#1
|
||||
|
||||
C3:sta hankkimassa
Olen tässä parin vuoden tuumailun jälkeen "kypsyttelemässä" päätöstä hankkia C3 Vette. Perustietoja on tullut kahlattua netistä ja alan kirjallisuudesta, mutta käyttökelpoisia olisivat raadin kokemukset ja mielipiteet mihin vuosimalleihin kannattaisi keskittyä.
Omat preferenssit on näissä uretaanipuskurimalleissa, johtuen ensisijaisesti harrastajaystävällisistä hinnoista. Lisäksi tämä "Pro Touring" idea viehättää originaalin säilyttämistä enemmän, joten senkin vuoksi harvinaisemmat kromipuskurimallit saisivat olla rauhassa 1980-1982 "facelift" -keula miellyttää silmää, mutta onko syytä kiertää kaukaa esim. '82 ruiskumallit. Muutenhan pikkulohkon tekniikka taitaa olla samaa perustavaraa vuodesta toiseen. Onko runko/korirakenteessa tai muussa tekniikassa mitään minkä vuoksi kannattaisi suosia tiettyjä vuosikertoja. Entäpä lain asettamat rakentelurajoitukset eri vuosimalleille? Suomessahan tuota tarjontaa ei niin paljon ole, että voisi vuosimallin mukaan poimia haluamaansa vaan ostoksia pitää tehdä tarjokkaiden kunnon mukaan. Pitää silti vielä elää ideaalimaailmassa jossa on valinnanvaraa ja saksasta/jenkeistä uittaminen ei ole poissuljettu vaihtoehto sekään... Budjettina voisi pitää max 15.000e jolla pitäisi mielestäni saada ajokuntoinen ja toimiva kärry (utopiaa?), ei virheetöntä näyttelyvoittajaa luonnollisestikaan. Ja vinkki "osta paras mihin on varaa" on pahasta, koska pankista saa tällä hetkellä liian helposti lainaa |
#2
|
||||
|
||||
15k€ ei ole utopiaa toimivan C3:n etsimisessä! Itse maksoin hiukan tuota vähemmän ja hyvin on toiminut nyt kolme kesää ilman suurempia ongelmia... Kyseessä siis -75 kuminaama.
Rakentelumääräyksillä ei taida paljon olla merkitystä C3:n kohdalla vuosimallia valitessa. Ne ovat kaikki kuitenkin niin vahoja että mitään suuria eroavaisuuksia ei ole säännöissä. Ilmeisesti teho / moottorintilavuus kiistoissakin voi käyttää hyväksi -69 tehomalleja vielä -82 autossakin... 82:n ruisku ei liene ongelma jos sinulla on kiikarissa ProTouring tyylisuunta, kone menee varmasti vaihtoon joka tapauksessa? '80-'82 kuitenkin oli taka akselisto hiukan erilainen kuin vanhemmissa. Ylellisyysvarusteet alkavat myös nousta vahvasti vuoden '77 tienoilla. Sisäsäätöisiä peilejä ym. vastaavaa mukavuusvarustetta... Jos omaa silmää ei haittaa pysty takalasi tai coupe takalasi niin ei muuta kuin katsastamaan koko kaarti -68-82 vuosien välistä ja valitse se mikä parhaiten vastaa teknisesti haluamaasi... Onnea etsintään! |
#3
|
||||
|
||||
kannattaa lueskella tätä foorumia enemmän niin saapi monen moista vinkkiä
edit: tuolla aiheesta jotain http://finnshark.com/forum/viewtopic...rvette+hankkia |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Kiitoksia, tuohan istuu kuin nenä päähän... Haeskelin vain $osto$ -topiceilla |
#5
|
|||||
|
|||||
Re: C3:sta hankkimassa
Quote:
Tämänkin raadin jokaisella jäsenellä on oma visio omasta unelma Corvettesta, eli se mitä itse haluaa on tärkein pointti omaa autoa etsiessä. Eli sun kohdalla 80-82 tuntuu parhaalta vaihtoehdolta. HIeno malli ja paljon potentiaalia eri rakentelu suuntaksia varten! Quote:
