FinnShark
Home Forums Gallery Links Events Members Search Today's Posts Mark Forums Read Register
Go Back   FinnShark > Finnish Section > C3 (vuosimallit 1968-1982)
User Name
Password

C3 (vuosimallit 1968-1982) Corvette C3 - "Shark Body"

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15.11.2004, 23:09
Fangio13's Avatar
Fangio13 Fangio13 is offline
Kohta tää lähtee lapasest
 
Join Date: Jul 2004
Location: Savo
Posts: 1,768
Fangio13 on oikealla tiellä
Vetoakseleiden tunnistus

Mistä tunnistaa onko vetoakselit vakiot vai viri-viri-osat,siis kestävämmät?
Vette-kolleegan kanssa tutkailtiin veten perää ja heräs epäily että oisko edellinen omistaja vaihtanut "paksummat" vetarit...?
Reply With Quote
  #2  
Old 15.11.2004, 23:18
Harri -76's Avatar
Harri -76 Harri -76 is offline
Laiska viimeaikoina
 
Join Date: Feb 2004
Location: Mikkelissä taas
Posts: 2,305
Harri -76 on oikealla tiellä
Re: Vetoakseleiden tunnistus

Quote:
Originally Posted by Fangio13
Mistä tunnistaa onko vetoakselit vakiot vai viri-viri-osat,siis kestävämmät?
Vette-kolleegan kanssa tutkailtiin veten perää ja heräs epäily että oisko edellinen omistaja vaihtanut "paksummat" vetarit...?

Mittaa käteen... 3" oon vakiokoista SUURIMMAT... PITÄS KESTÄÄ ellei mielessä ole laittaa slicksei
__________________
Vain Fiktiolla voidaan kuvata todellisuutta
Reply With Quote
  #3  
Old 16.11.2004, 07:32
Finnshark's Avatar
Finnshark Finnshark is offline
Nysvääjä
 
Join Date: Jan 2004
Location: Madrid
Posts: 4,925
Finnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond reputeFinnshark has a reputation beyond repute
Mitenkäs nuo vetareiden paksuudet C3:ssa menikään... Muistaakseni niitä oli kahta erilaista, 2,5" ja 3". Jossain vaiheessa kun tehot laskivat niin siirryttiin noihin pienempiin. Menikö näin? Ja olisiko vuosi ollut -76 tai -77? Mulla taitaa olla ainakin ne paksummat (muistaakseni) -75:ssä... Varmistakaa joku tuo minun mutu tuntuma...
Reply With Quote
  #4  
Old 16.11.2004, 08:38
Fangio13's Avatar
Fangio13 Fangio13 is offline
Kohta tää lähtee lapasest
 
Join Date: Jul 2004
Location: Savo
Posts: 1,768
Fangio13 on oikealla tiellä
Kiitokset suuret, täytyy käydä jossain vapaassa välissä mittaamassa!
Reply With Quote
  #5  
Old 16.11.2004, 09:30
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,885
T72 on oikealla tiellä
Quote:
Originally Posted by Finnshark
Mitenkäs nuo vetareiden paksuudet C3:ssa menikään... Muistaakseni niitä oli kahta erilaista, 2,5" ja 3". Jossain vaiheessa kun tehot laskivat niin siirryttiin noihin pienempiin. Menikö näin? Ja olisiko vuosi ollut -76 tai -77? Mulla taitaa olla ainakin ne paksummat (muistaakseni) -75:ssä... Varmistakaa joku tuo minun mutu tuntuma...

Just toisinpäin, 3 tuumaiset otettiin käyttöön -70 luvun puolessavälissä, sitä ennen kaikissa Vetteissä oli 2,5 tuumaiset vetarit. Noitten kolmetuumaisten seinämäpaksuus on pienempi ja ne on kevyemmät kuin 2,5" vetoakselit, joten todennäköisesti noi pienempihalkasijaiset on tässä tapauksessa ne vahvemmat!
Reply With Quote
  #6  
Old 16.11.2004, 16:43
zz-2's Avatar
zz-2 zz-2 is offline
Kotikommunisti
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kommuuni
Posts: 1,846
zz-2 voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
mitä mitä??

