#1
|
||||
|
||||
Vetoakseleiden tunnistus
Mistä tunnistaa onko vetoakselit vakiot vai viri-viri-osat,siis kestävämmät?
Vette-kolleegan kanssa tutkailtiin veten perää ja heräs epäily että oisko edellinen omistaja vaihtanut "paksummat" vetarit...? |
#2
|
||||
|
||||
Re: Vetoakseleiden tunnistus
Quote:
Mittaa käteen... 3" oon vakiokoista SUURIMMAT... PITÄS KESTÄÄ ellei mielessä ole laittaa slicksei
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
|
#3
|
||||
|
||||
Mitenkäs nuo vetareiden paksuudet C3:ssa menikään... Muistaakseni niitä oli kahta erilaista, 2,5" ja 3". Jossain vaiheessa kun tehot laskivat niin siirryttiin noihin pienempiin. Menikö näin? Ja olisiko vuosi ollut -76 tai -77? Mulla taitaa olla ainakin ne paksummat (muistaakseni) -75:ssä... Varmistakaa joku tuo minun mutu tuntuma...
|
#4
|
||||
|
||||
Kiitokset suuret, täytyy käydä jossain vapaassa välissä mittaamassa!
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Just toisinpäin, 3 tuumaiset otettiin käyttöön -70 luvun puolessavälissä, sitä ennen kaikissa Vetteissä oli 2,5 tuumaiset vetarit. Noitten kolmetuumaisten seinämäpaksuus on pienempi ja ne on kevyemmät kuin 2,5" vetoakselit, joten todennäköisesti noi pienempihalkasijaiset on tässä tapauksessa ne vahvemmat! |
#6
|
||||
|
||||
mitä mitä??
Minä en kyllä löis vetoa sen ohuemmän puolesta ellei seinämässä ole aivan älytön paksuus ero. Nimittäin kun putken halkaisijaa kasvatetaan niin lujuus kasvaa suorassa suhteessa ellei jopa johonkin potenssiin.
Jos otetaan 30mm umpi akseli vastaan putki johon on kaytetty sama rauta määrä kun akseliin niin panisin roponi putken taakse ainakin jos kyseessä on väännön kesto kyky niinku vetarissa. Veto lujuus voi olla aika sama. Sama juttu se on i-palkeissa ja muissa saman kaltaisissa tekeleissä. Rauta siinä neutraaliakselilla lisää vaan painoa eikä juurikaan lujuutta. Joku inssi varmaan osais selittää paremmin tai ainakin uskottavammin kun minä. |
#7
|
||||
|
||||
Re: mitä mitä??
Quote:
Yhdyn edelliseen tai ainakin tohon tarinaan.
__________________
A 747 Cab |
#8
|
||||
|
||||
Tottahan tuo tietty on, vähän sama hommahan on maastofillareiden alumiinirungoissa, joissain käytetään pienempää putkea, joissain selvästi suurempihalkasijaista mutta keskeltä ohumpiseinäistä putkea, valmistajat sitten kilvan kehuvat mikä on vahvempi/kevyempi ratkaisu.
Jos noiden vetareiden paino olisi sama niin isompaan minäkin luottaisin mutta noilla kuulemma on "selvä" painoero, joten jos vetoa pitäisi lyödä niin kakspuolikkaisiin rahani laittaisin! Toinen juttu on tietysti se että 2,5" akseleita käytettiin mm L88, ZL1 ja LS6 myllyjen kanssa, 3 tuuman vetarit tuli käyttöön kun tehokkaimmassa Corvetten myllyssä oli 205 heppaa... |
#9
|
||||
|
||||
Aika hyvää vääntöä saatiin aikaseksi, edelleen täytyy tsekata vetareiden paksuus ja verrata sitä mittaa siihen mikä -77:ssa oli tehtaalta lähtiessä-oli miten oli niin ens kesänä varttimaili on vedettävä oli vaikka katuharjat perässä!
|
#10
|
||||
|
||||
Onko täällä joku muukin joka älyää "kunnon" harrastusten perään, nimittäin maastopyörien. No se lienee se ja sama
oliko motti kasikasi vai LS6. Sillosilla nakki kumeilla vetarit varmaan kesti kaikki aikakauden myllyt. Nykyjään lienee toisin. Mutta idea väittämieni suhteen taisi tulla selväksi. Niin, niissä fillareissa muuten ne putket on melkosia taide teoksia kaikin puolin. |
Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests) | |
Thread Tools | Search this Thread |
|
|
Sponsored Links | |||||
|