Hinnat noiden rubber bumper Vettejen kohdalla on Suomessa ihan kohdallaan. Itse tuli ostettua toinen viime kesänä, ihan vaan sen takia kun halvalla sai. Noita 80-82 malleja putkahtelee myyntiin aina vähän väliä, joten sellaisen löytäminen Suomesta ei pitäisi olla ongelma. Esim eräs tämän paöstan käyttöjistä osti tovi sitten itselleen 81:n ja hinta ei todellakaan ollut paha ja auton nähneenä olisin voinut väittää hinnan olleen jopa halpa! Tossa juttua aiheesta: http://finnshark.com/forum/viewtopic...ighlight=#9088 Quote:
Tosta CrossFire ruiskusta kuulee kaikenlaista tarinaa, miten se ei ikinä ole muka toiminut kunnolla. Mutta itse en siitä kauheasti murehtisi, siihen saa halposti vaihdettua kaasarin tai jonkun toisen ruiskun! Taka-akselisto meni uusiksi vuonna 80, jolloin koko perämurikka oli kiinteästi kiinni alumiisessa poikittais palkissaan. Tosta olen kanssa kuullut juttua, että ei kestä tehoja niin paljoa kuin toi vanha, mutta niin kuin niin monesti olen painottanut, tavallisilla katurenkailla pito loppuu ennen kuin alkaa palikat perässa antautumaan! 1977 on toi saastevuosi raja, eli sitä ennen valmistetuille autoille voi päästöt olla luokkaa ISO ja sen jälkeen luokkaa PIENI! Mulla on 79 540hv isolohkolla ja ruiskun kanssa, ei päästöissä ole mitään sanomista! Quote:
Taala on hemmetin halpa nyt, itse katselin kanssa tarjontaa amerikasta, mutta suunnitelmat muuttui pikkasen. Quote:
15K eunukkia on tosi hyvä potti panna lihoiks vahaan Corvetteen, sillä saa jo vähän valkatakin! Onnea metsästykseen! |
#6
|
||||
|
||||
Näin on, tuolla putjetilla saa varmasti kivan rassin. itte ostin aikanaan 8t eeron veten, aikani laittelin,mut sitte huomasin et tulee liian kalliiks kunnostaa mieleiseksi,ja varsinkaan kun ei jaksa tallissa seisottaa vuosia. panin sitten kiertoon moisen. ittellä mielessä kytee haave tollasesta -78 hopea mustasta spesiaalista
|
#7
|
||||
|
||||
Hyvän aihion saa kohtuu hintaan tosiaan, mut kannattaa henkisesti varautua et harrastus tulee maksamaan aivan pe*keleesti!
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
#8
|
||||
|
||||
Jokusen vuoden olen touhuillut noiden baijerilaisten kanssa, joten autoharrastukseen menevät markat ja eurot on konkreettisesti tiedossa
Jotenkin vaan tuollaiseen käyttöautoon satsaaminen ei hirveästi houkuta, kun ei tiedä onko kärry vuoden päästä enää alla vai ei. Lähinnä kytee ajatus pidempiaikaisesta projektista, johon voisi "investoida" (heh) ilman koko ajan takaraivossa kytevää ketutusta että rahaa ollaan kaatamassa kankkulan kaivoon. Eipä tietysti Vetteen sijoitettuja rahoja saa koskaan myydessä takaisin, mutta auton arvon ei pitäisi enää syöksyä alaspäin, kuten 90 -luvun saksalaisten tällä hetkellä. Tuosta aihion kuunnosta olisi sellainen visio, että ostaisi toimivan ja katsastetun pelin, jolla voi kesät ajaa suhteellisen huoletta ja talveksi ottaa aina jonkun budjetoidun ja suunnitelun palasen parannustyön alle, tyyliin, kori, alusta, sisusta, kone jne... Kesiä ei moista viitsisi pölyttää tallissa. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Siinä pölyttämisessä on myös oma ihanuutensa... eli rakentelu ja se onkin kaikki kaikessa minulle
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Itsekin tykkään melkein enemmän näidän katiskoiden rakentelusta. Onhan se kiva ajaakin tottakai, mutta jos kesät jatkuu yhtä hienoina kun mitä oli viime kesä, niin rakentelu tuntuu entistä kivemmalta! Jos kiinnostaa jossain vaiheessa poiketa katsastamaan eri vaiheessa olevia projekteja niin ota yhteyttä vaan. |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|