pysty takalasi tai coupe takalasi niin ei muuta kuin katsastamaan koko kaarti -68-82 vuosien välistä ja valitse se mikä parhaiten vastaa teknisesti haluamaasi... Onnea etsintään!
Reply With Quote
  #3  
Old 11.11.2004, 13:07
coupe74's Avatar
coupe74 coupe74 is offline
Kielletään kaikki!
 
Join Date: Jan 2004
Location: Hankasalmi
Posts: 1,545
coupe74 on oikealla tiellä
kannattaa lueskella tätä foorumia enemmän niin saapi monen moista vinkkiä

edit: tuolla aiheesta jotain http://finnshark.com/forum/viewtopic...rvette+hankkia
Reply With Quote
  #4  
Old 11.11.2004, 13:56
Teemu's Avatar
Teemu Teemu is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2004
Location: Vantaa
Posts: 1,417
Teemu on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by coupe74
kannattaa lueskella tätä foorumia enemmän niin saapi monen moista vinkkiä

edit: tuolla aiheesta jotain http://finnshark.com/forum/viewtopic...rvette+hankkia

Kiitoksia, tuohan istuu kuin nenä päähän... Haeskelin vain $osto$ -topiceilla
Reply With Quote
  #5  
Old 11.11.2004, 15:34
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Re: C3:sta hankkimassa

Quote:
Originally Posted by Teemu
Olen tässä parin vuoden tuumailun jälkeen "kypsyttelemässä" päätöstä hankkia C3 Vette. Perustietoja on tullut kahlattua netistä ja alan kirjallisuudesta, mutta käyttökelpoisia olisivat raadin kokemukset ja mielipiteet mihin vuosimalleihin kannattaisi keskittyä.

Tämänkin raadin jokaisella jäsenellä on oma visio omasta unelma Corvettesta, eli se mitä itse haluaa on tärkein pointti omaa autoa etsiessä. Eli sun kohdalla 80-82 tuntuu parhaalta vaihtoehdolta. HIeno malli ja paljon potentiaalia eri rakentelu suuntaksia varten!

Quote:
Originally Posted by Teemu
Omat preferenssit on näissä uretaanipuskurimalleissa, johtuen ensisijaisesti harrastajaystävällisistä hinnoista. Lisäksi tämä "Pro Touring" idea viehättää originaalin säilyttämistä enemmän, joten senkin vuoksi harvinaisemmat kromipuskurimallit saisivat olla rauhassa

Hinnat noiden rubber bumper Vettejen kohdalla on Suomessa ihan kohdallaan. Itse tuli ostettua toinen viime kesänä, ihan vaan sen takia kun halvalla sai. Noita 80-82 malleja putkahtelee myyntiin aina vähän väliä, joten sellaisen löytäminen Suomesta ei pitäisi olla ongelma. Esim eräs tämän paöstan käyttöjistä osti tovi sitten itselleen 81:n ja hinta ei todellakaan ollut paha ja auton nähneenä olisin voinut väittää hinnan olleen jopa halpa! Tossa juttua aiheesta:

http://finnshark.com/forum/viewtopic...ighlight=#9088

Quote:
Originally Posted by Teemu
1980-1982 "facelift" -keula miellyttää silmää, mutta onko syytä kiertää kaukaa esim. '82 ruiskumallit. Muutenhan pikkulohkon tekniikka taitaa olla samaa perustavaraa vuodesta toiseen. Onko runko/korirakenteessa tai muussa tekniikassa mitään minkä vuoksi kannattaisi suosia tiettyjä vuosikertoja. Entäpä lain asettamat rakentelurajoitukset eri vuosimalleille?

Tosta CrossFire ruiskusta kuulee kaikenlaista tarinaa, miten se ei ikinä ole muka toiminut kunnolla. Mutta itse en siitä kauheasti murehtisi, siihen saa halposti vaihdettua kaasarin tai jonkun toisen ruiskun! Taka-akselisto meni uusiksi vuonna 80, jolloin koko perämurikka oli kiinteästi kiinni alumiisessa poikittais palkissaan. Tosta olen kanssa kuullut juttua, että ei kestä tehoja niin paljoa kuin toi vanha, mutta niin kuin niin monesti olen painottanut, tavallisilla katurenkailla pito loppuu ennen kuin alkaa palikat perässa antautumaan! 1977 on toi saastevuosi raja, eli sitä ennen valmistetuille autoille voi päästöt olla luokkaa ISO ja sen jälkeen luokkaa PIENI! Mulla on 79 540hv isolohkolla ja ruiskun kanssa, ei päästöissä ole mitään sanomista!

Quote:
Originally Posted by Teemu
Suomessahan tuota tarjontaa ei niin paljon ole, että voisi vuosimallin mukaan poimia haluamaansa vaan ostoksia pitää tehdä tarjokkaiden kunnon mukaan. Pitää silti vielä elää ideaalimaailmassa jossa on valinnanvaraa ja saksasta/jenkeistä uittaminen ei ole poissuljettu vaihtoehto sekään...

Taala on hemmetin halpa nyt, itse katselin kanssa tarjontaa amerikasta, mutta suunnitelmat muuttui pikkasen.

