|
|
||||
|
||||
|
Millainen ajettava LT1 moottorinen vette
Olen tässä miettinyt,että kun tuo C3 avo menee myyntiin.Josko tilalle tulee C5,tai tällä LT1 moottorilla varustettu C4:nen.Kertokaapa millanen ero,tuolla mosalla on tuohon L-98:siin.Ajelin tuollasella L-98:lla varustetulla viime kesänä,ja ei oikeen sävähdyttänyt meikäläistä.
|
|
|
||||
|
||||
|
Mitä oon pätkän ajanut LT-1 koneisella vettellä, niin kovin suurta eroa perstuntumalla ei autoissa ainakaan tehon puolesta ole. Oliko niin että LT-1n tehot ovat isommilla kierroksilla?
Yorccihan tätä asiaa aikoinaan mietiskeli
|
||||
|
||||
|
L98: 250 hp @ 4400, 350 lb-ft / 476 Nm @ 3200 redline 5500
LT1: 300 hp @ 5000, 330 lb-ft / 449 Nm @ 4000 redline 5500 Kuten tuostakin näkee, tehoa on nimelliset 50 hepoa enemmän n. 1600 kierrosta ylempänä, mutta väännössä tulee pataan 27 Nm ja vääntöhuippu on LT1:ssä selvästi ylempänä. Eli luonteeltaan LT1 on enemmän kierroskone. Toki tehtaan mukaan vartilla pitäisi mennä melkolailla puoli sekuntia lujempaa. Itse en ole LT1:llä ajanut, joten mun mielipiteet ovat vain numeroiden perusteella ja osin kuulopuheita. Oliko siinä ajamassasi L98:ssa kaikki kunnossa koneessa? Viime kesänä otin mun entisellä '87:lla yhden 'täyden' liikennevalolähdön LT1:n kanssa (molemmat automaatteja ja 2.59 perävälityksellä) ja 80 km/h saakka mentiin ihan rinta rinnan, kunnes tuli nopeusrajoitus vastaan ja piti höllätä. LT1:ssä tulee luistonestoa ja jotain muuta pientä lisävarustetta, mutta myös OptiSpark, jota ei ole hirveästi kehuttu. C5:ssa taas LT1:een tehoa n. 50 hepoa enemmän ja puolisen sekkaa hätäisempi vartilla. Ja ulkonäkö muuttuu
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
LT1 on kieroskone.Itse tykkäsin LT1 koneisesta vetestä enemmän matka ajossa kun antaa monoo niin reagoi paremmin/kiihtyy paremmin kuin L98.Itsellä ollut 3kpl L98 moottorisia pelejä 2 vettee ja yks Trans Am GTA ja yksi LT1 vette on ollut. Quote:
Mehän se valolähtö otettiin.Sulla oli valoissa koneessa kieroksia enemmän kun mulla mä lähdin tyhjäkäynti kierroksilla liikkeelle Quote:
Ei Optisparkissa mitää vikaa ole kuin että huoltaa sen noin 80-90t km välein muuten se kestää noin 160t km ja sit pitää vaihtaa. Quote:
Mä suosittelen C5:ta nyt itsellä nii on se ihan eri peli verrattuna C4:siin. |
|
|
||||
|
||||
|
Kokemusta ei ole, mutta kommentoidaan kumminkin.
Normi ajoon olis varmaan tuo L98 parempi, jos kattelee noita numeroita. Se on sitten makuasia miten tykkää ajaa ja kummalle antaa enemmän arvoa, väännölle vai hevosille. APCllä on tietty mukava sanoa et hevosia on pikkaisen päälle 300 |
|
|
||||
|
||||
|
1993 eteenpäin LT-1 vääntö on 340 lb-ft /3600 rpm ja redline on kaikissa 5700 rpm.
Quote:
Camaro Z28 IROC-Z 1986, 350 TPI+TH700 ex Corvette 1995, 350 LT4 supercharged+ZF S6-40 ex Camaro Z28 1998, 346 LS1+Tremec T-56 ex Camaro SS 2010, 376 LS3+Tremec TR-6060 Pontiac Trans Am 1973, 440 BBC+Tremec TKO-600 Kawasaki Ninja 2000, ZX12R |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kuten myös. Luonnollisesti uudempi on aina kehittyneenpää, tai siis yleensä.. ![]()
|
||||
|
||||
|
Uskallan väittää että (vakio L98 vs. LT1) LT1 parempi bensatalous normiajossa. Jos se nyt ylipäätään ketään kiinnostaa...
Kilpa-ajot pitää nähdä, kuulla ja haistaa |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Onhan tuolla merkitystä, jos kilometrejä tulee reilummin. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
No mä poimin tiedot tuolta corvetteactioncenterin sivuilta 1992:n kohdalta. 1993:n kohdalla on tosiaankin vääntöä saatu se 10 lb-ft lisää 1992:een verrattuna, mutta väittävät edelleen, että vääntöhuippu on @ 4000 rpm. Redlinekin on cac:n mukaan 5500 rpm, mutta eipä sillä ole juurikaan merkitystä. Noissahan nyt on pieniä eroja tietolähteestä riippuen. Sulla on vissiin tehdasmanuaali, joka on kyllä se luotettavin lähde.
Heaven wouldn't be so high I know
if the times gone by hadn't been so low
The best laid plans come apart at the seams
and shatter all my dreams
|
![]() |
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|