Minä en kyllä löis vetoa sen ohuemmän puolesta ellei seinämässä ole aivan älytön paksuus ero. Nimittäin kun putken halkaisijaa kasvatetaan niin lujuus kasvaa suorassa suhteessa ellei jopa johonkin potenssiin.
Jos otetaan 30mm umpi akseli vastaan putki johon on kaytetty sama rauta määrä kun akseliin niin panisin roponi putken taakse ainakin jos kyseessä on väännön kesto kyky niinku vetarissa. Veto lujuus voi olla aika sama. Sama juttu se on i-palkeissa ja muissa saman kaltaisissa tekeleissä. Rauta siinä neutraaliakselilla lisää vaan painoa eikä juurikaan lujuutta. Joku inssi varmaan osais selittää paremmin tai ainakin uskottavammin kun minä.
Reply With Quote
  #7  
Old 16.11.2004, 17:12
Paakari's Avatar
Paakari Paakari is offline
Konkari
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,271
Paakari on oikealla tiellä
Re: mitä mitä??

Quote:
Originally Posted by zz-2
Minä en kyllä löis vetoa sen ohuemmän puolesta ellei seinämässä ole aivan älytön paksuus ero. Nimittäin kun putken halkaisijaa kasvatetaan niin lujuus kasvaa suorassa suhteessa ellei jopa johonkin potenssiin.
Jos otetaan 30mm umpi akseli vastaan putki johon on kaytetty sama rauta määrä kun akseliin niin panisin roponi putken taakse ainakin jos kyseessä on väännön kesto kyky niinku vetarissa. Veto lujuus voi olla aika sama. Sama juttu se on i-palkeissa ja muissa saman kaltaisissa tekeleissä. Rauta siinä neutraaliakselilla lisää vaan painoa eikä juurikaan lujuutta. Joku inssi varmaan osais selittää paremmin tai ainakin uskottavammin kun minä.


Yhdyn edelliseen tai ainakin tohon tarinaan.
__________________
A 747 Cab
Reply With Quote
  #8  
Old 16.11.2004, 17:12
T72's Avatar
T72 T72 is offline
Konkari
 
Join Date: Jan 2004
Location: Tuusula
Posts: 2,885
T72 on oikealla tiellä
Tottahan tuo tietty on, vähän sama hommahan on maastofillareiden alumiinirungoissa, joissain käytetään pienempää putkea, joissain selvästi suurempihalkasijaista mutta keskeltä ohumpiseinäistä putkea, valmistajat sitten kilvan kehuvat mikä on vahvempi/kevyempi ratkaisu.

Jos noiden vetareiden paino olisi sama niin isompaan minäkin luottaisin mutta noilla kuulemma on "selvä" painoero, joten jos vetoa pitäisi lyödä niin kakspuolikkaisiin rahani laittaisin!

Toinen juttu on tietysti se että 2,5" akseleita käytettiin mm L88, ZL1 ja LS6 myllyjen kanssa, 3 tuuman vetarit tuli käyttöön kun tehokkaimmassa Corvetten myllyssä oli 205 heppaa...
Reply With Quote
  #9  
Old 16.11.2004, 17:46
Fangio13's Avatar
Fangio13 Fangio13 is offline
Kohta tää lähtee lapasest
 
Join Date: Jul 2004
Location: Savo
Posts: 1,768
Fangio13 on oikealla tiellä
Aika hyvää vääntöä saatiin aikaseksi, edelleen täytyy tsekata vetareiden paksuus ja verrata sitä mittaa siihen mikä -77:ssa oli tehtaalta lähtiessä-oli miten oli niin ens kesänä varttimaili on vedettävä oli vaikka katuharjat perässä!
Reply With Quote
  #10  
Old 16.11.2004, 18:35
zz-2's Avatar
zz-2 zz-2 is offline
Kotikommunisti
 
Join Date: Aug 2004
Location: Kommuuni
Posts: 1,846
zz-2 voi vain toivoa parantuvansa pahoista tavoistaan
Onko täällä joku muukin joka älyää "kunnon" harrastusten perään, nimittäin maastopyörien. No se lienee se ja sama
oliko motti kasikasi vai LS6. Sillosilla nakki kumeilla vetarit varmaan kesti kaikki aikakauden myllyt. Nykyjään lienee toisin. Mutta idea väittämieni suhteen taisi tulla selväksi. Niin, niissä fillareissa muuten ne putket on melkosia taide teoksia kaikin puolin.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: ( members and guests)
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:57.

Sponsored Links
 
 




Powered by vBulletin. Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © 2001-2018 FinnShark.com. All rights reserved.