Quote:
Originally Posted by Teemu
Budjettina voisi pitää max 15.000e jolla pitäisi mielestäni saada ajokuntoinen ja toimiva kärry (utopiaa?), ei virheetöntä näyttelyvoittajaa luonnollisestikaan. Ja vinkki "osta paras mihin on varaa" on pahasta, koska pankista saa tällä hetkellä liian helposti lainaa

15K eunukkia on tosi hyvä potti panna lihoiks vahaan Corvetteen, sillä saa jo vähän valkatakin! Onnea metsästykseen!
Reply With Quote
  #6  
Old 13.11.2004, 13:32
speedy's Avatar
speedy speedy is offline
Vakiokävijä
 
Join Date: Apr 2004
Location: Keski-Pohojammaa
Posts: 307
speedy on oikealla tiellä
Näin on, tuolla putjetilla saa varmasti kivan rassin. itte ostin aikanaan 8t eeron veten, aikani laittelin,mut sitte huomasin et tulee liian kalliiks kunnostaa mieleiseksi,ja varsinkaan kun ei jaksa tallissa seisottaa vuosia. panin sitten kiertoon moisen. ittellä mielessä kytee haave tollasesta -78 hopea mustasta spesiaalista
Reply With Quote
  #7  
Old 13.11.2004, 16:40
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Hyvän aihion saa kohtuu hintaan tosiaan, mut kannattaa henkisesti varautua et harrastus tulee maksamaan aivan pe*keleesti!
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #8  
Old 14.11.2004, 16:16
Teemu's Avatar
Teemu Teemu is offline
Konkari
 
Join Date: Oct 2004
Location: Vantaa
Posts: 1,417
Teemu on oikealla tiellä
Jokusen vuoden olen touhuillut noiden baijerilaisten kanssa, joten autoharrastukseen menevät markat ja eurot on konkreettisesti tiedossa

Jotenkin vaan tuollaiseen käyttöautoon satsaaminen ei hirveästi houkuta, kun ei tiedä onko kärry vuoden päästä enää alla vai ei. Lähinnä kytee ajatus pidempiaikaisesta projektista, johon voisi "investoida" (heh) ilman koko ajan takaraivossa kytevää ketutusta että rahaa ollaan kaatamassa kankkulan kaivoon. Eipä tietysti Vetteen sijoitettuja rahoja saa koskaan myydessä takaisin, mutta auton arvon ei pitäisi enää syöksyä alaspäin, kuten 90 -luvun saksalaisten tällä hetkellä.

Tuosta aihion kuunnosta olisi sellainen visio, että ostaisi toimivan ja katsastetun pelin, jolla voi kesät ajaa suhteellisen huoletta ja talveksi ottaa aina jonkun budjetoidun ja suunnitelun palasen parannustyön alle, tyyliin, kori, alusta, sisusta, kone jne... Kesiä ei moista viitsisi pölyttää tallissa.
Reply With Quote
  #9  
Old 14.11.2004, 21:29
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Teemu
Jokusen vuoden olen touhuillut noiden baijerilaisten kanssa, joten autoharrastukseen menevät markat ja eurot on konkreettisesti tiedossa

Jotenkin vaan tuollaiseen käyttöautoon satsaaminen ei hirveästi houkuta, kun ei tiedä onko kärry vuoden päästä enää alla vai ei. Lähinnä kytee ajatus pidempiaikaisesta projektista, johon voisi "investoida" (heh) ilman koko ajan takaraivossa kytevää ketutusta että rahaa ollaan kaatamassa kankkulan kaivoon. Eipä tietysti Vetteen sijoitettuja rahoja saa koskaan myydessä takaisin, mutta auton arvon ei pitäisi enää syöksyä alaspäin, kuten 90 -luvun saksalaisten tällä hetkellä.

Tuosta aihion kuunnosta olisi sellainen visio, että ostaisi toimivan ja katsastetun pelin, jolla voi kesät ajaa suhteellisen huoletta ja talveksi ottaa aina jonkun budjetoidun ja suunnitelun palasen parannustyön alle, tyyliin, kori, alusta, sisusta, kone jne... Kesiä ei moista viitsisi pölyttää tallissa.

Siinä pölyttämisessä on myös oma ihanuutensa... eli rakentelu ja se onkin kaikki kaikessa minulle
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #10  
Old 15.11.2004, 15:33
groovyjay's Avatar
groovyjay
 
Posts: n/a
Quote:
Originally Posted by Harri -76
Quote:
Originally Posted by Teemu
Jokusen vuoden olen touhuillut noiden baijerilaisten kanssa, joten autoharrastukseen menevät markat ja eurot on konkreettisesti tiedossa

Jotenkin vaan tuollaiseen käyttöautoon satsaaminen ei hirveästi houkuta, kun ei tiedä onko kärry vuoden päästä enää alla vai ei. Lähinnä kytee ajatus pidempiaikaisesta projektista, johon voisi "investoida" (heh) ilman koko ajan takaraivossa kytevää ketutusta että rahaa ollaan kaatamassa kankkulan kaivoon. Eipä tietysti Vetteen sijoitettuja rahoja saa koskaan myydessä takaisin, mutta auton arvon ei pitäisi enää syöksyä alaspäin, kuten 90 -luvun saksalaisten tällä hetkellä.

Tuosta aihion kuunnosta olisi sellainen visio, että ostaisi toimivan ja katsastetun pelin, jolla voi kesät ajaa suhteellisen huoletta ja talveksi ottaa aina jonkun budjetoidun ja suunnitelun palasen parannustyön alle, tyyliin, kori, alusta, sisusta, kone jne... Kesiä ei moista viitsisi pölyttää tallissa.

Siinä pölyttämisessä on myös oma ihanuutensa... eli rakentelu ja se onkin kaikki kaikessa minulle

Itsekin tykkään melkein enemmän näidän katiskoiden rakentelusta. Onhan se kiva ajaakin tottakai, mutta jos kesät jatkuu yhtä hienoina kun mitä oli viime kesä, niin rakentelu tuntuu entistä kivemmalta! Jos kiinnostaa jossain vaiheessa poiketa katsastamaan eri vaiheessa olevia projekteja niin ota yhteyttä vaan.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:53.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.