|
|
||||
|
||||
|
Hyvä meininki! Mielenkiinnolla odotellaan lisää kuvia ja infoa. Näytti olevan samat LGM jarrujen jäähdytysputket kuin mullakin, toivottavasti noi tosiaan auttaa jarrujen kuumenemiseen.
Suorat putket on ---------------------------------- 3.3.08 FINNSHARK EDIT: Siirsin keskustelun jarrujen parantamisesta omaan ketjuunsa. Mielenkiintoinen asia, joka tarvitsee oman paikkansa! Alkuperäinen ketju löytyy täältä: purkaa ja kasaa C6
|
||||
|
||||
|
Toi Vettejen jarrujen "kuumeneminen" vähän ihmetyttää?? Huomattavasti ujoimmillakaan jarruilla painavammissakin autoissa en ole törmännyt vastaavaan, ( juhallahan suorastaan suli koko etupää?? ) onko tuossa Veten jarrurakenteessa jotain hölmöä vai mistä moinen??
Tuskin Vettekaverit muita enemmän siinä polkimen päällä makaa tai laahailee niitä huvikseen?? Suht monet autot on pärjännyt radalla vakio jarruilla pelkillä palojen vaihdolla... Toki eihän tuossa jarrujen upgreidaamisessa mitään huonoa ole...
|
||||
|
||||
|
Petellähän suli Saksassa/Ranskassa silloin jarrulevyt ex C5:staan..
|
||||
|
||||
|
Quote:
Vetten painoisessa urheiluautossa ei paljoen vaihdoilla pärjätä... Jotkut wannabeeracerit onkin eri juttu... Testarossastakin sulaa apparalla jarrut alta Alastarolla hätäseen niin ei tule Vettessä mitenkään ihmeenä. Syynä on yksinkertaisesti jarrulevun ja jarrusatulan Massan puute jonne hukata sitä lämpöä. |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Kyllä noi hyvät putket on..saisi mennä tosin enemmän keskelle jos mahdollista eikä törmätä levyyn suuri osa ilmavirrasta mutta huomattava parannus kuin ilman. Toisaalta sitten sadekelillä saa olla tarkkana... |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Vakiopaloilla mulla ei sulanut kuin vaan palat, kun jarrut alkoi lämmetä (ja samalla tietysti jarrutuspito hävis). Nyt mulla on ratapalat, jotka puree tosi hyvin ja napakkaan kiinni (eikä jarrutuspito häviä tai heikkene) eikä palat sula alle, niin nyt kuumenee sitten levyt ja satulat sen verran paljon, että raidetangonpään suojakumit ym. kumit siinä lähellä sulaa. Thermotecilla noita kumiosia oon nyt suojannut ja laitoin sit noi jäähdytysputket, ehkäpä se nyt auttaa. Noilla ratapaloilla ajelee apparalla mainiosti 10 kierrosta putkeen. Tokihan suuremmat levyt ja satulat auttais myös lämpöongelmiin, mutta on vaan turhan kallista (5000¤ setti ja siihen päälle kahdet uudet vanteet ja kumit, niin ollaan jo lähellä 10 000 euroa...).
|
||||
|
||||
|
Quote:
Fysikan lait |
|
|
||||
|
||||
|
Joo, vakio paloillahan jarrut katoo suht äkkiä, ratapäivä paloilla jarrut yleensä pelittää ihan ok mutta kannattaa tarkkailla missä raja kulkee, ei niillä vakio laikoilla voi loputtomiin voi ajaa nopeita...
Veten jarruista...Onhan C4 up ollut "painoonsa" nähden suht isot jarrut kun vertaa oikeastaan mihin tahansa samanpainoiseen autoon... Yks seikka joka puhuis tuon "sulamisen" puolesta olis liian lyhkänen jäähdytys sessio ennen varikolle tuloa... Sulattihan joku uudesta 911 Porgestakin jarrut paskaks yhdessä lyhyessä ratapäivä sessiossa, ei ne "oikeat" jarrutkaan sitä takaa etteikö niitä paskaks sais. Veikkaan että Juhan olis aikaisemmilla jarruilla kannattannut jättää ne nopeet kierroksen vähemmälle, 10-nopeta Ahvenistolla on kuitenkin aika paljon + vaatii myös aika moisen jäähdytyksen ennen kun ajaa sisään varikolle, tuskin ne paikat ajossa suli, todennäköisesti varikolla...vai?? menee vähän OT:ks
|
||||
|
||||
|
Quote:
No ehkei toivottavasti nyt mee kuitenkaan liikaa OT:ksi, kun noista jäähdytysputkista on kuitenkin kyse... Oon ajanut jäähdyttelykierroksen tai pari aina ton 10 kierroksen perään. Jarruissahan pitoa riittää tuon ajan nyt hyvin, renkaista alkaa siinä jo pito häviämään. Mutta mä mielelläni ajan ton 10 kiekkaa putkeen, siinä pääsee jo hyvin rytmiin, mulla menee aina muutama eka kiekka totutellessa. Varmasti lyhyemmät sessiot auttais, mutta koitan nyt saada noi jarrut toimimaan 10 kiekan ajan ilman että mitään sulais, ja siihen noi jäähdytysputket toivottavasti auttaa.
|
||||
|
||||
|
Modethan vois siirtää nää jarrujutut omaan lankaan...mielenkiintoinen aihe.
| Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
| Thread Tools | |
|
|
| Sponsored Links |
|
|