|
|
||||
|
||||
|
Miten puretaan "steering column"?
Morjensta
Ohjaushässäkkä on muutoin palasina, mutta en perskeles millään keksi, että miten varsinainen akseli "katkaistaan". Eli putken konehuoneen päässä on boorit jotka tulee siihen rättiliitokseen ja toisessa päässä on tilttihässäkän pallonivelen "haarukka". Ilmeisesti nämä eivät ole yhtäpuuta? Vai mitenkäs tuo menee? Taas kerran olen täyttä ymmärrystä vailla ja netin penkominen ei juurikaan kanna hedelmää. Tri M. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Onnea matkaan. Mun käsittääkseni GMn tilttiputki on suuri mysteeri vähän jokaiselle. Mielelläni kuulisin itsekkin. GM servicemanual olis varmaan paras neuvo näin ensin. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Todellakin. 2 kertaa sen avannut puolitiehen ja taas pitäs hieman sitä avata kun vilut lakkas toimimasta viikseä käyttämällä. Ja se on todella persiistä purkaa... kunnon rubiikinkuutio!
|
||||
|
||||
|
jarit on tunkannut useampaan otteeseen tuollaista putkea ja kaverilla on aika selkeä kuva rakenteesta. Pakkilukot muut tsydeemit toimii hänellä nykyään moitteettomasti ja tämän saavuttaminen vaati vähän keskittymistä + useamman kerran putken purkamisen / kasaamisen.
|
||||
|
||||
|
Tässä vielä kuvat päistä.
![]() ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Jim Shean dokkareista itse löytänyt tähän mennessä kaikki tarvittavat ohjaukseen liittyvät avut !
http://jimshea.corvettefaq.com/?page_id=4 Steering columniin liittyviä dokuja näyttäis olevan kasapäin, sisällöstä ja käyttökelpoisuudesta en tiedä.
|
||||
|
||||
|
Iso kiitos!
Eipäs tuo tietenkään tullut mieleen, vaikka sieltä joskus noita tehostinmenpumpun lärpäkkeitä latailinkin. Sama pää kesät talvet... JM |
|
|
||||
|
||||
|
Tuolta dokkaristahan ne kaikki löytyy, mutta lyhkäsesti akseli on tosiaan kaksiosainen "teleskooppinen", eli menee törmäystilanteessa kasaan. Se kuitenkin pitäisi lähteä yläkautta pois ihan yhtenä kappaleena. Omassa oli ongelmana alalaakeri jonka sisäkehä oli ruostunut kiinni akseliin, saattaisi olla sama ongelma tuossa sunkin tapauksessa. Lisäksi mulla nuo teleskooppisen akselin puolikkaat oli jumissa toisissaan eli ainoa vaihtoehto oli rikkoa alalaakeri, sitten lähti!
|
||||
|
||||
|
Noinhan siinä juurikin kävi. Putki on nyt osissa ja alalaakeri meni hankintalistalle. Se oli taas mallia "ihan pelkkää sauhua", eli umpiruosteessa. Koko pahuksen päivä meni tuon kanssa tapellessa...
|
|
|
||||
|
||||
|
heh.. minäkin olen purkanut tästä c4 ton hässäkän monta kertaa
mutta en saanut sitä toimimaan kunnolla jotenka viimeisen korjaus yrityksen jälkeen yöllä junttasin ton koko hässäkän auton konttiin ja vein sen finnvetteen ja iskin pöytään et korjaa tuo helv... ratti akseli ennen ku mä vien sen sulattamoon ihmetteli vähä ku oulusta asti toin ton rattiakselin... niin oishan toi postiki kulkenu mut eihän sitä yöllä paljon ajatellut ku hermot meni totaallisesti. aamulla olin oottelemassa liikkeen aukasua. kaikista parasta tossa oli vielä se että jotain pieniä nippeleitä jäi vielä kotia. todella todella hermoon ottava akseli.
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|